هتل زندان لوکس هلند؛ نمونه ای جذاب از گردشگری سیاه

سحر ارجمند
سحر ارجمند چهار شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
هتل زندان لوکس هلند؛ نمونه ای جذاب از گردشگری سیاه

هتل زندان جاذبه‌ای گردشگری است که به گردشگری سیاه معروف است. زندانی که تمام امکانات یک هتل لوکس را داراست و هرگز از آن فرار نخواهید کرد. در این مقاله‌ی کجارو یکی از هتل زندان‌های هلند را معرفی خواهیم کرد.

در هلند در نزدیکی آمستردام، هتلی وجود دارد که در آن می‌توانید اتاقی با طراحی‌هایی مانند «زندانبان» یا «قاضی» را انتخاب کنید. این فقط یک طراحی عجیب و غریب نیست، این اتاق‌ها زمانی سلول‌های حبس بودند و ساختمان هتل هم زندانی به نام «هت اریستوس» (Het Arresthuis )که به معنای «بازداشت خانگی» بوده است، و این هتل یکی از راه‌حل‌های هلند برای حل مشکل بزرگ زندان‌های آنجاست.

جرایم ناکافی؟!

هتل زندان هلند

در مقایسه با مشکل زندان‌های پرجمعیت آمریکا، هلند دارای زندان‌های بسیار زیاد و مجرمان بسیار کم برای پر کردن آن‌ها است. بله٬ همینطور است، آن‌ها حتی زندانیانی از نروژ و بلژیک در زندان‌هایشان می‌پذیرند. با توجه به کاهش میزان بازداشت در چند دهه‌ی اخیر، بیش از ۱۹ زندان در چند سال گذشته بسته شده است. حال آنکه طی ۸ سال گذشته میزان جرایم هلند ۲۵ درصد کاهش یافته است، به نقل از مجله‌ی «سفر+ فراغت» (Travel + Leisure) برخی معتقدند که دلیل اصلی این کاهش بسته شدن ایستگاه‌های پلیس در سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید:

هتل زندان هلند

در هر صورت٬ هلند تعداد زیادی زندان خالی برای اجاره دارد و بعضی از کارآفرینان بسیار خلاقانه عمل کرده‌اند. برخی از این زندان‌ها به تیمارستان و برخی دیگر به مسکنی برای پناهندگان سوری تبدیل شدند. حتی گزینه‌ی هتل‌های لوکس هم دارند. «هت اریستوس» در رورموند آنقدر شگفت‌انگیز است که به محض ورود به اتاق‌تان امکان دارد فراموش کنید که آنجا قبلا زندان بوده است. و نکته‌ی قابل توجه این است که در آنجا درب‌های اصلی زندان را حفظ کردند.

زندان شیک و مدرن

هتل زندان هلند

و به محض ورود به اتاق‌تان٬ زندانی می‌شوید! البته این فقط یک شوخی است. در واقع امکاناتی مانند اینترنت رایگان، تلویزیون صفحه تخت، سونا، باشگاه و غیره خواهید داشت. هتل اعلام کرده که سرویس غافلگیرانه‌ای به نام «بازرسی» ارائه می‌دهد، ممکن است به این معنا باشد که خیلی غافلگیرانه برای بازرسی اتاق شما بیایند همانند آنچه که در زندان‌ها اتفاق می‌افتد یا چیزی شبیه به این موضوع!هزینه‌ی یک شب اقامت در اتاق این هتل ۲۱۶ یورو (۸۴۰ هزار تومان) است.

بیشتر بخوانید:

هتل زندان هلند

جریان تبدیل زندان به هتل، موجی را به وجود آورده است که شهرهایی مانند هلسینکی٬ استکهلم و آکسفورد هم به آن ملحق شده‌اند.

 در ادامه می‌توانید ویدیوی کوتاهی از معرفی این هتل را تماشا کنید:

?????? ?????

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه