تجربه‌هایی منحصر به فرد از گردشگری در اتریش

مرتضی روحی
مرتضی روحی شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
تجربه‌هایی منحصر به فرد از گردشگری در اتریش

از دریاچه‌های تغییر یافته تا قصرهای یخی، اتریش پر از تجارب فرهنگی هیجان انگیز و شگفتی‌های طبیعی است. ۸ مورد از بیادماندنی ترین جاذبه‌ها را با کجارو مرور کنید.

اتریش کشوری کوهستانی است دارای طبیعتی مثال زدنی و مناظری بکر. در ادامه با بهترین کارهایی که در این کشور باید در لیست اجرای خودتان جای دهید آشنا می‌شویم.

پیاده روی‌های جانانه در اتریش

از لحاظ زیبایی‌های طبیعی اتریش تمام ویژگی‌ها مورد تصور را داراست. مناظر مهیج کوهستان‌های آلپ، دریاچه‌های درخشان و مراتع سرسبز.

 پیاده روی یکی از مهمترین راه‌های عملی برای لمس زیبایی‌های طبیعی و روستایی است. مسیرهای بیشماری در سراسر کشور برای کشف کردن وجود دارند.

پیاده روی

منطقه سادستری تو واینستراسه (Südsteirische Weinstrasse) قابل قیاس با منطقه توسکانی ایتالیا است. جاده‌های مار پیچی، تاکستان‌ها و مسیرهای پیاده روی اغلب به یک مسافر‌خانه محلی منتهی می‌شوند که در آنجا پس از یک پیاده‌روی روزانه طولانی، نوشیدنی‌های محلی در دسترس قرار می گیرند.

به عنوان یک مسیر چالش بر‌انگیزتر می‌توان گردشگاه عقاب (Eagle Walk) به طول ۲۵۰ مایل در تیرول (Tirol) را نام برد که دارای مسیرهای کوهستانی  سخت تر و با ارتفاعی بالاترست.

از زاویه دید یک پرنده به اطراف نگاه کنید

تله کابین نورکت (Nordkette Cable Car) از شهر قدیمی اینسبروک (old town of Innsbruck) شروع و رفته‌رفته در کمتر از ۱۵ دقیقه از پشت بام‌ها  و مناظر متنوعی عبور می‌کند.

و تجربه اوج گرفتن همچون یک پرنده بر فراز ابرها و رشته کوه‌های بی نظیر و بی انتهای  پوشیده از برف آلپ را ایجاد می‌کند.

نگاهی مثل پرنده

در سایر نقاط کشور همچون داپل مایر (Doppelmayr) و تیرولین زی اسپیزا (Tyrolean Zugspitze Cable Cars) تله کابین‌ها سفرهایی هیجان انگیز به آسمان با چشم اندازهایی بی نظیر را به مسافران ارائه می دهند.

بهترین مکان برای شناگران در فضای باز

آب‌هایی به شفافیت شیشه، با درجه حرارتی مناسب برای شنا و نمایی جادویی از کوهستان‌ها، دریاچه ارلاف سی (Lake Erlaufsee) در (Lower Austria) را به تجربه‌ای منحصر به فرد برای علاقمندان به ورزش‌های آبی بدل کرده است. جایی که به داشتن آب‌هایی با سطح بالایی از کیفیت شهرت دارد.

ارلاف سی

می توان همه چیز را در مورد اتریش به عنوان یک کشور محصور در خشکی  به فراموشی سپرد چراکه سواحل شنی و خط ساحلی بکر ارلاف سی مسحور کننده‌تر از هر اقیانوس دیگری است.

قایق‌رانی، ماهی‌گیری و موج سواری از فعالیت‌های محبوب مردم در اینجاست.

عجایب ارگانیک را از دست ندهید

گرونر سی (Grüner See) در شهر تراگوس (Tragoess) در تابستان یک دریاچه درخشان و در زمستان یک پارک ملی محبوب برای کوهنوردان است.

این پدیده جذاب یک رخداد مافوق طبیعی نیست بلکه یک رویداد کاملا ارگانیک است هر چند این واقعیت چیزی از ارزش نمادین آن نمی‌کاهد.

گرونر سی

این ناپدید و پدیدار شدن ناشی از افزایش و کاهش درجه حرارت در طول سال است. ذوب شدن برف‌های انباشته شده در حوضچه سبب پر شدن دریاچه از آب‌های درخشان زمردی می شود.

از آنجاییکه آب دریاچه با ظاهر و رنگی براق، شیشه ایی و سبز بسیار قابل توجه است به مکانی محبوب برای عکاسی تبدیل شده.اما اخیرا محدودیت‌هایی نیز برای حفظ حیات وحش دریاچه در نظر گرفته شده است.

اتاق‌های وهم آلود زیر زمینی

در نگاه اول به نظر می رسد که مجموعه ایی زیبا از صدف‌های دریایی، مروارید و سنگ‌های قیمتی است اما در بررسی‌های دقیق تر بخش‌های ناخوشایند شروع به پدیدار شدن می کنند.

گورستان اگن بورگ (The Eggenburg Charnel) در نزدیکی کلیسای صلیبی سنت استفان (Parish Church St. Stephan) در منطقه شاخ پایین اتریش (Horn, Lower Austria) قرار دارد.

گورستان اگن بورگ

بقایای بیش از ۵۰۰۰ انسان را در خود جای داده است و باور بر این است که در حدود سال ۱۴۰۰ میلادی در این منطقه گردآوری و مدفون شده اند.

اینجا یکی از عجیب‌ترین، وهم آورترین و رازآلودترین مکان‌های دیدنی در اتریش است. با توجه به شکنندگی مجموعه تنها تماشای این آثار هنری غیر معمول از دور و از پشت صفحه شیشه ایی نازک میسر است.

غارهایی با قصرهای یخی

تشکیلات زیرزمینی ایسریسن ولت (Eisriesenwelt) در جنوب شهر سالبزبورگ (Salzburg) نمونه بسیار عجیبی از نیروی زایش طبیت است.

دخمه پر پیچ وخم به امتداد۴۲ کیلومتر در نوع خود بزرگترین دخمه در جهان است و جلوه ایی اعجاب انگیز از سازه‌های منحصر به فرد متشکل از یخ و سنگ آهک است.

غار یخی

به نظر می رسد قصری ساخته شده برای یک ملکه برفی است. این نمایش گیج کننده را در سفر به اتریش از دست ندهید. بازگشایی مجموعه بین ماه‌های می و اکتبر هر سال است.

برای ورود به این غار باید یک راهنمای تور رزرو کنید. غارهای قابل توجه دیگری هم در اطراف ابرترون (Obertraun) در (Upper Austria) قرار دارد.

ماجراهای معدن غرق شده زیر زمینی

یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعی منحصر به فرد و افسانه‌‌ای اتریش سفری اعجاب انگیز از طریق سیگروت (Seegrotte) به میان یک سری از اتاق‌های کم نور زیرزمینی است.

معدن غرق شده

غرق شدن معدن هینتربرول (Hinterbrühl) در یک عملیات ناموفق انفجار در سال ۱۹۱۲ منجر به شکل گیری تصادفی بزرگترین دریاچه زیرزمینی اروپا شد.این بنای طبیعی امروزه بسیار محبوب است.

و تورهای زیادی از به وسیله قایق، گردشگران را به راهروهای پرپیچ و خم این مخفیگاه راز آلود می‌برند.

معدن غرق شده

اقامت در لوله‌های فاضلاب

تصور اقامت شبانه در یک لوله فاضلاب احتمالا خیلی خوشایند نیست. با این حال یک هتل منحصر به فرد در اتسهایم (Ottensheim) با تدبیر خاص خود به قلمروهای جدیدی دست یافته است.

این هتل با تغییر کاربری لوله‌های بزرگ تخلیه فضاهای خواب کوچکی را ایجاد کرده است.

اتاق های فاضلابی

اگرچه شاید برای افرادی که مستعد ابتلا به هراس از مکان‌های بسته هستند مناسب نباشد اما این کابین‌های امن، مناسب مسافرانی است از اقامتگاه‌های شبانه غیر معمول لذت می‌برند و به راحتی اهمیت چندانی نمی دهند.

هر اتاق مجهر به یک تخت دو نفره، ذخیره ساز نور و برق است .این هتل دارای سیستم پرداخت دلخواه است که به موجب آن مهمانان می توانند برای اقامت خود هزینه دلخواه خود را بپردازند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه