بهترین دانشگاه‌ های پزشکی انگلیس کدامند؟

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
بهترین دانشگاه‌ های پزشکی انگلیس کدامند؟

تحصیل در رشته پزشکی در یکی از بهترین دانشگاه‌‌های انگلیس رویای خیلی‌ها است. اما بهترین دانشگاه‌‌ها کدامند؟ همراه کجارو باشید.

در انگلستان تحصیل در رشته پزشکی بسیار دشوار و رقابتی است. اگر نمرات بالایی دارید و می‌توانید تعهد، علاقه و درک لازم برای این رشته را از خود نشان دهید، پزشکی برای شما مناسب است و می‌توانید در این رشته موفق شوید. بنابراین، اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید و پزشکی رشته مورد علاقه شما است، در ادامه با کجارو باشید و با ده مورد از بهترین دانشگاه‌های پزشکی انگلستان، بر اساس رتبه‌ی آن‌ها در رتبه‌بندی جهانی QS آشنا شوید.

دانشگاه پزشکی

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان و عضو گروه راسل دانشگاه‌های تحت مدیریت تحقیقاتی در انگلیس، گروه کویمبرا ـ شبکه‌ای از دانشگاه‌های پیشرو اروپا، لیگ دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپایی و Europaeum است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آکسفورد، آموزش فرد به فرد هفتگی است که در آن هر دانشجوی کارشناسی هر هفته یک ساعت با متخصصی در رشته خود صرف می‌کند.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج که در سال ۱۲۰۹ تاسیس شده، دومین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان است. دانشگاه کمبریج به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر جهان شناخته شده و همچنین عضو گروه دانشگاهی راسل است. کمبریج از ۳۱ دانشکده خودگردان تشکیل شده که همگی تحت یک پرچم واحد به نام کمبریج، قرار دارند. کمبریج از هر دانشگاه دیگری بیشترین برنده جایزه نوبل را داشته است.

دانشگاه پزشکی

دانشگاه کالج لندن (UCL)

دانشگاه UCL که به عنوان «دانشگاه جهانی لندن» هم شناخته می‌شود، اولین موسسه دانشگاهی بود که در لندن تاسیس شد. تقریبا یک سوم دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند. بیش از ۱۲,۰۰۰ دانشجوی کارشناسی و ۸۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشجویان خارجی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. UCL عضو گروه نخبگان رائول است. همچنین، این دانشگاه اولین جایزه نوبل خود را در سال ۲۰۰۹ کسب کرد.

کالج امپریال لندن

کالج امپریال لندن در سال ۱۹۰۷ تاسیس شده است و به طور رسمی به عنوان کالج علوم، فناوری و پزشکی امپریال شناخته می‌شود. امپریال عضو گروه راسل است و بارها در میان بهترین دانشگاه‌های جهان رتبه‌بندی شده است. محوطه اصلی دانشگاه در کنزینگتون جنوبی واقع شده است. امپریال به چهار دانشکده علوم، مهندسی، پزشکی و کسب و کار تقسیم شده است. تاکید دانشگاه بر تکنولوژی در حال ظهور و کاربرد عملی آن است. امپریال همواره در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. 

دانشگاه پزشکی

کالج کینگ لندن

کالج کینگ لندن سومین دانشگاه قدیمی انگلستان است که در سال ۱۸۲۹ تاسیس شد. این دانشگاه تا به حال ۱۲ برنده جایزه نوبل را در میان اساتید و فارغ التحصیلان خود داشته است. کالج کینگ نقش مهمی در بسیاری از پیشرفت‌هایی که در زندگی مدرن امروز شاهد آن هستیم داشته است؛ مانند کشف ساختار DNA. این دانشگاه در حال حاضر بزرگ‌ترین مرکز آموزش پزشکان، دندانپزشکان و دیگر متخصصان مراقبت‌های درمانی در اروپا و دارای شش مرکز تحقیقات پزشکی است ـ یعنی بیش از هر دانشگاه دیگری در انگلستان.

دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ در سال ۱۵۸۲ تاسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. ادینبورگ اعتبار خوبی در میان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی دارد و مرکز کشفیات مهمی چون بیهوشی و پنی سیلین بود. ادینبورگ تقریبا ۵۰,۰۰۰ اپلیکیشن در هر سال دریافت می‌کند و همین حجم متقاضی این دانشگاه را در جایگاه چهارمین دانشگاه محبوب در انگلستان قرار داده است.

دانشگاه پزشکی

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر یکی از دانشگاه‌های عضو گروه راسل است و در شمال انگلیس قرار دارد. این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه انگلیس است و با بیش از ۴۰,۰۰۰ دانشجو، بزرگ‌ترین جامعه دانشجویی در انگلستان را تشکیل می‌دهد. دانشگاه منچستر توانسته اعتبار علمی و تحقیقاتی خود را به خوبی توسعه دهد. کتابخانه دانشگاه دارای بیش از چهار میلیون نسخه چاپی و نسخه خطی، بیش از ۴۱,۰۰۰ مجله الکترونیکی و ۵۰۰,۰۰۰ کتاب الکترونیکی است. همچنین یکی از پنج کتابخانه ملی پژوهشی است. 

دانشکده بهداشت و درمان تروپیکال لندن

دانشکده بهداشت و درمان لندن شهرتی استثنایی در سلامت عمومی و طبیعت گرمسیری دارد و یکی از معتبرترین موسسات در جهان است. این دانشکده که توسط سر پاتریک منسون در سال ۱۸۹۹ تأسیس شده است مرکزی پیشرو در زمینه تحقیق و تحصیلات تکمیلی در بهداشت عمومی و جهانی است. 

دانشگاه پزشکی

دانشگاه ملکه مری لندن

دانشگاه ملکه مری عضو گروه دانشگاه‌های تحقیقاتی راسل است و تاسیس آن به سال ۱۷۸۵ بر می‌گردد. این دانشگاه دارای بزرگ‌ترین مرکز علوم درمانی است. ملکه مری شهرتی بین‌المللی دارد و ۲۴ درصد دانشجویان آن از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا هستند. این دانشگاه به سه دانشکده اصلی تقسیم می‌شود ـ دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشکده علوم و مهندسی و بارتس و دانشکده پزشکی و دندانپزشکی لندن (Barts and The London School of Medicine and Dentistry) - که در آن ۲۱ دانشکده  وجود دارد.

دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه ناتینگهام که تمرکز اصلی خود را بر تحقیق و پژوهش گذاشته است و در مرکز انگلستان واقع شده است. این دانشگاه به معنای واقعی کلمه «جهانی» است و شعبه‌‌هایی در چین، مالزی و انگلستان دارد. ناتینگهام بخشی از گروه دانشگاه‌های تحقیقاتی راسل است و در سال ۱۸۸۱ تاسیس شده است. مرکز دانشگاه ناتینگهام (دانشگاه پارک) و بیمارستان آموزشی (مرکز پزشکی کوئین) در حومه شهر ناتینگهام، با تعدادی از دانشگاه‌های کوچک و سایت‌های دیگر در ناتینگهام‌شر و داربی‌شر هستند. این دانشگاه حدود ۴۴,۰۰۰ دانشجو دارد و کارکنان آن ۹۰۰۰ نفر هستند.

مطالب مرتبط:

منبع careeraddict

دیدگاه