معتادان اجازه رفتن به حج را ندارند

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
معتادان اجازه رفتن به حج را ندارند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد  با توجه به اينکه ممکن است در بين متقاضيان حج تمتع افرادی باشند که اعتياد دارند، به همين منظور الزامی است که اين افراد مسئله اعتياد خود را به پزشکان و سرکاروان‌ها اعلام کنند، در غير اين صورت با مشکل مواجه می‌شوند.

علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت:

در صورتيکه متقاضی حج تمتع مسئله اعتياد خود را به پزشکان مرکز اعلام کند، راهکار ترک اعتياد توسط متخصصان مرکز پزشکی به وی تجويز خواهد شد، در غير اين صورت از پذيرش برگه تاييد صلاحيت پزشکی معذوريم.

به گفته‌ی او، تاکنون در بين متقاضيان حج تمتع موردی مبنی بر اعتياد مشاهده نشده و اگر در حين تست و معاينات پزشکی به مسئله‌ای در زمينه اعتياد شک ایجاد شود، تست اعتياد از زائران به ساير معاينات پزشکی حجاج اضافه می‌شود و با مشاهده چنين مواردی، مرکز پزشکی حج جمعيت هلال احمر از اعزام افراد مبتلا به اعتياد به حج تمتع خودداری خواهد کرد.

مرعشی در ادامه گفت:

 در صورتی که متقاضی حج تمتع مسئله اعتياد خود را به پزشکان مرکز اعلام کند، راهکار ترک اعتياد توسط متخصصان مرکز پزشکی به وی تجويز خواهد شد، در غير اين صورت از پذيرش برگه تاييد صلاحيت پزشکی معذوريم.

بنا به اظهارات این مقام مسئول، گيت‌های بازرسی کشور به هيچ وجه اجازه خروج فرد معتاد را نمی‌دهند، چراکه خروج اين گونه افراد باعث تضعيف اعتبار کشور خواهد شد و در عربستان نيز به شدت قانون سخت‌گيرانه‌ اعمال می‌شود که در صورت مشاهده افراد معتاد، حبس و خروج از زمره حجاج را به همراه خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه