در آمستردام مانند یک شخص محلی سفر کنید

مرتضی روحی
مرتضی روحی دوشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
در آمستردام مانند یک شخص محلی سفر کنید

در بسیاری مواقع توریست‌ها دوست دارند به جای اینکه با آن‌ها در هر مکانی مانند یک توریست خارجی رفتار شود، مانند یک فرد محلی سفر کنند و تجربیاتی ناب داشته باشند. برای درک این تجربه از زبان یک گردشگر حرفه ای با کجارو همراه باشید.

ایون (Yvonne) نویسنده وبلاگ «گردشگر زندگی» (the tourist of life) اهل هلند است و به گفته خودش در نقطه ای دور افتاده از این کشور زندگی می‌کند.

او با نگاه تیز بین این مطلب را که خیلی‌ها دوست دارند مانند یک شخص محلی در سفرشان، مکان‌های مختلف را تجربه کنند، سفر به شهر آمستردام را با این رویکرد موضوع مقاله خود قرار داده.در ادامه از زبان او نکات مهم سفر به آمستردام را به عنوان یک فرد محلی با هم مرور می‌کنیم.

به نظر شما سفر کردن مانند یک شخص محلی جالب تر از سفر کردن مانند یک توریست نیست؟ قبول دارم که خیلی از ما‌ها دوست داریم نقاط برجسته شهر را ببینیم و دیوانه وار عکس بگیریم و خیلی راحت به تور اعتماد کنیم تا ما را به این سو و آن سو ببرد.

اما هر کدام از ما در درونمان حسی داریم که از ما می‌خواهد «اصیل» باشیم. یک خوراکی محلی را کشف کنیم.

کشف آمستردام

به مکانی برویم که مردم محلی معمولا برای خرید و کارهای روزانه به آنجا می‌روند و با آن‌ها معاشرت کنیم و از این راه تجربه ای به گنجینه تجربیاتمان اضافه کنیم که می‌دانیم در قالب یک توریست اتفاق نمی‌افتد.

من یک فرد محلی در آمستردام نیستم ولی خیلی زیاد به آمستردام سفر کرده‌ام. برای همین فکر می‌کنم بد نباشد اگر در این فرصت مقاله‌ای در باره سفر کردن مانند یک محلی در آمستردام برای شما بنویسم.

در ادامه کارهایی را که با الهام از یک ساکن شهر آمستردام باید انجام دهید را به شما معرفی می‌کنم:

یک دوچرخه کرایه کنید

در هلند عده کمی‌را می‌شناسم که دوچرخه ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند. در وافع آمستردام بیشتر از تعداد ساکنان خود دوچرخه دارد و در این شهر و دیگر نقاط هلند مسیرهای مخصوی دوچرخه سواری در کنار خیابان‌ها و درواقع بین خیابان و پیاده رو از افتخارات صنعت حمل و نقل هلند شمرده می‌شود.

معروف است که از هر نقطه تا نقطه دیگر این کشور را می‌توانید با دوچرخه طی کنید.

دوچرخه های هلند

خوب می‌خواهید مانند یک محلی باشید. یک دوچرخه کرایه کنید و در خیابان‌های آمستردام و نیز بیرون شهر به گشت و گذار بپردازید. یاد بگیرید چگونه از زنگ دوچرخه خود استفاده کنید. مطمئن باشید به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

خوراکتان را از دستگاه‌های اتوماتیک فروش فست فود تهیه کنید

در هلند شما ماشین‌های فروش اتوماتیک فست فود را خواهید دید. با پرداخت یک یا دو یورو ساندویچ یا اسنک مورد نظرتان را خواهید خرید.

با اینکه خرید غذا از ماشین‌های اتوماتیک غداهای فست فود از جمله عادت‌های توریستی تعریف می‌شود ولی من به شما اطمینان می‌دهم که هر هلندی هر از چند گاهی از این ماشین‌ها خرید می‌کند.

کرکت

پس شک نکنید و  از ماشین‌های اتوماتیک خرید کنید. توصیه من ماشین‌های برند «Febo» است. اگر می‌خواهید خیلی خیلی هلندی عمل کرده باشید باید یک «Kroket» خرید کنید یا یک «Frikandel» بخرید.

در «Vondelpark» وقت بگذرانید

«Vondelpark»  یکی از بزرگترین و قطعا یکی از زیباترین پارک‌های شهر آمستردام است. وقتی هوا خوب  و آفتابی است اهالی پایتخت هلند برای وقت گذرانی، تفریح، درس خواندن برای امتحانات، گپ و گفت با دوستان و حتی آفتاب گرفتن به این پارک می‌روند.

پارک

پس اگر در این فکر بودید که اسنک «Kroket» یا «Frikandel» خودتان را که از ماشین‌های اتوماتیک خریداری کرده اید کجا بخورید، می‌توانید تا پارک «Vondelpark» رکاب بزنید.

جشن  تولد پادشاه هلند را از دست ندهید

جشن تولد پادشاه هلند در۲۷ آوریل هر سال برگزار می‌شود. این جشن یکی از جشن‌های ملی بسیار جالب و شاد در فرهنگ هلند است.

در این روز در تمام کشور مردم برای شادمانی و پایکوبی دور هم جمع می‌شوند و چهره شهر آمستردام هم به یک فستیوال بزرگ و همگانی تغییر می‌کند.

تولد پادشاه هلند

پس اگر سفرتان به پایتخت هلند دور و بر این تاریخ بود، از دیدن مردم اطرافتان که همکی به اتفاق لباس‌هایی با رنگ نارنجی روشن پوشیده اند تعجب نکنید. این روزی است که مطمئنا از بودن در شهر آمستردام لذت خواهید برد.

یک منزل یا آپارتمان Airbnb اجاره کنید!

 آمستردام خانه‌ها و آپارتمان‌های زیبایی دارد. همچنین این شهر به داشتن «خانه‌های قایقی» بسیار دل انگیز معروف است که در کانال‌های آن جای دارد.

واقعا اگر شهر آمستردام این قدر عجیب و غریب گران نبود من آن را برای زندگی دائمی‌انتخاب می‌کردم.

به هر حال اگر شما می‌خواهید احساسی مانند یک فرد محلی در آمستردام داشته باشید بدون شک باید در یکی از این آپارتمان‌های زیبا از خواب بیدار شوید.

خانه های هلندی

شانس خود را در یافتن یک آپارتمان Airbnb امتحان کنید و اگر واقعا خوش شانس باشید یک آپارتمان اجاره‌ای با نمای یکی از کانال‌های زیبای شهر را اجاره خواهید کرد.

در یک کافه یک بازی فوتبال زنده را تماشا کنید

بی شک فوتبال متداول ترین و مردمی‌ترین ورزش هلند به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید حامی‌آمستردام باشید باید بازی تیم آژاکی را کلوب فوتبال شهر آمستردام محسوب می‌شود تماشا کنید.

برای این حمایتتان می‌توانید به استادیوم بروید. ولی راه دیگری هم که بسیار متداول است تماشای بازی در یکی از کافه‌های شهر است. راه ارزانتر و بسیار عالی برای ارتباط برقرار کردن با مردم محلی!

تماشای فوتبال

پیدا کردن کافه ای که بازی فوتبال را پخش کند سخت نیست. کافی است که طرفداران تیم آژاکس را دنبال کنید تا به سرعت وارد یکی از این کافه‌ها شوید.

اسنک‌های هلندی را امتحان کنید

اگر دیر وقت در یک کافه حضور دارید باید حتما یک «bitterballen» سفارش بدهید که از معروف ترین اسنک‌های هلند است. خرید یک «stroopwafel» را از یک فروشگاه یا از کنار خیابان به هیچ وجه نباید فراموش کنید.

وفل های معروف آمستردام

«پن کیک»‌ها و «کیک‌های سیب» (Apple pie)‌های هلندی بسیار معروف است و بدون چشیدن آن سفرتان به هلند ناتمام است.

به میدان «Leidseplein» بروید

یکی از معروف ترین میادین آمستردام میدان «Leidseplein» است. کلی مکان‌های دیدنی جالب در این میدان هست و کافه‌های زیبا و بی نظیر را در آن می‌توانید پیدا کنید.

میدان لیدزپلین

«پن کیک»‌ها و «کیک‌های سیب» (Apple pie) معروف هلندی را می‌توانید اینجا امتحان کنید و تعداد زیادی افراد محلی و نیز توریست را در این جا خواهید یافت که مطمئنا بسیار جذاب خواهد بود.

مواد خام خوراکی را از سوپرمارکت «Albert Heijn» خریداری کنید

در زمانی که موفق به اجاره یک Airbnb شده اید. برای بعضی وعده‌های خوراکی مانند صبحانه یا شام نیاز دارید مواد خام مورد نظرتان را خریداری کنید.

فروشگاه آلبرت هین

خوب شاید از خودتان بپرسید کجا بهترین جا برای خرید است. حتما به فروشگاه «Albert Heijn» بروید، محبوب ترین سوپرمارکت هلند.

خرید و نوشیدن قهوه

برای نوشیدن قهوه می‌توانید به کافه‌های معروفی چون «Koffiespot» ، «Anne & Max»، «Coffee Bru» و «Bocca» مراجعه کنید.

قهوه

فقط حواستان باشد که «کافه»‌ها را با «کافی شاپ»‌ها اشتباه نگیرید. به یاد داشته باشید فروش برخی مواد مخدر در آمستردام قانونی است که در  انجام می‌پذیرد.

برای خرید هم می‌توانید به فروشگاه‌هایی نظیر « De Bijenkorf»، « Blokker»، « HEMA» و « Hope» مراجعه کنید.

فروشگاه بزرگ بینکورف

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه