۱۰ شغل جذاب برای عاشقان سفر کدامند؟

کاملیا کوثری
کاملیا کوثری دوشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
۱۰ شغل جذاب برای عاشقان سفر کدامند؟

عاشق سفر هستید؟ کارتان تمام وقتتان را گرفته و شما را از سفر بازمی‌دارد؟ اگر دوست دارید به کاری مشغول شوید که دائم در سفر باشید، با کجارو همراه شوید.

شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه بی‌صبرانه منتظر تعطیلات هستند تا به سفر بروند؟ شاید این انتظار نارحت‌کننده به نظر برسد، به ویژه اگر تجربه‌ی بدی هم داشته باشید. اما امیدتان را از دست ندهید! رشد و توسعه‌ی مداوم صنعت گردشگری و تکنولوژی‌های مربوط به سفر این امکان را به ما می‌دهد که رویاهای سفرمان را به واقعیت تبدیل کنیم. نظرتان در مورد تغییر شغل و انتخاب کاری که بتوانید با انجام آن، به تمام دنیا سفر کنید، چیست؟ ده پیشنهاد از بهترین شغل‌هایی که این امکان را به شما می‌دهند، برایتان آماده کرده‌ایم.

میهماندار هواپیما

میهماندار

حالا که برای سفرهای متعدد همیشه در هواپیما و در آسمان هستید، چرا میهماندار نباشید؟ اگر قدتان به اندازه‌ی کافی بلند است و مایل به گذراندن دوره‌های مربوطه هم هستید، راه برایتان هموار است که مقاصد تازه‌ای را ببینید. بعضی از خطوط هوایی، برای پرسنل خود بلیط‌های افتخاری در نظر می‌گیرند، در نتیجه علاوه بر سفرهایی که به واسطه‌ی شغلتان می‌روید، می‌توانید سفرهای دیگری را هم تجربه کنید. چرا که اگر در زمان استراحتتان هم به سفر بروید، شرکت‌های هواپیمایی هزینه اقامت شما در هتل‌ها را هم پرداخت خواهند کرد. زندگی جالب و دوست داشتنی‌ای خواهدبود!

جاشوی کشتی کروز

جاشو

از بودن در آب‌های آزاد لذت می‌برید؟ پس از کار کردن روی کشتی کروز هم لذت خواهید برد. نکته‌ی مثبت این است که هر تخصص و مهارتی که داشته باشید، کاری هست که برایتان مناسب باشد. فرقی نمی‌کند خواننده‌ی خوبی باشید یا به خانه‌داری علاقه داشته باشید؛ همیشه کاری هست که بتوانید انجام دهید. بهترین بخش ماجرا آن‌جا است که لازم نیست نه برای سفر و نه برای اقامتتان هزینه‌ای پرداخت کنید. به علاوه، این فرصت را دارید که هر روز بندر تازه‌ای را ببینید و کشف کنید. اگر به موج و آفتاب علاقه دارید، این کار مناسب شما است.

معلم سرخانه‌ی کودکان

معلم

کسانی که به بچه‌ها علاقه دارند، این شغل را هم دوست خواهند داشت. به عنوان معلم سرخانه‌ی یک کودک به خانه‌ی خانواده‌ای در کشوری دیگر خواهید رفت و به کودکشان زبان خواهید آموخت. ممکن است لازم باشد علاوه بر نگه‌داری کودک، مجبور شوید در منزل هم کارهای کوچکی انجام بدهید. حقوق بالایی نخواهد داشت، اما اقامت و خورد و خوراکتان رایگان است. وقت‌های بیکاریتان را صرف گشتن در شهر و دیدن جاذبه‌های گردشگری کنید. یکی از خوبی‌های این شغل این است که می‌توانید خانواده‌تان را هم با خود به سفرهای خارجی متعدد ببرید.

کار کردن در هاستل

هاستل

همه‌ی ما می‌دانیم که به هنگام سفر، بیشترین هزینه‌ها مربوط به اقامت است، به ویژه در شهرهای بزرگ که پیدا کردن محل اقامت کاری دشوار است. شاید بهتر باشد وقتی به دنبال هاستل مناسب برای سفر بعدیتان می‌گردید، این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از هاستلها این امکان را به شما می‌دهند که در حین اقامتتان برایشان کار کنید؛ انجام کمی کارهای خانه‌داری در ازای اقامت رایگان. تصور کنید تمام پولی که باید برای اقامت بپردازید، پس‌انداز می‌شود؛ می‌توانید این پول را برای رفت‌و‌آمد و یا یک غذای فوق‌العاده خرج کنید.

آموزش زبان انگلیسی

زبان

به زبان انگلیسی مسلط هستید؟ شانس آورده‌اید! ممکن است بخواهید خارج از کشور هم زبان انگلیسی تدریس کنید. از زمانی که مردم دنیا ارزش واقعی زبان و یادگیری زبان خارجی را دریافته‌اند، نیاز به معلم زبان انگلیسی هر روز بیشتر و بیشتر حس می‌شود. اگر یک معلم حرفه‌ای زبان انگلیسی باشید که عالی است، اما اگر نیستید، سعی کنید دوره‌های آموزشی لازم برای گرفتن مدرک TEFL یا CELTA را بگذرانید. در حین آموزش زبان، با فرهنگ‌های جدید نیز آشنا خواهیدشد و اگر کمی مراقب دخل و خرجتان باشید، پول کافی برای سفر به کشورهای اطراف را خواهید داشت.

وبلاگ‌نویس

وبلاگنویس

به نوشتن علاقه دارید؟ استاد گشتن در اینترنت هستید؟ شاید بهتر باشد یک وبلاگ راه بیندازید و از تجربیات خود بنویسید. اگر وبلاگ موفقی داشته باشید، ممکن است از شما دعوت شود تا به جاذبه‌های گردشگری مختلف، هتل‌ها و شهرهای مختلف بروید، در حالی‌که تمام هزینه‌هایتان از‌ پیش پرداخت شده است. هم‌چنین با گرفتن تبلیغات می‌توانید درآمدی هم برای خودتان ایجاد کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای باشید، فکر کار کردن را از سرتان بیرون کنید چرا که وبلاگ، تمام وقت شما را خواهد گرفت.

عکاس

عکاس

اگر در ثبت مناظر و لحظات به‌یادماندنی مهارت دارید، می‌توانید این مهارت را به شغل تخصصی‌تان مبدل کنید. به لطف رشد و فراگیری شبکه‌های اجتماعی، گستره‌ی مخاطبین کارهای شما بیشتر و جهانی‌تر شده است. یک پرونده‌ی کامل و قوی آماده کرده و از اینترنت برای نشان دادن توانایی‌هایتان استفاده کنید. از این طریق، هم می‌توانید کمی پول برای خرید تجهیزات عکاسی پس‌انداز کنید و هم پیشنهادات کاری فوق‌العاده‌ای دریافت کنید.

کارمند وزارت امور خارجه

وزارت خارجه

می‌توانید کارمند وزارت امور خارجه باشید و به شهرها و کشورهای مختلف سفر کنید. اگر به تعامل با مردم علاقه دارید، این شغل مناسب شما خواهد بود، چرا که لازم است برای مراوده با مردم، اصول آداب معاشرت و رفتارهای اجتماعی را بشناسید. به احتمال زیاد نمی‌تواندی محل ماموریت یا اشتغالتان را خودتان انتخاب کنید، اما می‌توانید سفر و نگرشی به کشور میزبانتان داشته باشید که احتمالا مشابه تجربه‌ی هیچ مسافر دیگری نخواهد بود. حتی ممکن است شهروند افتخاری هم بشوید. جالب نیست؟

راهنمای تور

راهنمای تور

شغلی فوق‌العاده برای کسانی که عاشق روایت کردن داستان هستند، شغلی برای کسانی که حافظه‌ی قوی دارند چرا که باید بتوانید جزئیات بسیاری را به یاد بیاورید. به‌علاوه، باید باهوش باشید و همیشه اطلاعات خود را در رابطه با مقصدی که گردشگران را به آن می‌برید، به روز نگه‌دارید. می‌توانید گردشگران را به جاذبه‌هایی هدایت کنید که عاشقشان هستید و این فرصت را به آن‌ها هم بدهید تا عاشق جاهایی شوند که شما دوست دارید.

کار در آژانس مسافرتی

کار در آژانس

داشتن اطلاعات دست اول به شما قدرت می‌دهد، چرا که برای پیشنهاد دادن یک مقصد یا سفر، لازم است  همه چیز را در مورد آن بدانید. آژانس‌ها هم از اطلاعات به‌روز شما و این‌که بتوانید بهترین مشتریان را برای آن‌ها جذب کنید، استقبال می‌کنند. به همین سبب، می‌توانید از مزایای سفرهای رایگانی که آژانس‌ها ترتیب می‌دهند تا کیفیت کار خود را بالاتر ببرند، استفاده کنید. اگر برنامه‌ریزی برای سفر را دوست دارید، این شغل مناسب شما خواهدبود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه