نگاهی به نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی در تهران

بهاره غنچه
بهاره غنچه یکشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
نگاهی به نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی در تهران

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی در برج میلاد تهران برگزار شد. با کجارو همراه باشید تا نگاهی به این نمایشگاه داشته باشیم.

روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی از سال ۱۳۴۰ آغاز شد و با وجود فرازونشیب‌ها در روابط سیاسی - اقتصادی هر دو کشور برای حفظ روابط دو طرفه تلاش کردند و در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ با حضور ریاست جمهوری این کشور و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف سعی در بهبود و توسعه‌ی روابط خود کردند.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی به مناسبت جشن سالگرد تبادلات فرهنگی بین دو کشور و همچنین ۵۵ سال روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی و تجلیل از قدمت روابط ۱۳۰۰ ساله راه ابریشم در دو گالری غربی و شرقی برج میلاد از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ تیر برگزار شد.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

کره جنوبی هدف از برگزاری این نمایشگاه را افزایش آگاهی مردم ایران نسبت به فرهنگ و سنت‌های کره جنوبی و افزایش ارتباطات بیان کرده و اذعان داشته که هر دو کشور امسال را به پاس ۵۵ سال روابط سیاسی و دیپلماتیک، سال فرهنگی ایران و کره جنوبی نامیده‌اند.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

در این نمایشگاه صنایع دستی کره جنوبی و آثار برجسته خوشنویسی هر دو کشور برای بازدید عموم آماده شده بودند. همچنین در کنار نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی کره جنوبی نیز تدارک داده شده بودند تا علاقه‌مندان در کنار معلمان کره‌ای به یادگیری و ساخت این صنایع دستی و سنتی بپردازند.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

خوشنویسی

نمایشگاه آثار خوشنویسی ایرانی و کره‌ای در گالری شرقی این برج برگزار شد. آثار هنرمندانی کره‌ای چون کیم جونگ هو، جو سو هیون، چوی کیوم گون و... در کنار آثار هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته شدند. برخی از این آثار به بیان داستان عاشقانه‌ی بین شاهزاده ایرانی و کر‌ه‌ای پرداخته بودند. درمجموع ۵۱ اثر از هر دو کشور به نمایش گذاشته شده بود.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

در کنار این نمایشگاه کارگاه خوشنویسی به زبان کره‌ای برای علاقه‌مندان به یادگیری حروف الفبای کره‌ای و آشنایی نسبت به لوازم مخصوص خوشنویسی کره‌ای برگزار شد. این لوازم شامل قلم‌‌هایی با موی حیوان، جوهرهای مخصوص با رنگ ثابت و کاغذهای خاصی به نام هاسونجی هستند که دو روی نرم و زبر دارند و محل نوشتن روی نرم آن‌ها است.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

لوازم تزیینی زنان کره جنوبی

در دوران چوسان در سال‌های ۷۷۰ تا ۱۲۸۸ به‌دلیل محدودیت نقش زنان در جامعه، اغلب آن‌ها به ساخت صنایع دستی و لوازم تزیینی کوچک روی می‌آوردند. بوجاگی یکی از مشهورترین این کارهای دست است که از آن‌ها برای تزیین لباس‌های سنتی خود هانبوک استفاده می‌کردند. این زیورآلات را هم برای تزیین و زیبایی‌شناختی آن به لباس‌هایشان آویزان می‌کردند و هم برای نگهداری اشیا به‌عنوان کیسه.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

در این نمایشگاه ۹۰ صنایع دستی به نمایش گذاشته شد همچنین کارگاه‌های ساخت دستبندهای سنتی، سنجاق سینه‌های سنتی و ساخت بوک‌مارک‌های چوبی کتاب نیز برای علاقه‌مندان برگزار شد.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

پانسوری

دو هنرمند کره‌ای در این نمایشگاه به اجرای پانسوری می‌پرداختند و همراه با آواز آن‌ها، خانم سان اوم هیانگ از هنرمندان کره‌ای به طراحی و خوشنویسی سنتی کره‌ای در ابعاد بزرگ و روی بوم مشغول می‌شدند.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

پانسوری نوعی موسیقی سنتی کره‌ای است که یک نفر داستان را با آواز تعریف می‌کند و فرد دیگری طبل می‌نوازد که به‌شدت مورد توجه بازدیدکنندگان ایرانی قرار گرفته بود.

نمایشگاه هفته فرهنگی کره جنوبی

این نمایشگاه در روز جمعه ۱۶ تیرماه در برج میلاد، بلندترین برج ایران، به کار خود پایان داد.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه