محبوب ترین شهربازی های آمریکای شمالی (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
محبوب ترین شهربازی های آمریکای شمالی (قسمت دوم)

اگر عاشق هیجان و ماجراجویی باشید، از گشت و گذار و تفریح در شهربازی لذت می‌برید. در ادامه با فهرست بهترین شهربازی‌های آمریکای شمالی آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

سال گذشته بیش از ۱۴۶ میلیون نفر از ۲۰ پارک موضوعی و شهربازی برتر آمریکای شمالی بازدید کرده‌اند. این مقدار نسبت به سال قبل ۵/۹ درصد افزایش داشته است. دیزنی در صدر این فهرست قرار دارد و ۷ پارک از میان ده پارک برتر در فلوریدا قرار دارند. هزینه‌ی بلیط ورودی این پارک‌ها در تابستان به بیشترین مقدار خود می‌رسد اما اگر بلیط را از قبل و به صورت آنلاین رزرو ‌کنید می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید.

در ادامه‌ی مطلب قبل، فهرست محبوب‌ترین شهربازی‌های آمریکای شمالی را دنبال می‌کنیم.

۱۰. پارک دریایی سی ورلد ارلاندو (SeaWorld Orlando)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: اورلاندو، فلوریدا

تعداد بازدیدکنندگان در سال ۲۰۱۵: ۴/۷۸ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه: برای افرادبالای سه سال ۷۹ دلار

پارک سی ورلد ارولاندو به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر بخشی را یک دریا می‌نامند. از میان این بخش‌ها یا دریاها، دریای سرگرمی و دریای قدرت از دیگر بخش‌ها محبوب‌‌تر هستند. دریای سرگرمی شامل نمایش‌ها و تفریحات مناسب برای کودکان است. در بخش دریای قدرت هم می‌توانید نمایش نهنگ‌های قاتل را تماشا کنید.

۹. یونیورسال استودیوز هالیوود (Universal Studios Hollywood)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: لس آنجلس، کالیفرنیا

تعداد بازدیدکنندگان: ۷/۱ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط‌های روزانه

برای سن بالای ۱۰ سال ۱۰۵ دلار

برای سن بین ۳ تا ۹ سال ۹۹ دلار

یونیورسال استودیوز هالیوود از سال ۱۹۶۴ و پیش از اینکه به یک پارک موضوعی تبدیل شود، تورهای زیادی برای بازدید علاقه‌مندان برگزار می‌کرد. این پارک در حال حاضر ۹ وسیله‌ی تفریحی، هفت نمایش و اجرای کاراکترهای زنده دارد. اخیرا بخش دنیای جادوگری هری پاتر  در این پارک افتتاح شده است. یونیورسال استودیوز جاذبه‌هایی با موضوع فیلم‌های پارک ژوراسیک، ترانسفرمرز (Transformers) و من نفرت‌انگیز (Despicable Me) دارد.

۸. جزیره‌ی ماجراجویی یونیورسال (Universal's Islands of Adventure)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: اورلاندو، فلوریدا

تعداد بازدیدکنندگان: ۸/۷۹ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه:

برای سن بالای ۱۰ سال ۱۰۵ دلار

برای سن ۳ تا ۹ سال ۱۰۰ دلار

جزیره‌ی ماجراجویی از ۷ جزیره تشکیل شده که هر کدام با موضوعات مختلف طراحی و ساخته شده‌اند. جدیدترین آن دنیای جادوگری هری‌پاتر است که موفقیت زیادی در جذب گردشگران داشته و موجب افزایش ۸ درصدی تعداد بازدیدکنندگان پارک شده است. از دیگر بخش‌های محبوب این پارک می‌توان به جزیره‌ی ابرقهرمان مارول و تون لاگون (Toon Lagoon) اشاره کرد. هر جزیره، وسایل تفریحی، نمایش‌ها، کاراکترها و فروشگاه‌های مختص خود را دارد.

۷. دیزنی کالیفرنیا ادونچر (Disney California Adventure)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: آناهایم، کالیفرنیا

تعداد بازدیدکنندگان: ۹/۳۸ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط‌های روزانه: برای سن بالای ۱۰ سال ۱۰۵ دلار

برای سنین ۳ تا ۹ سال ۹۹ دلار

این پارک موضوعی با موضوع تاریخ و فرهنگ کالیفرنیا طراحی شده و دارای نمایش‌های زنده و ۷ بخش مختلف است. این پارک بعد از اینکه در پنج سال اول فعالیت خود، تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود جذب کرد، جاذبه‌های جدید دیگری هم به مجموعه‌ی تفریحات خود افزود از جمله سرزمین ماشین‌ها (Cars Land) و خیابان بوئنا ویستا (Buena Vista). یکی از محبوب‌ترین بخش‌های پارک، هالیوود لند (Hollywood Land) است که با الهام از عصر طلایی هالیوود یعنی دهه‌ی ۱۹۳۰ طراحی شده است.

۶. یونیورسال استودیوز فلوریدا (Universal Studios Florida)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: اورلاندو، فلوریدا

تعداد بازدیدکنندگان: ۹/۵۹ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط‌های روزانه:

برای سن بالای ۱۰ سال ۱۰۵ دلار

برای سنین ۳ تا ۹ سال ۱۰۰ دلار

یونیورسال استودیوز فلوریدا سال گذشته در تعداد بازدیدکنندگان ۱۶ درصد رشد داشت که این افزایش بازدیدکنندگان بیشتر به خاطر افتتاح بخش جدید دنیای جادوگری هری پاتر- دره‌ی دیاگون است. از دیگر بخش‌های محبوب این پارک می‌توان به بخش پروداکشن سنترال (Production Central) اشاره کرد که در آن گردشگران حین گشت و گذار می‌توانند با شرک ملاقات کنند. در بخش هالیوود، عاشقان فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی، مرلین مونرو و بتی بوپ را می‌بینند. علاوه بر نمایش‌های زنده، وسایل تفریحی متعددی در این پارک برای سرگرم کردن بچه‌ها و بزرگترها در نظر گرفته شده است.

۵. دیزنی‌لند هالیوود استودیوز (Disney's Hollywood Studios)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: دریاچه بوئنا ویستا، فلوریدا

تعداد بازدیدکنندگان: ۱۰/۸۳ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط‌های روزانه:

برای سن بالای ۱۰ سال ۱۱۴ دلار

برای سنین بین ۳ تا ۹ سال در فصل شلوغ سال ۱۰۸ دلار

این پارک با بلوار سان‌ست معروفش با الهام از عصر طلایی هالیوود ساخته شده است اما هزاران جاذبه‌ی تفریحی با موضوع فیلم‌های مدرن هم دارد؛ مثلا بخش‌های الهام گرفته از فیلم‌های جنگ ستارگان، ایندیانا جونز، داستان اسباب‌بازی و ماپت‌ها. دیزنی در نظر دارد که هالیوود استودیوز را در سال‌های آینده با افزودن دو بخش سرزمین جنگ ستارگان و سرزمین داستان اسباب‌بازی توسعه دهد.

۴. قلمرو حیوانات دیزنی (Disney's Animal Kingdom)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: فلوریدا

تعداد بازدیدکنندگان: ۱۰/۹۲ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط‌های روزانه: بالای ده سال ۱۱۴ دلار

بین ۳ تا ۹ سال در فصل شلوغ ۱۰۸ دلار

این پارک در «روز زمین» در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد؛ پارکی که با موضوعات طبیعت، حیوانات و حفظ منابع طبیعی طراحی شده است. این پارک وسعت بسیار زیادی دارد و یکی از بزرگترین پارک‌های دنیا است. همین وسعت زیاد باعث شده که حیوانات این مجموعه، فضای بزرگ و کافی داشته باشند و بازدیدکنندگان هم از تماشای یک محیط طبیعی لذت ببرند. علاوه بر نمایش حیوانات، نمایش‌های زنده هم در بخش‌های مختلف این مجموعه برگزار می‌شود. قرار است بخش جدیدی به نام پاندورا به این مجموعه اضافه شود؛ بخشی الهام گرفته از دنیای فیلم مشهور آواتار ساخته‌ی جیمز کامرون.

۳. پارک اپکوت (Epcot)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: فلوریدا

تعداد بازدیدکنندگان ۱۱/۸ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط‌های روزانه:

برای سنین بالای ۱۰ سال ۱۱۴ دلار

برای سنین ۳ تا ۹ سال در فصل شلوغ ۱۰۸ دلار

ترکیبی از فرهنگ بین‌المللی و ابداعات فناورانه دست به دست هم داده‌اند تا این پارک دیدنی شکل بگیرد. پارکی که از دو بخش دنیای آینده (Future World) و ویترین دنیا (World Showcase) تشکیل شده است.

بخش فیوچر ورلد یا دنیای آینده جاذبه‌هایی چون ماموریت‌های فضایی دارد که موقعیتی را برای بازدیدکنندگان شبیه‌سازی می‌کند تا مثل یک فضانورد، سفر فضایی را تجربه کنند.

بخش ویترین دنیا، یادآور نمایشگاه جهانی است که با ۱۱ بخش منحصربه‌فرد، فرهنگ و آشپزی ۱۱ کشور مختلف دنیا را نمایش می‌دهد.

۲. دیزنی لند (Disneyland)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: آناهایم، کالیفرنیا

تعداد بازدیدکنندگان: ۱۸/۲۸ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط‌های روزانه: برای بالای ۱۰ سال ۱۰۵ دلار و برای ۳ تا ۹ سال ۹۹ دلار

دیزنی‌لند سال گذشته شصتمین سال تاسیس خود را جشن گرفت که باعث افزیش ۹ درصدی تعداد بازدیدکنندگان پارک نسبت به سال قبل از آن بود. این پارک جاذبه‌هایی دارد که برای همه‌ی مردم دنیا جذاب و خاطره‌انگیز است.

۱. قلمرو سحرآمیز (Magic Kingdom)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: فلوریدا

تعداد بازدیدکنندگان: ۲۰/۴۹ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط‌های روزانه: برای سن بالای ۱۰ سال ۱۲۴ دلار و برای ۳ تا ۹ سال در فصل شلوغ سال ۱۱۸ دلار

این پارک که با عنوان سحرآمیزترین جای دنیا مشهور است، بخشی از مجموعه‌ی دنیای والت دیزنی و محبوب‌ترین پارک موضوعی دنیا است. تعداد بازدیدکنندگان این پارک در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است. آتش‌بازی قصر سیندرلا یکی از جاذبه‌های بسیار محبوب این پارک است.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه