تاثیر تکنولوژی بر حمل و نقل شهری

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
تاثیر تکنولوژی بر حمل و نقل شهری

تکنولوژی همواره همراه همیشگی وسیله‌های حمل و نقل بوده است. حالا با وجود ترافیک، کمبود وقت و هزینه‌ها، نیاز ما به تکنولوژی حتی بیشتر هم شده است. با کجارو همراه باشید تا تاثیر تکنولوژی بر حمل و نقل شهری را بررسی کنیم.

اگر شما در یکی از شهرهای بزرگ دنیا زندگی می‌کنید، حتی آخرین ۱۰۰ متری که به مقصدتان مانده هم می‌‌تواند استرس‌زا باشد. اما با وجود تکنولوژی‌های جدید، جابه‌جایی‌های شهری دیگر خسته کننده و دردسرساز نیستند. حتی دیگر نیاز نیست برای رفتن به ایستگاه مترو یا دانشگاه یا سرکار پیاده راه بروید. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

segway

در چند سال اخیر تعداد زیادی از جا به جا کننده‌های تکنولوژیک شخصی به وجود آمده‌اند. شاید اولین وسیله از این موج تکنولوژی، وسیله حمل و نقل شهری سگوی (Segway) بوده که هنوز هم استفاده می‌شود اما آن چنان پرطرفدار نیست. زمانی که هاوربورد (Hoverboard) برای اولین بار وارد بازار شد به راحتی می‌شد حدس زد که آینده در حال اتفاق افتادن است و تمام پیش‌بینی‌های فیلم‌های علمی تخیلی دارد عملی می‌شود. اما تکنولوژی بدون توقف است.

hoverboard

نه ‌تنها این وسایل مجهزتر و قوی‌تر شدند بلکه حتی آسان‌تر و تغییرپذیرتر نیز شدند. در حالی که بعضی از این دستگاه‌ها به سرعت فراموش شدند، تعدادی نیز به عنوان گزینه‌های هوشمندانه برای جابه‌جایی تبدیل شدند.

onewheel+

وان ویل (OneWheel) قصد دارد تا جابه‌جایی را لذت بخش‌تر و کاربردی‌تر کند. این اسکیتبرد تک موتوره همان طور که از اسمش هم پیدا است، یک چرخ بزرگ دارد. نسخه اخیر این وسیله وان ویل پلاس (OneWheel+) نام دارد که می‌تواند شما را با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت تا ۱۱ کیلومتر جابه‌جا کند.

onewheel

سرمایه‌گذار و مدیر وان ویل، کایل دورکسن (Kyle Doerksen)، می‌گوید:

بعضی از کاربران ما بر روی جنبه ورزشی این وسیله تمرکز کرده‌اند و بقیه افرار نیز هر روز برای رسیدن به مترو یا محل کار و یا دانشگاه خود از این وسیله استفاده می‌کنند.

ماشین‌های خودران

حمل و نقل در شهر‌های ما به سرعت در حال تغییر است. ماشین‌های خودران همین الان نیز در خیابان‌ها و جاده‌ها وجود دارند. ماشین‌های پرنده در دبی در حال استفاده هستند. در بین تمام این وسایل حمل و نقل جدید، هنوز هم جا برای وسیله‌های حمل و نقل شخصی که قابل انعطاف‌تر، کارآمدتر و سرگرم‌کننده‌تر است وجود دارد. زمانی که قیمت‌ این وسایل کاهش پیدا کند شاهد فراگیرتر شدن این وسیله در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

در ادامه می‌توانید ویدیویی از وان ویل پلاس را مشاهده کنید:

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه