سفر به ۱۵ جزیره زیبای بهشتی در آسیا (قسمت دوم)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی سه شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
سفر به ۱۵ جزیره زیبای بهشتی در آسیا (قسمت دوم)

جزیره‌ها و سیاحت در آن‌ها، آدمی را با دنیای شگفت‌انگیزی در آب و خشکی آشنا می‌کند. در معرفی زیباترین جزایر بهشتی آسیا، همراه کجارو باشید.

سفر به دنیای آب‌های شفاف، سواحل شن و ماسه‌ای سفید رنگ، درختانی از نخل و تپه‌هایی سبز که مملو از زرق و برق است، در کنار نقاط متعددی که می‌توان در آن‌ها به گشت و گذار پرداخت، زندگی هیجان‌انگیز زیر آب که نمی‌توان مثال آن را در خشکی یافت، بهترین مکان‌های غواصی و سرانجام تماشای زیباترین جزایر بهشتی که در آسیا وجود دارد، تمام آن‌ چیزهایی است که در این مقاله شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

۱. مالزی؛ جزایر پرهنتیان (Perhentian)

جزایر زیبای آسیایی ۲

جزایر پرهنتیان در ساحل شرقی مالزی، بیشترین میزان از جزایر در این منطقه را به خود اختصاص داده است. این مناطق بهترین مکان برای استراحت و بدست آوردن آرامش، پابرهنه راه رفتن روی ماسه‌ها و گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌ است؛ آن هم در حالی که غروب خورشید را تماشا می‌کنید و همزمان جرعه‌ای از یک نوشیدنی خنک و گوارا را می‌نوشید. از ویژگی‌های دیگر این جزایر شگفت‌انگیز می‌توان به وجود خلیج‌های مخفی، سواحل شنی بسیار زیبا و آب‌های شفاف و کریستالی اشاره کرد که بهترین مکان برای غواصی محسوب می‌شود.

۲. فیلیپین؛ جزیره‌ سیبو (Cebu)

زیباترین جزایر آسیا ۲

در منطقه‌ی «Visayas» فیلیپین جزیره‌ای زیبا، طویل، کم‌عرض با زمین‌هایی مرتفع و چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوه‌ها و دریاها قرار دارد که به جزیره‌ی «سیبو» شهرت یافته است. در مجاورت این جزیره‌ی شگفت‌انگیز آسیایی، ۱۶۷ جزیره‌ی کوچک و بکر قرار گرفته است که مناظری خیره‌کننده را بوجود آورده است.

در این جزیره می‌توان استراحتگاه‌های توریستی عالی و باکیفیت را مشاهده کرد که «Malapascua»، «Badian» و «Camotes» از جمله‌ی آن‌ها است. البته نباید از این نکته غافل شد که برای افرادی که علاقه‌ی بسیاری به طبیعت‌گردی و ماجراجویی در دل طبیعت ناشناخته‌ی جزایر مختلف سراسر دنیا دارند، بهترین و مدرن‌ترین استراحتگاه‌های توریستی را می‌توان در قسمت جنوبی و شمالی روستای «Moalbal» در این جزیره یافت.

۳. هند؛ جزیره هاولک (Havelock)

زیباترین جزایر آسیا ۲

«هاولک»، جزیره‌ای است مرجانی و کوچک، اما بسیار زیبا که در میان جزایر اندمان در هند قرار گرفته است. جزیره‌ای با جاذبه‌های بسیار که فرصتی عالی را برای گردشگران و مسافران در تجربه‌ی یک زندگی روستایی جزیره‌ای در محیطی آرام و البته بسیار زیبا، فراهم می‌کند؛ و این به این معنا است که استراحتگاه‌های زنجیره‌ای یا مدرن و بزرگ را نمی‌توان در این جزیره‌ی زیبا مشاهده کرد و تردد نیز با وسایل نقلیه‌ی ابتدایی و بومی امکان‌پذیر است. با این حال توریست‌ها در هاولک، تماشای مناظر بکر با چشم‌اندازهای زیبا و منحصر‌به‌فرد را به دفعات تجربه خواهند کرد.

۴. ژاپن؛ جزیره آکایما (Akajima)

زیباترین جزایر آسیا ۲

جزیره‌ی «آکایما»، بخشی از جزایر کرامای اوکیناوا (Okinawa’s Kerama)، در کشور ژاپن است. این جزیره که به نام «آکا» (Aka) نیز شناخته می‌شود، بیشتر میزبان گردشگران و مسافران ژاپنی است که فصل تابستان را برای حضور در این جزیره انتخاب می‌کنند و توریست‌های خارجی بسیار کمی در آکایما حضور می‌یابند؛ چرا که کم‌تر توریست و گردشگر غیر ژاپنی از وجود این جزیره‌ی زیبا مطلع است.

از ویژگی‌های جزیره‌ی «آکایما»، ناشناخته بودن آن نزد توریست‌ها است که آن را به مکانیدنج برای بومیان تبدیل کرده است.

حتی در اوج فصل تابستان، این جزیره زیبایی و افسون خود را با سواحل بکر و بی‌نظیر، موج‌سواران، هنرمندان موسیقی، آواز و استقبال گرم و خوش‌آمدگویی دلنشین مردم محلی از گردشگران، حفظ می‌کند. همچنین در ساحل امکان رفتن به زیر آب با لوله‌های تنفسی، شیرجه و غواصی درآب‌های زلال و آرام آن هم در یک زندگی دریایی گرمسیری، برای علاقه‌مندان به ماجراجویی، فراهم شده است. همچنین در داخل مرزهای ژاپن توریست‌ها می‌توانند از خانه‌ی موروثی « Ryukyuan» نیز بازدید کنند.

۵. کره جنوبی؛ جزیره جیجو (Jeju)

زیباترین جزایر آسیا ۲

جزیره‌ی زیبای «جیجو»، که در کشور کره‌ی جنوبی و در بین مردم این سرزمین به هاوایی کره‌ای لقب یافته است، یکی از محبوب‌ترین جزایر موجود در کشور کره است که مردم این کشور از گذشته‌های دور تا به امروز این مکان را برای مسافرت و ماه عسل، انتخاب می‌کنند. ساحل زیبای «Iho» با ترکیب خارق‌العاده‌ای از شن‌ها و ماسه‌های خاکستری و زرد رنگ، یکی از زیباترین مناطق این جزیره‌ی شگفت‌انگیز است که به دلیل عمق کم و آب‌های آرام، گزینه‌ای مناسب برای شنا خواهد بود. در مرکز جزیره نیز چشم‌اندازهای تحسین‌برانگیزی وجود دارد که مسافران و گردشگران می‌توانند با حضور در آن و تماشای زیبایی‌های آن، در حالی که یک نوشیدنی گوارا و لذیذ بومی را میل می‌کنند، لحظاتی خاطره‌ساز را در آلبوم سفر خود، ثبت کنند.

۶. اندونزی؛ جزیره رجا آمپت (Raja Ampat)

زیباترین جزایر آسیا ۲

«رجا آمپت» که به نام «چهار پادشاه» نیز شهرت دارد، طیف وسیعی از جزایر زیبا، خیره‌کننده و افسانه‌ای است که در «پاپو آ» (Papua)، شرق کشور اندونزی قرار گرفته است. درواقع می‌توان این جزیره‌ی زیبای آسیایی را یکی از بهترین‌ مکان‌ها برای افراد علاقه‌مند به غواصی و رفتن به زیر آب، درنظر گرفت که به همین دلیل نیز از شهرت قابل توجهی در بین توریست‌ها و گردشگران برخوردار است.

در جزیره‌ی «رجا آمپت»، بیش از ۱۳۰۰ نوع ماهی و ۷۵ درصد از انواع مرجان‌های شناخته‌شده، وجود دارد.

جالب است بدانید که محققان در این جزیره توانسته‌اند ۷۵ درصد از انواع مرجان‌های شناخته شده و نزدیک به ۱۳۰۰ ماهی گوناگون را شناسایی کنند. همچنین در جزیره‌ی رجا آمپت، غواصان باتجربه و ورزیده می‌توانند از غواصی در زیر آب لذت برده و به کاوش دنیای زیر آب بپردازند که در نوع خود، بی‌نظیر و خارق‌العاده است.

۷. اندونزی؛ جزایر مانتاوی (Mentawai)

Mentawai

در نزدیکی غرب «سوماترا» (Sumatra) در کشور اندونزی، نزدیک به ۷۰ جزیره‌ی کوچک و بزرگ قرار دارد که به «جزایر منداوی» یا «مانتاوی» شهرت دارد. «سیبرات» (Siberut)، بزرگ‌ترین جزیره‌ی واقع در بین جزایر موسوم به مانتاوی است. شهرت این جزایر زیبا، به دلیل برخورداری آن‌ها از مناطق متعدد ایده‌آل برای گشت و گذار و نقاطی عالی برای موج‌سواری است. همچنین این جزایر وطن و زیستگاه مردم مانتاوی است. بومیان در این منطقه با شکار کردن، یک زندگی نیمه‌عشایری و چادرنشین را برای خود برگزیده‌اند. جالب است بدانید که مردم منتاوی به هنر ورزیدگی جسم و معنویت و روحانیت زیادشان در بین گردشگران و مردم اندونزی شهره‌اند. این ساکنین بومی، به دلیل حضور گردشگران و توریست‌ها به محل زندگی آن‌ها بسیار شاد بوده و سعی می‌کنند با ارتباط برقرار کردن با مسافران، علم و دانش بومی خود را در اختیار ایشان قرار دهند.

۸. مالدیو؛ جزیره باروس (Baros Island)

زیباترین جزایر آسیا۲

«باروس» یکی از جزایر بسیار زیبا در کشور مالدیو است که می‌توان در آن تکه‌ای از بهشت را به وضوح مشاهده کرد. در این منطقه هتل‌ لوکس با تسهیلات و امکانات ویژه‌ و مدرنی برای گردشگران و مسافران ایجاد شده است که بر شهرت و محبوبت آن افزوده است. در این جزیره‌ی زیبا می‌توان ساحلی‌ آرام، محیطی مناسب و عالی برای حمام آفتاب و مناظری خیره‌کننده و کم‌نظیر را مشاهده کرد. همچنین هتل‌ یک مرکز غواصی ایده‌آل را برای مسافران و گردشگران ایجاد کرده است؛

زیباترین جزایر آسیا۲

به گونه‌ای که توریست‌ها با حضور در آن چنین تصور می‌کنند که در اقیانوس هند با آب‌های گرم و روشن قرار گرفته‌اند. همچنین میهمانان و گردشگران در این جزیره می‌توانند از آب‌های گرم برای درمان بیماری‌ها استفاده کنند. کلاس‌های افتخاری صبح یوگا، اسپا و استخر از دیگر امکاناتی است که در این مکان ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه