۱۵ جزیره زیبای بهشتی در آسیا (قسمت اول)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی دوشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱۵ جزیره زیبای بهشتی در آسیا (قسمت اول)

جزیره‌های سراسر جهان، یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌ها برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و ماجراجویی است. در معرفی زیباترین جزایر آسیا، همراه کجارو باشید.

جزیره‌گردی، جست‌وجو و سیاحت در این مکان‌های فوق‌العاده، آرام و دوست‌داشتنی، علاقه‌مندان به خود را می‌طلبد. افرادی که همواره به دنبال کشف رمز و رازهای جهان هستی هستند و شوق و اشتیاق و شور و هیجانی شگفت‌انگیز را نیز می‌توان در وجودشان مشاهده کرد. دنیای زیبا و خارق‌العاده‌ای که در جزایر مختلف جهان وجود دارد، از زندگی کوچک‌ترین آبزیان گرفته تا صدف‌ها، حلزون‌ها و انواع سخت‌پوستان که بر ساحل می‌خرامند، هر کدام سرشار از شگفتی‌هایی است که برای کشف آن‌ها نیاز به کند و کاو است و روحیه‌ای که بیش از هر انسان دیگری می‌توان در طبیعت‌دوستان یا جزیره‌گردان‌ها یافت. مکانی که هم روی آب و در خشکی و هم زیر آب، این دنیای ناشناخته‌ی هزارتو جذابیت‌هایش، آدمی را مسحور خود می‌کند.

اگر به دنبال گذراندن لحظاتی آرام و آزاد، به دور از شلوغی‌ نامطلوب و خسته‌کننده‌ی شهرها هستید، همراه ما باشید تا در این مقاله شما علاقه‌مندان به کشف و بازدید از این مکان‌های زیبا و دوست‌داشتنی را با تعدادی از جزایر زیبای بهشتی در قاره‌ی کهن آسیا، آشنا کنیم.

۱. تایلند؛ جزایر سیمیلان (Similan Islands)

زیباترین جزایر آسیا

جزایر سیمیلان تایلند، جزایری بسیار زیبا و خیره‌کننده با مناظر و چشم‌اندازهایی خارق‌العاده است. درواقع این جزایر، شامل نه مجمع‌الجزایر است که در نزدیکی ساحل غربی کشور تایلند و در مجاورت دریای آندامان (Andaman)، قرار گرفته است. این جزایر ارزشمند، به خوبی توسط دولت تایلند محافظت شده و در سال ۱۹۸۲ میلادی به عنوان پارک ملی به ثبت رسیده است. در زیر آب‌های شفاف و کریستالی این جزایر که همچون ذخایر ارزشمند طبیعت دریایی است، بهشتی خارق‌العاده برای غواصان و علاقه‌مندان به شیرجه و شنا قرار دارد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ممتاز این مجمع‌الجزایر می‌توان به قابلیت دید تا عمق ۲۰ الی ۳۰ متری و آب و هوای گرم در تمام طول سال اشاره کرد که موقعیتی ایده‌آل را برای تماشای مرجان‌های پرزرق و برق و زیبا، تخته سنگ‌های باشکوه و ماهی‌های زیبای گرمسیری در محیطی آرام، ایجاد کرده است.

۲. مالزی؛ جزیره پوم پوم (Pom Pom Island)

زیباترین جزایر آسیا

در مجمع‌الجزایر «Semporna»، در ساحل شرقی کشور مالزی، یکی از حیرت‌انگیزترین جزایر مالزی قرار دارد که به جزیره‌ی «پوم پوم» شهرت دارد. جزیره‌ای کوچک، بسیار آرام، با شن‌های سفید و زیستگاه شمار زیادی از یک گونه ماهی، به معنای واقعی کمله عاری از هرگونه آلودگی، حق ماهیگیری بسیار محدود و بدون هیچ روستا یا دهکده‌ی مسکونی که به پاتوقی آرام و دنج برای استراحت و آرامش شهرت دارد.

جزیره‌ی زیبای «پوم پوم» به دلیل آب‌های فیروزه‌ای رنگش، در بین گردشگران، بسیار محبوب و مشهور است.

از ویژگی‌های این جزیره‌ی زیبا، احاطه‌ شدن آن با آب‌های فیروزه‌ای رنگ است که به دلیل حضور تپه‌های صخره‌ای مرجانی، چنان زیبا و مسحور کننده است که گردشگران با تماشای آن تا دقایقی سکوت اختیار می‌کنند. همچنین این جزیره‌ی رویایی و دوست‌داشتنی، آشیانه‌ی نوعی لاک‌پشت غول‌پیکر است که به لاک‌پشت پوزه‌عقابی شهرت دارد.

۳. میانمار؛ جزیره Macleod

زیباترین جزایر آسیا

جزیره «Macleod» در مجمع‌الجزایر «Mergui» واقع در ساحل کشور میانمار قرار گفته است. جزیره‌ای که همچنان طبیعی، عمدتا دست‌نخورده و بکر، آرام و مملو از زیبایی‌های ساده است. تنها یک پاتق و پناهگاه در این جزیره وجود دارد و آن هم استراحتگاه اندامان در میانمار است. مکانی که بیش از هر محیطی می‌توان آن را به محیط زیست ساده و روستایی تشبیه کرد. از ویژگی‌های قابل توجه این جزیره، آرامش و سکوت بی‌نظیری است که در آن حکم‌فرما است. درواقع Macleod برای افرادی که به دنبال آرامش در بهشت طبیعی هستند، بسیار مناسب و ایده‌آل است. همچنین این جزیره‌ی زیبا و رویایی مهد سواحل بکر، نقاطی عالی و باورنکردنی برای غواصی و طبیعتی سالم و دست‌نخورده است.

۴. کامبوج؛ جزیره کوه رونگ (Koh Rong)

زیباترین جزایر آسیا

طبعیتی سالم، دست‌نخورده و ۲۳ ساحل با ماسه‌های سفید خیره‌کننده و بسیار زیبا، یکی از الهی‌ترین یا به اصطلاح بهشتی‌ترین جزایر آسیا را تشکیل می‌دهد. جزیره‌ای که ساخت و ساز و تصرف بشر را تنها در مواردی محدود به خود دیده و به کوه رونگ (Koh Rong) شهرت یافته است. این جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا و استثنایی در فاصله‌ی یک ساعتی از سیانوکویل (Sihanoukville) در کشور کامبوج قرار گرفته است. در این جزیره نمی‌توان جاده‌ای را مشاهده کرد و نور و روشنایی در شب بسیار کم و محدود است. اما روشنایی آسمان که به واسطه‌ی نور درخشان ستاره‌ها ایجاد شده، به گونه‌ای است که به وضوح می‌توان پلانکتون‌های شب‌تاب را از درون دریا مشاهده کرد. اما آنچه که دیدگان را به خود معطوف و ذهن آدمی را متحیر می‌سازد، مرجان‌های زیبا و مجذوب‌کننده و ماهی‌های عجیب و غریب و بسیار زیبایی است که دور تا دور جزیره‌ی بهشتی کوه رونگ را احاطه کرده است.

۵. ویتنام؛ جزیره کت Ba Cat) Ba)

زیباترین جزایر آسیا

در شمال کشور ویتنام، در نزدیکی ساختمان میراث جهانی یونسکو، خلیج Halong، یکی دیگر از جزایر شگفت‌انگیز و حیرت‌آور آسیایی قرار دارد که به پارک ملی «کت Ba» نامگذاری شده است. این جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا، بزرگ‌‌ترین جزیره در پارک ملی است و شهری که این جزیره در آن قرارگرفته است، شهری است نسبتا توریستی، با تعداد زیادی از بار یا جایگاه‌های ویژه‌ی فروش نوشیدنی‌های بومی ویتنامی که در تعطیلات آخر هفته، پذیرای جمع زیادی از گردشگران و حتی محلی‌ها است. اما در محوطه‌ای بیرون و با فاصله‌ای کم از شهر، می‌توان سواحل طلایی، مکان‌هایی برای قایق‌سواری، انبوهی از جنگل‌های متراکم و کوه‌های سبز و خرم با مناظر و چشم‌اندازی افسانه‌ای و باورنکردنی را مشاهده کرد که به منطقه‌ی «کارست» (karst)، یکی از مناطق سیاحتی در پارک ملی کت Ba، شهرت دارد.

۶. اندونزی؛ جزیره کومودو (Komodo)

زیباترین جزایر آسیا

اگر قبلا تصور می‌کردید که اژدها هرگز وجود نداشته است، بهتر است تجدید نظر کنید. پارک ملی کومودو درواقع اقامتگاه اژدهای کومودو است. مکان این پارک ملی اندونزی، بین جزایر فلورس (Flores) و سومباوا (Sumbawa) در شرق اندونزی قرار دارد. این جزیره که شباهت بسیاری به پارک‌ ژوراسیک دارد، بخشی از یک پارک ملی است.

زیباترین جزایر آسیا

جزیره‌ی «کومودو» در اندونزی، شهرتش را به دلیل حضور مارمولک‌های غول‌پیکر و سواحل بکر و دست‌نخورده بدست آورده است.

گذشته از این، این پارک علاوه بر این که شهرتش را مدیون حضور مارمولک‌های غول‌پیکر است، به دلیل دارا بودن طبیعتی بکر با کوه‌های متعددی که بهترین گزینه برای صعود محسوب می‌شود نیز از شهرت والایی در بین طبیعت‌گردان برخوردار است. همچنین وجود مکان‌های شگفت‌انگیز و تحسین‌برانگیز برای غواصی در پیرامون صخره‌های مرجانی بسیار زیبا و خیره‌کننده، بر شهرت و محبوبیت این جزیره‌ی زیبا افزوده است.

۷. فیلیپین؛ پالاوان (Palawan)

زیباترین جزایر آسیا

پالاوان، جزیره‌ای‌ در کشور فیلیپین، مهد جنگل‌های سبز و بانشاط، با سواحل دست‌نخورده و بی‌نظیر، بهره‌مند از مناطق دیدنی و محبوب اِل نیدو (El Nido) و کرون (Coron) و از همه مهم‌تر جذب کننده‌ی گردشگران شجاع و دوست‌داران طبیعت است. اِل‌ نیدو که به واسطه‌ی زیبایی وصف‌نشدنی و کم‌نظیر مناظر دریایی‌اش در در سراسر جهان مشهور است، یکی از پرترددترین و محبوب‌ترین نقاط پاوالان است که جمع زیادی از گردشگران و مسافران را پذیرا است. در این منطقه به‌واسطه‌ی سنگ آهک کارست (karst)، آب شفاف و کریستالی، مکانی فوق‌العاده برای غواصی و سواحل سفید ماسه‌ای نیز در سراسر جهان مشهور و محبوب است. جالب است بدانید که در کرون، تعداد زیادی از کشتی‌های جنگی ژاپنی غرق شده است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه