بدرقه حجاج ممنوع است

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
بدرقه حجاج ممنوع است

 حجت‌الاسلام والسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در بازدید از ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که بدرقه‌ی حجاج ممنوع است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز، چهارشنبه از ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی بازدید کرد.  کمتر از یک ماه دیگر یعنی ۵ مردادماه اعزام زائران ایرانی به عربستان آغاز می‌شود.

وی در دیدار ب مقامات شرکت فرودگاهی ایران پیش از بازدید از پایانه‌های حجاج در فرودگاه امام خمینی (ره)، تاکید کرد که  زائرانی که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند، به هیچ وجه نباید بدرقه‌کننده داشته باشند.  با توجه به شرایط فرودگاه‌ها، اصلا امکانی برای حضور بدرقه‌کنندگان وجود ندارد، برای همین با استان‌ها هماهنگ شده بدرقه پیش از اعزام به فرودگاه و در مساجد و تکایا انجام شود.

وی در ادامه افزود:

طبق تمهیدات صورت گرفته، از شرکت فرودگاه‌ها درخواست می‌شود حداقل ۴۸ ساعت پیش از اعزام بار زائران به فرودگاه منتقل و تدابیر لازم انجام شود، چرا که مقداری نگران شیطنت‌هایی هستیم که ممکن است ما بی‌اطلاع از آن باشیم.

بدرقه حجاج ممنوع

او همچنین از پلیس فرودگاه درخواست کرد، زمان لازم را برای توجیه زائران نسبت به حمل مواد مخدر بگذارد و در زمان مقتضی، توصیه‌های بهداشتی به زائران ارائه شود. به علاوه او درخواست کرد برای انگشت‌نگاری زائران سریع‌تر هماهنگی لازم را انجام دهند، چرا که به حوادث احتمالی در عربستان کمک می‌کند.

او در ادامه با تأکید بر لزوم افزایش ظرفیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت:

هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق اعزام می‌شوند که جمعیت آن‌ها پس از تأمین امنیت در عراق و سطح موصل در حال افزایش است. طبق آمار، در اربعین نیز بیش از دو میلیون زائر به عراق اعزام شده‌اند که اگر جمعیت عمره را بالغ بر دست کم یک میلیون زائر در نظر بگیریم، لازم است ظرفیت این فرودگاه افزایش یابد و ایده‌ای که در سال‌های قبل برای ایجاد پایانه خرید در کنار فرودگاه مطرح شده بود اجرا شود.

شیرمردی، معاون توسعه و زیرساخت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت:

در حج امسال این فرودگاه به ۳۵ هزار زائر خدمات می‌دهد که ۲۰ هزار زائر از تهران و ۱۵ هزار نفر دیگر زائر شهرهای دیگر هستند. دسترسی اتوبان‌های اطراف به این فرودگاه برای حجاج بررسی و تسریع شده و امکاناتی چون مسقف کردن پایانه، نصب صندلی، سرویس بهداشتی برای سالن حجاج در نظر گرفته شده است.

به گفته او، اعزام زائران به حج از ۵ مردادماه امسال آغاز و تا ۵ شهریورماه ادامه دارد. همچنین بازگشت زائران از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۵ مهرماه امسال ادامه دارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه