چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از جئوپارک یلیو، تایوان

علی  کماسی
علی کماسی یکشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از جئوپارک یلیو، تایوان

در دنیا مکان‌هایی وجود دارد که همواره انسان را شگفت‌زده می‌کند. یکی از این مکان‌های عجیب، یلیو در تایوان است. برای آشنایی با این مکان با کجارو همراه باشید.

یلیو (Yehliu) یک دماغه در ساحل شمالی تایوان و در شهر وانلی (wanli) است که به خاطر چشم انداز عجیب و غریبش معروف است. سنگ‌های منحصربه‌فردی در ناحیه‌ای به نام جئوپارک یلیو متمرکز شده‌اند. محلی به وسعت ۱۷۰۰ متر که به شکل یک شبه جزیره در داخل دریا پیش رفته و با سنگ‌هایی که شکل عجیبی مانند سنگ قارچی، لانه زنبوری، زنجبیلی و غیره دارند، علامت گذاری شده است.

کفش فرشته

تعدادی از این سنگ‌ها به دلیل ظاهرشان نام‌گذاری شده‌اند. معروف‌ترین این سنگ‌ها سر مکله نام دارد که تصویری نمادین برای تایوان و نمادی غیر رسمی برای شهر وانلی (wanly) است.

شمع دریا

دیگر شکل‌ها شامل کفش فرشته، کندوی عسل، صخره زنجبیلی و شمع دریایی می‌شود. بیشتر این سنگ‌ها حاوی فسیل‌هایی هستند که نشان دهنده قدمت تاریخی زیاد این منطقه است.

لانه زنبور

این محل با گودال‌های آب پوشیده شده است که داخل این سوراخ‌ها گونه‌های دریایی زندگی می‌کنند که در کنار سنگ‌های عجیب و غریبی که وجود دارد این محل را بیش از پیش مرموز می‌کند.

جئوپارک یلیو

بیش از ۱۸۰ سنگ قارچی شکل در این محدوده وجود دارد. در بین این سنگ‌ها معروف‌ترین آن‌ها یعنی سر ملکه را می‌توانید پیدا کنید.


Yehliu Geopark(North View)

سنگ‌های شمعی شکل درونشان یک سنگ توپی شکل وجود دارد که از سطح شمعی شکل بیرون زده است.

مطالب مرتبط:

منبع amusing planet

دیدگاه