برترین حیوانات حیات وحش آلاسکا کدامند؟

شایان شفایی
شایان شفایی دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
برترین حیوانات حیات وحش آلاسکا کدامند؟

آلاسکا یکی از غنی‌ترین حیات وحش‌ها را دربین نقاط مختلف جهان دارد. در ادامه با کجارو همراه باشید تا حیات وحش آلاسکا را بررسی کنیم.

در بالاترین نقطه کره زمین، آلاسکا خانه بسیاری از گونه‌های جانوری اعم از پستانداران، پرندگان و ماهی‌ها است. آلاسکا سرزمینی است که حیات وحشی بسیار غنی دارد و جانوران منحصربه‌فرد زیادی در این نقطه یافت می‌شوند. بسیاری از گردشگران در گردشگری حیات وحش تمایل بسیار زیادی به سفر به آلاسکا دارند و مایلند تا از حیات وحش این منطقه بازدید کنند. اگر به حیات وحش علاقه دارید و جزو مشتاقان گردشگری حیات وحش هستید اما هنوز دلیلی محکم برای بازدید از آلاسکا پیدا نکرده‌اید، در ادامه با معرفی چندی از جانورانی که در این نقطه یافت می‌شوند، قطعا این دلیل لازم را برای شما فراهم خواهیم کرد. و پس از آشنایی با حیات وحش غنی این منطقه، ملزومات سفر خود به آلاسکا را فراهم کنید!

گرگ

گرگ آلاسکا

گرگ‌ها در آلاسا بسیار زیاد هستند و در بیش از ۸۵% از این منطقه حضور دارند. برآورد شده که در آلاسکا در هر ۶۴/۷ کیلومتر مربع بیش از یک گرگ یافت می‌شود. آلاسکا خانه یکی از ارزشمندترین و باشکوه‌ترین گونه گرگ‌ها یعنی «گرگ خاکستری» است. در حال حاضر آلاسکا یکی از معدود نقاطی است که می‌توان در آن گرگ خاکستری را مشاهده کرد. بعضی از مواقع در این نقطه تعدادی از این گونه گرگ‌ها در کنار یکدیگر دیده شده‌اند.

اِلک

الک آلاسکا

اِلک‌ها یکی از شاخص‌ترین جانوران آلاسکا هستند و به نوعی دیدن ظاهر این جانور همیشه همگان را به یاد مناطق سرد همچون آلاسکا می‌اندازد. سیستم بدن الک‌ها و ویژگی‌های ظاهری این جانوران همگی برای زندگی در شرایط سخت و سرد شاخته شده است. همه چیز در مورد این جانور خاص و منحصربه‌فرد است. شاخ‌های این جانوران بسیار زیبا و شکوهمندانه بوده و این جانوران جثه‌ای بزرگ داشته و سنگین وزن هستند. الک‌ها در آلاسکا به تعداد زیاد یافت می‌شوند.

گاومیش

گاومیش آلاسکا

گاومیش‌های جنگلی زمانی تا مرز انقراض کامل پیش رفتند!

 گاومیش‌های جنگلی جانوران بزرگ جثه و منحصربه‌فردی هستند. این جانوران زمانی تا مرز انقراض کامل پیش رفتند اما تلاش‌های بسیار گروه‌های حفاظت محیط زیست ذر زمینه بازگردانی نسل این جانوران به ثمر رسید و امروزه شاهد رشد دوباره جمعیت گاومیش‌های جنگلی و نجات آن‌ها از انقراض هستیم. امروزه گردشگران حیات وحش با بازدید از آلاسکا می‌توانند گاومیش‌های جنگلی را از نزدیک و در دل حیات وحش کشاهده کنند.

خرس قطبی

خرس قطبی آلاسکا

از آنجایی که زندگی خرس‌های قطبی با مناطق سرد، قطب و نواحی یخی کنار دریا ادغام شده است، در نتیجه جای هیچ تعجبی نیست اگر بگوییم که خرس‌های قطبی در آلاسکا یافت می‌شوند. خز این جانوران ضد آب است و بدن جانور را هنگام شنا کردن در آب‌های بسیار سرد و یخی گرم نگه می‌دارد. از سویی دیگر پنجه‌های این جانوران با خز متراکم پوشیده شده است که جانور هنگام راه رفتن بر روی برف اذیت نشده و بدنش گرم باقی بماند. اگر مایل هستید که خرس‌های قطبی را از نزدیک ببینید، می‌توانید آلاسکا را در گزینه‌های سفر خود در گردشگری حیات وحش قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

گوزن شمالی

گوزن شمالی آلاسکا

گوزن‌های شمالی شناگران بسیار خوبی هستند!

گوزن شمالی بانام‌های "Reindeer" و "caribou" شناخته می‌شود. برخلاف داستان‌های بابانوئل، گوزن‌های شمالی نمی‌توانند پرواز کنند اما از سویی دیگر این جانوران می‌توانند شنا کنند و شناگران بسیار خوبی هم هستند. سُم‌های این جانوران به هنگام شنا نقش پارو را ایفا می‌کند و گردشگران حیات وحش که با آلاسکا سفر کرده‌اند در بسیاری از مواقع این جانوران را در حال شنا در رودخانه‌ها می‌بینند. بعضی مواقع تنها شاخ‌های این جانوران از بیرون آب مشخص است که این اتفاق منظره بسیار جالبی را برای گردشگر فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوسفند دال

گوسفند دال آلاسکا

مهمترین و بارزترین ویژگی ظاهری گوسفندان دال، شاخ‌های بسیار بزرگ و پیچ خورده در گونه‌های نر این جانور است. این جانوران به لطف شاخ‌های بسیار بزرگ به آسانی دیده می‌شوند و دیدن آن‌ها از فواصل بسیار زیاد هم امکان پذیر است. این جانوران به تعداد زیاد در طول فصول تابستان و زمستان در آلاسکا یافت می‌شوند.

نهنگ قاتل

نهنگ قاتل

نهنگ قاتل که آن را با نام "Killer whale" یا "Orca" می‌شناسند، آبزیانی هستند که به صورت گروهی حرکت می‌کنند و اغلب به صورت گروهی شکار می‌کنند. این جانور غالبا از فک‌ها و شیرهای دریایی تغذیه می‌کند. نهنگ‌های قاتل بسیار بزرگ، قدرتمند و در عین حال سریع هستند. این جانوران به نسبت وزن زیاد خود سرعت نسبتا بالایی هم دارند و می‌توان آن‌ها را در آب‌های آلاسکا مشاهده کرد.

طوطی دریایی

طوطی دریایی آلاسکا

طوطی دریایی یا "Puffin" یک پرنده بسیار زیبا و دوست داشتنی است که به شنا کردن نیز علاقه بسیاری دارد. بال‌های این پرنده زیر آب به حرکت پرنده در آب کمک می‌کند. طوطی دریایی یکی از پرندگان شاخص گردشگری حیات وحش است که بسیاری از گردشگران مایلند تا این پرنده را از نزدیک مشاهده کنند. اواسط ماه مِی بهترین زمان برای دیدن طوطی دریایی از نزدیک در آلاسکا است.

عقاب سر سفید

عقاب سر سفید آلاسکا

عقاب سر سفید یا "Bald eagle" بزرگترین پرنده آلاسکا به شمار می‌رود. طول بال‌های عقاب سر سفید به ۲/۳ متر می‌رسد. نکته جالب در مورد عقاب‌های سر سفید و آلاسکا این است که تعداد عقاب‌های سر سفید در آلاسکا از نقطه دیگری در آمریکا بیشتر است. این پرنده یکی از برترین گونه‌های گردشگری حیات وحش در آلاسکا است. 

نظر شما در مورد حیات وحش آلاسکا و گونه‌های حیوانی این منطقه چیست؟ آیا مایل به دیدن این گونه‌ها از نزدیک هستید؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه