ایر فرانس و ایبریا پروازهای خود را به ونزوئلا تعلیق کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
 ایر فرانس و ایبریا پروازهای خود را به ونزوئلا تعلیق کردند

شرکت‌های هواپیمایی ایرفرانس و ایبریا، روز شنبه اعلام کردند که به دلیل شرایط پرتنش‌ مربوط به انتخابات جنجال‌برانگیز مجلس موسسان در ونزوئلا، پروازهای این دو شرکت به کاراکاس از روز یکشنبه تا سه شنبه به حال تعلیق در می‌آید.

دو شرکت هواپیمایی ایرفرانس و ایبریا، پروازهای خود به مقصد ونزوئلا را به دلیل جو پرتنش این کشور، به حالت تعویق درآوردند. این در حالی است که شرکت هواپیمایی کلمبیایی «اویانکا» نیز فعالیت خود را در ونزوئلا متوقف کرده است. شرکت هواپیمایی «دلتا ایرلاینز» به نوبه خود اعلام کرده است که اواسط ماه سپتامبر به پروازهای هفتگی این شرکت بین آتلانتا و پایتخت ونزوئلا خاتمه خواهد داد.

چندین شرکت هواپیمایی از جمله شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتد، ایر کانادا و لوفتهانزا نیز پیش از این به علت خشونت‌ها در ونزوئلا از تعلیق پروازهای خود به این کشور خبر داده بودند. از آغاز جنبش اعتراضی در این کشور در تاریخ یکم اوت، در درگیری‌ها بین تظاهرکنندگان و نیروهای نظامی بیش از ۱۱۰ نفر کشته شده‌اند.

ایرفرانس طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

به علت شرایط ونزوئلا، ایر فرانس از روز یکشنبه ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۷ تا سه شنبه یکم اوت پروازهای خود را به مقصد کاراکاس به حال تعلیق درمی‌آورد. اقدامات تجاری ویژه‌ای به مشتری‌هایمان که کاراکاس، مبدا یا مقصد آنها در روزهای آینده است، پیشنهاد می‌شود.

شرکت کلمبیایی اویانکا که اعلام کرده بود از تاریخ ۱۶ اوت دیگر خدمات پروازی در ونزوئلا ارائه نخواهد کرد، روز پنجشنبه در نهایت همه پروازهای خود را به کشور همسایه اش فورا به حال تعلیق درآورد. این شرکت « مسائل امنیتی و عملیاتی در چند ساعت گذشته » را برای این اقدام خود مطرح کرد.

مردم ونزوئلا روز یکشنبه باید برای انتخاب مجلس موسسان به پای صندوق‌های رأی بروند. هدف از تشکیل این مجلس موسسان تدوین یک قانون اساسی جدید و کنار گذاشتن مجلس نمایندگان کنونی است که جناح مخالف در حال حاضر در آن اکثریت را در دست دارد.

همچنین علاوه بر خطرات مربوط به شرایط سیاسی در ونزوئلا، اختلافات مالی بین شرکت‌های هواپیمایی و مقامات این کشور در ارتباط با نرخ ارز وجود دارد.

بنا بر اعلام انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی، کاراکاس بیش از سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به شرکت‌های هواپیمایی بدهکار است.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه