حقایق جالب در مورد کیف؛ اوکراین

کسری مجیدی
کسری مجیدی سه شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
حقایق جالب در مورد کیف؛ اوکراین

شهر کیف به عنوان پایتخت کشور اوکراین، مقصد بسیاری از سفرهای گردشگری در اروپا است.

شهر کیف که پایتخت کشور اوکراین محسوب می‌شود، از مقصدهای پرطرفدار در اروپای شرقی است. این شهر که از تاریخ و سرگذشتی غنی برخوردار است، از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی بسیاری نیز بهره می‌برد. سرزمینی که فراز و نشیب‌های بسیاری را به خود دیده است و امروزه به یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های قاره‌ی سبز تبدیل شده است.

برای سفر به اوکراین و بازدید از جاهای دیدنی اوکراین، بهترین آفر تور اوکراین را از فروشنده‌های معتبر همکار کجارو انتخاب کرده و ارزان‌تر از هر جای دیگر به راحتی خریداری کنید.

با این مقدمه به سراغ برخی از حقایق و نکات جالبی از این شهر رفته‌ایم.

شهر کیف

۱. قدمت زندگی بشر در منطقه‌ی فعلی کیف به ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. از طرفی زمان پیدایش شهری به شکل امروزی در این ناحیه، به قرن ۵ میلادی می‌رسد.

۲. در قرن ۱۱ میلادی شهر کیف بزرگ‌ترین شهر اروپا محسوب می‌شده است. در این قرن کیف ۱۰ برابر شهر پاریس در آن زمان وسعت داشت.

۳. برای نام این شهر نظریه‌های متفاوتی مطرح است. یکی از اصلی‌ترین این نظریه‌ها، به نام خاندانی موسوم به «کی‌ای» (Kiy) اشاره دارد که شهر فعلی را بنا نهادند.

کیف قدیم

۴. کیف به وسیله‌ی رودخانه‌ی «دنیپر» (Dnieper) که یکی از رودخانه‌های بزرگ در قاره‌ی سبز محسوب می‌شود، به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده است.

۵. کیف که به طور میانگین در ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، از میانگین دمای ۲۰ درجه در روزهای گرم سال و میانگین دمای ۳ درجه زیر صفر در روزهای سرد سال برخوردار است.

۶. گرم‌ترین دمای کیف در سال ۱۹۳۶ با دمای ۴۰ درجه رخ داد، در حالی که سردترین دمای این شهر با ۲۷ درجه زیر صفر در سال ۱۹۵۱ به ثبت رسیده است.

برف کیف

۷. شهر کیف با جمعیت ۳ میلیون نفری خود، از لحاظ وسعت و جمعیت، بزرگ‌ترین شهر اوکراین محسوب می‌شود.

۸. کیف ششمین پایتخت پرجمعیت اروپا پس از شهرهای مسکو، لندن، برلین، مادرید و رم به شمار می‌رود.

۹. مردم کشورهای روسیه، بلاروس و لهستان به ترتیب بیشترین ملیت‌های دیگر این شهر را پس از ساکنین محلی تشکیل می‌دهند.

۱۰. دین غالب مردم این شهر مسیحیت است، در حالی که یهودیت و اسلام نیز از پیروانی در این شهر برخوردار هستند.

مردم کیف

۱۱. سالانه به طور متوسط ۲ میلیون گردشگر از این شهر دیدن می‌کنند.

۱۲. یکی از القاب کیف، «شهر قهرمان» است. این لقب به مقاومت این شهر در مقابله با ارتش نازی‌ها در سال ۱۹۴۱ اشاره دارد.

۱۳. متروی کیف که در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد، امروزه از ۳ خط و ۵۲ ایستگاه برخوردار است.

۱۴. ایستگاه‌های متروی کیف از عمیق‌ترین متروهای اروپا محسوب می‌شود. ایستگاه «آرسنال» (Arsenal) با عمق ۱۰۵ متری خود، عمیق‌ترین ایستگاه جهان شناخته می‌شود.

متروی کیف

۱۵. شهر کیف با میزان ۲۰ متر مربع فضای سبز برای هر نفر در میان ۱۰ شهر سبز قاره‌ی اروپا قرار دارد.

۱۶. کیف میزبان یکی از مرتفع‌ترین مجسمه‌های یادبود است. مجسمه‌ی «مادرلند» (Motherland) با ارتفاع ۶۳ متری خود به ۱۰۳ متری از سطح زمین با احتساب پایه‌ی تکیه‌گاهش می‌رسد.

مجسمه کیف

۱۷ . یکی از جاذبه‌های زیبای کیف که بسیار مورد توجه گردشگران نیز هست، مسیر ۲۲۲ متری کابین‌های کابلی است که دو منطقه‌ی این شهر را به یکدیگر وصل می‌کند.

کابین کابلی کیف

۱۸. کشور اوکراین ۷ اثر ثبت شده در سازمان یونسکو دارد. از این تعداد ۳ مورد از آن‌ها در شهر کیف قرار دارند. بناهای تاریخی «پچرسک» (Kiev Pechersk)، کلیسای «صوفیا» (Sophia Cathedral) و کلیسای «برستف» (Church of Berestove) این موارد را شامل می‌شوند.

کلیسای کیف

۱۹. دانشگاه پلی‌تکنیک کیف، بزرگ‌ترین سازمان آموزشی اوکراین با ۴۲ هزار دانشجو در ۳۵ ساختمان خود محسوب می‌شود.

دانشگاه کیف

۲۰. برای آخرین مورد جالب است بدانید که بلندترین ساختمان کیف، برج مخابراتی و تلویزیونی این شهر است که با ۳۸۰ متر ارتفاع در سال ۱۹۷۳ ساخته شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه