چهار مجموعه گردشگری و تفریحی در سواحل دریای عمان احداث می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
 چهار مجموعه گردشگری و تفریحی در سواحل دریای عمان احداث می شود

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان اعلام کرد که تا سه ماه آینده، عملیات احداث شهرک گردشگری در سواحل تیس چابهار آغاز می‌شود.

آریا نارویی، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان، گفت که  با توجه به نامگذاری امسال با عنوان گردشگری سیستان و بلوچستان احداث چهار مجموعه گردشگری در سواحل چابهار و کنارک در دستور قرار گرفت.

به گفته‌ی نارویی، این ۴ کمپ گردشگری در مجموع به مساحت هشت هکتار در سواحل درک (در بخش زرآباد کنارک)، ساحل کنارک، ساحل چابهار و ساحل روستای رمین (در شرق چابهار) ساخته می‌شوند.

ساخت شهرک گردشگری در سواحل دریای عمان

وی همچنین از  تمایل سرمایه‌گذاران برای احداث این مجموعه‌ها خبرداد و گفت که زیرساخت این مجموعه‌های گردشگری تا پایان سال برای معرفی به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند آماده می‌شود.

نارویی درباره تمایل سرمایه‌گذار ایرانی مقیم امارات برای احداث یک شهرک گردشگری ۵۰۰ میلیون دلاری در روستای تیس منطقه آزاد چابهار نیز اعلام کرد که  مجوز احداث این شهرک گردشگری در زمینی به مساحت پنج هکتار در کنار قلعه پرتقالی‌های روستای تیس بزودی از سوی سازمان میراث فرهنگی صادر می‌شود.

نارویی گفت:

با توجه به تمایل این سرمایه‌گذار، پروسه تخصیص زمین از سوی منطقه آزاد چابهار شروع شده و پیش‌بینی می‌شود عملیات احداث این شهرک تا سه ماه آینده آغاز شود.

ساخت شهرک گردشگری در سواحل دریای عمان

به گفته‌ی نارویی، در سال جاری مجوز احداث ۱۵ بوم‌گردی در سواحل سیستان و بلوچستان صادر شده است و این درحالی است که به سرمایه‌گذاران بوم‌گردی وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بهره چهار درصد از محل صندوق کارآفرینی امید اعطا می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه