جاستو گالگو؛ کسی که به تنهایی کلیسای جامع ساخت

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست یکشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
جاستو گالگو؛ کسی که به تنهایی کلیسای جامع ساخت

کلیسای جاستو گالگو در اسپانیا، به دست «دون جاستو» ساخته شده است و اکثر زحمات ساختن این کلیسا را به‌تنهایی به دوش کشیده است. برای آشنایی بیشتر با این کلیسا در کجارو همراه ما باشید.

حدود ۲۰ کیلومتر که از مادرید دور می‌شوید، شهر «میورادا دل کامپو» قرار دارد. در زمینی که از خانواده‌اش به ارث رسیده است، «جاستو گالگو مارتینز»، که به نام «دون جاستو» شهرت دارد، در حال ساختن یک کلیسای جامع است که بیش از ۸ هزار متر مربع وسعت دارد.

نمای آن از «باسیلیسکای سنت پیتر» در واتیکان الهام گرفته است که ۴۰ متر ارتفاع و ۱۲ متر عرض دارد. هرچیزی که در این کلیسا دیده می‌شود، از دیوارها، ستون‌ها، پله‌ها گرفته تا کف آن، همگی یا از مواد بازیافتی هستند یا از موادی دست دوم از پیمانکاران محلی هستند. اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که ستون‌های آن از جنس بشکه‌های قدیمی نفت هستند.

جاستو گالگو

پروژه‌ی ساختن این کلیسا بیش از ۵۰ سال پیش، در سال ۱۹۶۱ میلادی کلید خورد. بنیانگذار آن، دون جاستو، امروز ۹۱ سال سن دارد. دون جاستو می‌خواست تبدیل به یک راهب کاتولیک شود اما مسیر زندگی‌اش تغییر کرد و این رویای او تحقق پیدا نکرد و مجبور به ترک صومعه شد.

دون جاستو

او بعدها تصمیم گرفت تا جور دیگری به خدا خدمت کند و تصمیم به ساختن یک کلیسای جامع گرفت.

دون جاستو نه یک معمار بود و نه یک مهندس. حتی تجربه‌ای هم در این زمینه نداشت. چیزهایی هم که می‌دانست از کتاب‌ها و عکس‌ها و بناهای مشهور دیگر یاد گرفته بود.

جاستو گالگو

دون جاستو در اکثر مواقع به‌تنهایی کار می‌کرد اما در ۳۰ سال اخیر، افراد محلی و ۶ خواهرزاده‌ی او نیز به کمکش آمدند. بعضی اوقات به هزینه‌ی خودش با یک متخصص مشورت می‌کند.

کلیسای جاستو گالگو

این کلیسای جامع شهرت خود را زمانی که در یک تبلیغ تلویزیونی نشان داده شد، به دست آورد.

این کلیسا هنوز تکمیل نشده است و چندین طبقه مانده است تا بتواند خدمات مذهبی خودش را ارائه کند.

کلیسای جاستو گالگو

او این کلیسا را به حضرت مریم تقدیم کرده است و نام آن را «نوئسترا سنیورا دل پیلار» گذاشته است.

مطالب مرتبط:

منبع AmusingPlanet

دیدگاه