۱۰ مهارت در صرفه جویی ساده برای سفر

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم پنجشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
۱۰ مهارت در صرفه جویی ساده برای سفر

امروزه برای لذت بردن از سفر، برنامه‌ریزی یک امر حیاتی است. یکی از امتیازات برنامه‌ریزی در سفر امکان صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌هاست بدون اینکه لذت سفرمان کم شود. با کجارو همراه باشید تا به شما ۱۰ راه کاهش‌ هزینه‌ها در سفر را بیاموزیم.

فصل سفر فرا رسیده و می‌خواهید خانواده را به تعطیلات ببرید. اما چطور می‌شود در سفر‌های فصل تعطیلات هزینه‌ها را کاهش داد؟ البته جادویی در کار نیست اما با رعایت چند نکته می‌توان حتی در زمان‌های شلوغ و گران تعطیلات مدارس، در سفر صرفه‌جویی کرد و با هزینه‌ی کمتر لذت بیشتری از لحظات برد.

۱. زودتر برنامه‌ریزی کنید

کاهش هزینه سفر

اگر به دنبال ارزان‌ترین پرواز یا سفر دریایی هستید، زودتر از بقیه و با فاصله نسبت به سفر به فکر رزرو بلیط باشید.

یافتن ارزان‌ترین بسته‌ی سفری یا تور کمی پیچیده‌تر است. برخی از برگزار کنندگان عمدا کاری می‌کنند که شما نفهمید کمترین هزینه‌ی رزرو تورهایشان چه زمانی است. پیشنهاداتی مانند خدمات کودک رایگان ممکن است هزینه‌های شما را کم کنند اما گاهی این کاهش قیمت در هزینه‌های کلی جبران می‌شود پس سعی کنید گول نخورده و قیمت‌ تمام‌ شده را مقایسه کنید.

۲. سفر‌های تعطیلات را برای بریتانیا خیلی زودتر رزرو کنید

کاهش هزینه سفر

برای تعطیلات خانوادگی در بریتانیا، رزور تور و بلیط خیلی زودتر از زمان سفر، ضروری است. بسیاری از مراکز تفریحی، خانه‌های تعطیلات، اقامتگاه‌های واقع در پارک‌های ملی یا کنار دریا، خیلی زود رزرو شده و اگر دیر بجنبید ممکن است جایی برای شما وجود نداشته باشد. با این‌کار شاید هزینه‌ها کم نشود اما بخاطر وجود پیشنهادات رقابتی‌تر، می‌توانید با هزینه‌ی مشابه خدمات بهتری دریافت کنید. از رزرو مناطق مشهور و شلوغ امتناع کنید چرا که گران‌تر هستند.

از رزرو مناطق مشهور و شلوغ امتناع کنید چرا که گران‌تر هستند

اما مناطق کمتر شناخته‌شده هم هزینه‌های کمتری برای کرایه دارند و هم خلوت‌تر هستند. گزینه‌های لحظه‌ی آخری چطور؟ با دریافت بلیط، تور یا اقامتگاه لحظه‌ی آخری ممکن است در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود اما دیگر گزینه‌های رقابتی را پیش رو ندارید و البته مجبورید اقامتگاه‌هایی را انتخاب کنید که هیچ کس دیگری نخواسته است!

۳. تبادل خانه را در نظر بگیرید

کاهش هزینه سفر

اگر در منطقه‌ای خوب و نسبتا توریستی زندگی می‌کنید، خود را برای تبادل منزل آماده کرده و خانه‌ی خود را به دیگران قرض دهید. تبادل منزل یک راه بسیار خوب برای کاهش جدی هزینه‌های اقامت است. برای اطمینان از بیمه، آموزش‌ها و خدمات صحیح این کار، از یک آژانس خوشنام استفاده کنید. سایت‌های پیشنهادی:

homeexchange.com

homebase-hols.com

homelink.org

۴. استخر‌های خصوصی را فراموش کنید

کاهش هزینه سفر

استخر خصوصی چندصد هزار تومان به اجاره‌بهای ویلای شما اضافه می‌کند. به جای این‌ کار می‌توانید یک ویلا کنار دریا رزرو کنید که علاوه بر داشتن مزیت شنا، هزینه‌های شما نیز کاهش یابد.

۵. در وسط هفته سفر کنید

کاهش هزینه سفر

سفر در طول روزهای کاری هفته‌ نه‌تنها ارزان‌تر است، بلکه به دلیل خلوتی فرودگاه و بندرگاه لذت بیشتری دارد. این نوع سفر بیشتر برای اقامت در هتل مناسب است چراکه اقامتگاه‌های مستقل معمولا از شنبه تا شنبه‌ از پیش کرایه ‌شده‌اند. البته همیشه استثناء‌هایی هم وجود دارند که می‌توانید با پشتکار و دقت آنها را بیابید.

۶. در اوایل خرداد (اواخر می) سفر کنید

کاهش هزینه سفر

سفر (خارجی) در اول تابستان کمی افزایش قیمت داشته‌است خصوصا در مناطق ساحلی اما هنوز هم این بازه‌ی زمانی از فصل شلوغی یعنی تیر و مرداد حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر است. اگر می‌توانید در این بازه سفر کنید شاید فرودگاه‌ بسیاری از شهرها شلوغ باشد اما مقاصد گردشگری به دلیل کوتاه بودن تعطیلات کشور‌ها غربی در این زمان خلوت‌ترند. به سمت کشورهای جنوب اروپا بروید مثل یونان، جنوب اسپانیا، منطقه‌ی الغروه (Algarve) قبرس و ... . با این‌کار از آب و هوای خوب مطمئن هستید.

۷. در اواخر مرداد و اوایل شهریور (میانه یا آخر آگوست) سفر کنید

کاهش هزینه سفر

در این بازه در بریتانیا و مدیترانه تخفیف‌های جزئی را خواهید یافت. اگر امکان رزور زودتر از موعد را ندارید، این بازه برای شما مناسب است چراکه گاهی بهترین پیشنهادات لحظه‌ی آخری در هفته‌ی اخر تعطیلات مدارس کشور‌های غربی پیشنهاد می‌شوند. (این پیشنهادات بیشتر برای سفرهایی هستند که خودتان برای آن‌ها برنامه ریزی می‌کنید و ممکن است با تورهای ایرانی کمی متفاوت باشند)

۸. به اسپانیا، پرتقال و فرانسه بروید

کاهش هزینه سفر

بهترین شانس سفر مقرون به صرفه معمولا در مقاصدی یافت می‌شود که محبوب بوده و گزینه‌ها زیادند. تعداد پرواز به مقاصدی مثل پرتقال، اسپانیا و فرانسه بسیار زیاد هستند و البته گزینه‌های زیادی برای اقامت دارید. هزینه‌های زندگی در اسپانیا و پرتقال نسبت به باقی مقاصد گردشگری اروپا نسبتا کمتر هستند. هرچه از بنادر و مقاصد مشهور دورتر باشید، هزینه‌ها نیز کمتر می‌شوند. برای مثال می‌توانید یک کلبه‌ی زیبا را در شمال فرانسه اجاره کنید.

۹. در کرایه‌ی ماشین صرفه‌جویی کنید

کاهش هزینه سفر

کرایه‌ی ماشین هر روز سخت‌تر می‌شود چراکه شرکت‌ها سعی می‌کنند هزینه‌ها را در تبلیغات خیلی کم نشان دهند اما در زمان عقد قرارداد و تحویل ماشین یا حتی پس دادنش، هزینه‌های اضافه درخواست کنند. پس تلاش کنید هزینه‌های تمام شده‌ی شرکت‌ها را مقایسه کنید نه کرایه‌بهای اولیه.

۱۰. به تعطیلات اروپایی‌ها دقت کنید

کاهش هزینه سفر

بدون هیچ دلیل خاصی، هزینه‌ها در زمان تعطیلات آخر هفته‌ی اروپایی‌ها گرانتر از زمان تعطیلات بین ترم مدارس آنها است. در مهرماه، بهمن‌ماه و اردیبشهت‌ماه اروپایی‌ها تعطیلات میان‌ترم دارند به همین دلیل اگر چند ماه قبل بلیط و اقامتگاه خود را رزور کنید، ممکن است هزینه‌های شما کاهش یابند.

این هم ۱۰ راه برای صرفه‌جویی در سفر‌های خارجی. آیا شما کجارویی‌های عزیز راه دیگری می‌شناسید؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع Telegraph

دیدگاه