۱۲ راه فرار از شلوغی در نیویورک؛ آمریکا (قسمت دوم)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی یکشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱۲ راه فرار از شلوغی در نیویورک؛ آمریکا (قسمت دوم)

نیویورک، کلانشهری مشهور و توریستی در آمریکا است که شلوغی جمعیت آن، باعث ناراحتی بسیاری از گردشگران می‌شود. برای فرار از این معضل، همراه کجارو باشید.

شهر نیویورک، با توجه به جدیدترین گزارش شاخص جهانی گردشگری جهان در سال ۲۰۱۶، یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان شناخته شده است. عنوانی که در بین دیگر شهرهای آمریکا و کانادا، توانسته است، فاصله‌ی قابل توجهی را به عنوان مقصد محبوب گردشگری از دیگر رقبا، ایجاد کند. شاید همین امر سبب شده تا از همان ابتدای ورود به این کلانشهر آمریکایی، با جمعیتی بسیار روبه‌رو شویم.

جمعیتی که قطعا بواسطه‌ی حضور توریست‌ها و مسافران از سراسر جهان ایجاد شده و متاسفانه هیاهویی ناخوشایند را در پی داشته است. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا راهکارهایی کاملا منطقی و کاربردی را برای جلوگیری از روبه‌رو شدن با گردشگران و توریست‌ها هنگام حضور در نیویورک با شما سفردوستان درمیان بگذاریم که در قسمت اول مقاله، تعدادی از آن‌ها عنوان شد. در این مقاله به بیان تعداد دیگری از این راهکارها، می‌پردازیم.

۱. گردش در شهر را همانند مردم محلی، برنامه‌ریزی کنید و از آن‌ها کمک بگیرید

نیویورک

منابعی مانند وبلاگ‌های «Yelp» و «شیوه‌ی زندگی ارزشمند»، از جمله معتبرترین و بهترین منابع در دسترسی است که می‌تواند شما را به طرح یک برنامه‌ریزی خوب برای گشتن و بازدید از مناطق مختلف گردشگری و دیدنی‌‌های نیویورک، کمک کند. در بیشترین مواقع، می‌توان به نویسنده‌ی این وبلاگ‌ها برای یافتن ???????‌ محلی عالی، جاذبه‌های فوق‌العاده، محله‌ها و دیگر دیدنی‌های شهر، اعتماد کرد. بهتر است که کتاب راهنماهای قدیمی را کنار بگذارید، به سراغ ساکنین شهر بروید و به حرف محلی‌ها گوش کنید، در این صورت می‌توانید، اقامتی با بیشترین خاطرات زیبا و به یادماندنی را در نیویورک، تجربه کنید که تا آن زمان، آنرا درک نکرده‌اید.

۲. از انتخاب محلی‌ها برای استفاده از عبور و مرور در شهر، الگوبرداری کنید

نیویورک

بسیاری از گردشگران، در سفر به کشورهای دیگر، معمولا از تور مسافرتی استفاده می‌کنند. اما یکی از نکات عالی در سیر و سیاحت داخل شهر نیویورک، الگوبرداری از نوع زندگی مردم محلی است. مثلا به جای اینکه برای بازدید از مناطق مختلف شهر، از اتوبوس‌های تور استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم شما هم عبور و مرور در شهر را به شیوه‌ی ساکنانش، انجام دهید. سعی کنید یک تور پیاده‌روی تک‌نفره یا در صورت تمایل دوستانه، ترتیب دهید. در خیابان‌ها بگردید.

با پیاده‌روی در محله‌های مختلف نیویورک، از تماشای مناظر زیبا و دیدنی‌های فوق‌العاده لذت ببرید.

مطمئن باشید که تجربه‌ای شگفت‌انگیز و خاطره‌ساز را خواهید داشت و از اینکه اتوبوس‌های تور را رها کردید، پشیمان نخواهید شد. البته بد نیست بدانید که مناطق «بوشوِک بروکلین» (Brooklyn’s Bushwick) و «آستوریا کویینز» (Queens’ Astoria)، یکی از بهترین و البته کم‌تر شناخته‌شده‌ترین مکان‌هایی است که می‌توان در آن پیاده‌روی کرد و از دیدنی‌های آن، لذت برد. البته فقط قبل از پیاده‌روی در این مناطق، سعی کنید که تنها در یک طرف پیاده‌رو، حرکت کنید.

۳. از بودن در مکان‌های گردشگری شلوغ، بپرهیزید

New York

میدان تایمز

«میدان تایمز» (Times Square: نام یکی از معروف‌ترین نقاطع در محله‌ی منهتن است که یکی از مراکز تجاری و گردشگری بسیار محبوب در نیویورک محسوب می‌شود) و «ساختمان امپایر استیت» (The Empire State Building: برجی تجاری با ۱۰۲ طبقه و بلندترین آسمان‌خراش جهان که در محله‌ی منهتن قرار دارد و به عنوان یکی از نمادهای معروف نیویورک شناخته می‌شود که در تقاطع خیابان پنجم و سی و چهارم قرار دارد)، از بهترین‌ جاذبه‌های گردشگری، البته برای مسافران صبور و شکیبا است. البته اگر شما ترجیح می‌دهید که ساعت‌ها در صف‌های طولانی معطل نشوید و در جمعیت توریست‌ها و دیگر گردشگران گیر نکنید، بهتر است از تماشای این مکان‌ها صرف‌نظر کرده و جاذبه‌های گردشگری دیگری را در لیست برنامه‌ی سفر خود، قرار دهید.

۴. سعی کنید مسیری را انتخاب کنید که کم‌تر مورد استفاده مسافران است

Brooklyn Bridge

پل بروکلین

احتمالا از اینکه بشنوید، «پل بروکلین» (Brooklyn Bridge)، یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین سازه‌ها و گذرگاه‌ها برای رفتن به دیگر مناطق نیویورک است؛ شگفت‌زده خواهید شد. امروزه گویا جاذبه‌های شناخته‌شده و مشهور در سراسر جهان، بیشتر شبیه به چشم‌اندازی است که به اجبار و به دلیل شلوغی جمعیت، باید آن‌ها را از پشت سر مسافران و توریست‌ها مشاهده کرد.

نیویورک

تراموای جزیره‌ی روزولت

«پل ویلیامزبورگ» (Williamsburg Bridge: پلی معلق روی رودخانه‌ی «ایست ریور» در نیویورک و یکی از چهار پل بدون عوارضی بین بروکلین یا کووینز و منتهن است که این مناطق را به یکدیگر متصل می‌سازد) و «تراموای جزیره‌ روزولت» (The Roosevelt Island Tramway: تراموای جزیره‌ی روزولت، تراموایی است هوایی در شهر نیویورک که باقرارگیری در شرق رود، جزیره را به بخش شرقی منهتن، متصل می‌کند)، از جمله‌ی این جاذبه‌ها است که شما می‌توانید از حضور در این مکان‌ها به دلیل شلوغی ناشی از حضور جمعیت بسیار توریست‌ها و گردشگران، خودداری کنید. درواقع دو مسیر و گذرگاه هوایی فوق‌العاده که مناظری بسیار زیبا و خیره‌کننده، آن هم بدون مانع از شهر نیویورک را فراهمی می‌سازد؛ که متاسفانه میزبان جمع زیادی از توریست‌ها، گردشگران و حتی مردم محلی است.

۵. از رفتن به رستوران‌های زنجیره‌ای، اجتناب کنید

نیویورک

در کلان‌شهرهایی همچون نیویورک که دارای شهرتی جهانی است، باید از رفتن به رستوران‌های زنجیره‌ای که در سراسر شهر، شعبه دارد، پرهیز کرد. اتفاقا بهتر است، از رستوران‌های معتبر که به صورت مستقل عمل می‌کنند، استفاده کرد. «Koreatown»، «Curry Hil»، «Little Egypt» و «Little Poland»، تنها نمونه‌هایی از مکان‌های محلی و فرهنگی شهر با غذا و خوراکی‌های محبوب است که می‌تواند جایگزین رستوران‌های زنجیره‌ای شلوغ و پرجمعیت شود.

۶. در رویدادهای محلی، شرکت کنید

 local event

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان از گیرافتادن در دام شلوغی‌های توریستی و گردشگری در شهر نیویورک، اجتناب کرد، شرکت در رویدادهای محلی است. با این عمل، علاوه بر اینکه یک روز سرشار از هیجان و خاطره‌ساز را تجربه خواهید کرد، از جاذبه‌ی گردشگری محلی نیز دیدن می‌کنید. توصیه‌ی ما به شما این است که به جای پیوستن به فعالیت‌های گردشگری سنتی، در یکی از این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی که در نیویورک، برپا می‌شود، شرکت کنید. مثلا از جشنواره‌های فیلم‌های آزاد مختص فن‌آوری و تکنولوژی دیدن کنید. به موزه‌ هنری محلی بروید. و قطعا برای آشنایی با این نوع فستیوال‌ها، بهتر است کمی از قبل اطلاعات در مورد این مکان‌ها و زمان برگزاری آن‌ها، کسب کنید. مطمئن باشید، تجربه‌ی گردشگری منحصر‌به‌فردی را خواهید داشت که تا مدت‌ها در خاطر و ذهن شما، ماندگار است.

 

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه