راهنمای خرید در سوچی، روسیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
راهنمای خرید در سوچی، روسیه

سوچی یکی از شهرهای توریستی روسیه است. برای آشنایی با مراکز و مناطق خرید در این شهر، در ادامه با کجارو همراه باشید.

سوچی یک شهر تفریحی و توریستی است و همین مسئله بر مراکز خرید و سوغاتی‌های این شهر تاثیر گذاشته است. خوشبختانه این شهر، شهر گرانی برای خرید نیست و در آن می‌توانید انواع محصولات با قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف را به راحتی پیدا کنید. در ادامه با بهترین مراکز و مناطق خرید در سوچی آشنا می‌شویم.

خرید لوکس

راهنمای خرید در سوچی

مرکز خرید الکساندریا (Alexandria)

این مجتمع تجاری ۱۴ طبقه، برای برگزاری مسابقات المپیک ساخته شده است. در این مرکز، برندهای لوکس و گران و برخی از برندهای میان‌رده نمایندگی دارند. این برندها معمولا برندهای بین‌المللی هستند. البته اخیرا محصولات ارزان‌قیمت‌تر هم به این مجموعه اضافه شده است تا همه بتوانند با دست پر از این مرکز خرید خارج شوند. لوازم آرایش، زیورآلات و هدایای خاص و غیرمعمول از مهم‌ترین محصولاتی هستند که در این مرکز می‌توانید خریداری کنید.

مرکز خرید ملودیا (Melodiya)

طبقه‌ی هم‌کف این مرکز خرید در منطقه‌ی پیاده‌رو واقع شده است و برندهای لوکسی مثل گوچی و ورساچه، در آن جدیدترین محصولات خود را عرضه می‌کنند. طبقه‌ی اول و دوم به پوشاک کودکان و نوجوانان از برندهای گران و میان‌رده اختصاص دارد. علاوه بر این، در این مجموعه می‌توانید هدایای لوکس و گران‌قیمت هم خریداری کنید.

ناحیه‌ی بندری Sea Port و مناطق اطراف

یکی دیگر از مناطق خرید گران و لوکس در سوچی، حوالی Sea Port است. در این منطقه و در خیابان‌های اطرافش، برندهای محبوب بین‌المللی محصولات خود را عرضه می‌کنند. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در این مناطق تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود.

خرید محصولات باکیفیت با قیمت‌های معقول

مرکز تجاری و تفریحی مورمال (Moremall)

راهنمای خرید در سوچی

این مرکز خرید جدید و محبوب از نظر اهالی سوچی، هیچ دست کمی از مراکز خرید مسکو ندارد. این مرکز محصولات متنوع با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و همین مسئله باعث شده که مورد توجه قرار بگیرد و از شهرهای اطراف هم برای خرید به آن سر بزنند.

این مجموعه‌ی تجاری، ۱۶۹ هزار مترمربع وسعت دارد و در آن برندهای محبوب بین‌المللی به خصوص برندهای میان‌رده و تولیدکنندگان روسی، بهترین محصولات خود را عرضه می‌کنند. در این مرکز می‌توانی چیزهایی مثل لباس، اسباب بازی، لوازم ورزشی، لوازم خانه، سوغات و هدیه و هزاران محصول دیگر را خریداری کنید. تنوع و کیفیت محصولات این مرکز خرید، جالب توجه و راضی‌کننده است. در فودکورت بزرگ این مجموعه، رستوران‌های ارزان زیادی پیدا می‌شود. جوان‌ترها معمولا ساعتی را در مجموعه‌ی سینمایی مرکز می‌گذرانند.

خیابان Navaginskaya

راهنمای خرید در سوچی

این خیابان یکی از خیابان‌های اصلی پیاده‌رو در شهر است که فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای خرید دارد. در همین خیابان فروشگاه مشهور Torgovaya Galereya قرار دارد و در آن می‌توانید انواع کالا با قیمت‌های مختلف پیدا کنید. چند مرکز خرید دیگر هم در این خیابان وجود دارد؛ مرکز خرید زنیت، آتریوم، لاک‌استار و Detsky Mir. علاوه بر مرکز خرید، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مستقل هم از برندهای گران و هم از برندهای مقرون‌به‌صرفه در این خیابان دیده می‌شود. این خیابان یکی از بهترین مناطق سوچی برای خرید است. چون علاوه بر تنوع محصول و قیمت، چندین رستوران هم دارد که می‌توانید پس از خرید و برای استراحت، یکی از آنها را انتخاب کنید.

مرکز خرید Sochi TsUM

این مرکز خرید یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های سوچی است و از آنجایی که در نزدیکی ایستگاه قطار قرار دارد، همیشه شلوغ است. در طبقه‌ی پنجم، فروشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی عرضه‌ کننده‌ی پوشاک از برندهای روسی وجود دارد. علاوه بر پوشاک، کالاهایی چون زیورآلات و لوازم جانبی، لوازم ورزشی، کیف و کفش، لوازم آرایش و انواع سوغات و صنایع دستی هم در این مرکز به فروش می‌رسد. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در این مرکز، تجربه‌ی جالبی خواهد بود. این بنا ۵۰ سال پیش ساخته شده و هنوز جذابیت و ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است.

خرید ارزان

مرکز خرید سان سیتی (Sun City)

این مجموعه‌ی تجاری، یکی از مراکز خرید ارزان سوچی است که در شمال ایستگاه قطار قرار دارد. در این مجموعه محصولات متنوعی از قبیل پوشاک زنانه، انواع پارچه و منسوجات، لباس کودکان از برندهای داخلی، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و هدیه و سوغات عرضه می‌شود. یک شعبه از سوپرمارکت مشهور روسی یعنی Perekrestok در این مرکز، وجود دارد. فروشگاه‌های کوچک فروش و خدمات لوازم خانگی، بخش دیگری از این مجموعه‌ی تجاری را تشکیل می‌دهند.

مرکز خرید مگنولیا (Magnolia)

اگر می‌خواهید لباس‌های باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید، این مرکز خرید بهترین مکان است. بسیاری از محصولات عرضه شده در این مرکز خرید از برندهای خارجی هستند که شهرت چندانی ندارند اما کیفیت آنها قابل قبول است و اگر خوب بگردید می‌توانید محصولات بسیار باکیفیت را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

بازارچه‌ی Avangard

این بازارچه یکی از ارزان‌ترین بازارچه‌های شهر برای خرید کردن است. در این بازارچه می‌توانید محصولاتی مثل لوازم آرایش از برندهای روسی، لباس و زیورآلات ارزان و انواع سوغات و هدیه را خریداری کنید. تنوع لباس و کفش در این بازارچه قابل توجه است. در بین این همه محصول متنوع، هم کالاهای باکیفیت پیدا می‌شود و هم اجناس نامرغوب. بنابراین باید حسابی بگردید تا محصول باکیفیتی خریداری کنید. قیمت‌ها در این بازارچه ارزان و به‌صرفه است ولی امکان چانه زدن هم وجود دارد.

چی بخریم؟

راهنمای خرید در سوچی

سوغات شیک و لوکس

سوغاتی‌های لوکس و گران‌قیمت در حوالی Sea Port عرضه می‌شوند. در این مناطق، می‌توانید پوشاک و زیورآلات خاص پیدا کنید. کیفیت بالای این محصولات باعث شده که هم قیمت زیادی داشته باشند و هم سوغاتی ارزشمندی برای دوستان و نزدیکان باشند.

علاوه بر پوشاک، سوغات سنتی روسیه یعنی عروسک‌های ماتروشکا هم در این مناطق با بهترین کیفیت پیدا می‌شوند. قیمت این عروسک‌ها به تعداد آنها و میزان ظرافتی که در طراحی و نقاشی آنها به کار رفته است بستگی دارد.

سوغات باکیفیت و مقرون به صرفه

سوغاتی‌هایی مثل مگنت، سنگ‌های نقاشی شده با مناظری از سوچی، انواع تی‌شرت و صنایع دستی ساخته شده با صدف‌ها، یادآور خاطرات سفر به سوچی هستند و در عین حال قیمت مناسب‌تری دارند. این محصولات به همراه انواع صنایع دستی، با کیفیت‌های مختلف در مراکز خرید به وفور پیدا می‌شوند.

سوغات ارزان

اگر به دنبال سوغاتی‌های ارزان هستید و نمی‌توانید برای خرید هدیه زیاد هزینه کنید، باید به بازارچه‌ی Avangard سر بزنید. در این بازارچه می‌توانید صنایع دستی مختلف از جمله اشیای چوبی و ساخته شده از بامبو را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع russia

دیدگاه