راهنمای خرید در برلین، آلمان

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
راهنمای خرید در برلین، آلمان

برلین، پایتخت آلمان، یکی از مقصدهای عالی برای خرید است. با کجارو همراه باشید تا با موقعیت‌های خرید در برلین آشنا شویم.

وقتی به یک پایتخت بزرگ مثل برلین سفر می‌کنید، حتما برای خرید کردن و گشت و گذار در مراکز خرید وقت می‌گذارید. خرید کردن در یک کشور خارجی، تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد است. مغازه‌های متفاوت، قیمت‌های متفاوت و فضایی متفاوت از آنچه در محل زندگی خود تجربه می‌کنیم، در مراکز خرید کشورهای دیگر منتظر ما است. برلین یکی از بهترین شهرهای دنیا برای خرید است. در این شهر، تجربه‌ی خرید کردن از مراکز خرید بزرگ را می‌توانید هم‌زمان با بازدید از جاذبه‌های گردشگری ترکیب کنید

قیمت‌ها در برلین نسبتا معقول و به‌صرفه است و دسترسی به مراکز و مناطق خرید به راحتی امکان‌پذیر است. از آنجایی که مناطق خرید در برلین تفاوت‌های زیادی با هم دارند بهتر است که قبل از سفر، در مورد تفاوت آنها بدانید و آنها را با هم مقایسه کنید. در ادامه با چند منطقه‌ی خرید در برلین آشنا می‌شویم که معمولا گردشگران برای خرید به آنها سر می‌زنند.

الکسا (Alexa)

راهنمای خرید در برلین

زمانی که هوا سرد باشد، هیچ چیز اندازه‌ی قدم زدن در یک مرکز خرید گرم و خریدن کردن لذت‌بخش نیست. این مرکز خرید سرپوشیده در چند قدمی میدان الکساندر پلاتس (Alexanderplatz)، یکی از مهم‌ترین میدان‌های برلین قرار دارد. یکی از دلایلی که باعث شده این مرکز خرید در صدر فهرست مراکز خرید برلین قرار بگیرد، موقعیت جغرافیایی آن است. این مرکز خرید در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن راحت است. علاوه بر این، تعداد زیادی فروشگاه دارد. الکسا دارای ۱۸۰ فروشگاه مختلف است و ۵۶ هزار مترمربع وسعت دارد.

علاوه بر فروشگاه، در این مرکز می‌توانید از فودکورت و ۱۷ رستوران آن استفاده کنید. روزهای شنبه این مرکز تجاری شلوغ می‌شود. ساعت کار آن از ۱۰ صبح تا ۹ شب است بنابراین زمان کافی برای سر زدن به آن خواهید داشت. اگر دوست دارید تنوع پوشاک را در یک مرکز خرید با دسترسی راحت تجربه کنید، الکسا بهترین انتخاب است.

نحوه‌ی دسترسی: بهترین راه برای دسترسی به این مرکز از ایستگاه‌های الکساندرپلاتس و Jannowitzbrucke است.

خیابان Kurfürstendamm

راهنمای خرید در برلین

این خیابان بزرگ و مشهور در غرب برلین قرار گرفته است و تاریخچه‌ای پرفراز و نشیب دارد. تعداد زیادی مغازه، بوتیک و فروشگاه در این مغازه وجود دارد که باعث شده گردشگران و اهالی شهر برای خرید این خیابان را انتخاب کنند. این خیابان بیشتر به خاطر دپارتمان‌استورهای KaDeWe، Peek و Cloppenburg مشهور است. علاوه بر فروشگاه و مغازه، در این منطقه تعداد زیادی رستوران عالی هم وجود دارد و اگر دوست دارید بازدید از جاذبه‌های گردشگری را به خریدتان اضافه کند، از Memorial Church دیدن کنید. علاقه‌مندان به خرید، مطمئنا از گشت و گذار در این خیابان و سر زدن به بیش از ۱۰۰ فروشگاه، لذت می‌برند.

اگر برای گشت و گذار در این خیابان فرصت کافی در اختیار ندارید و فقط می‌توانید به یکی دو فروشگاه سر بزنید، دپارتمان استور KaDeWe را به هیچ عنوان از قلم نیندازید. این فروشگاه در نوع خود بی‌نظیر است و با وسعتی معادل ۶۰ هزار مترمربع، یک بهشت واقعی برای دوستداران خرید است. محصولات عرضه شده در این فروشگاه، بسیار متنوع است؛ از لوازم آرایشی و لباس گرفته تا آلات موسیقی و وسایل منزل. در طبقه‌ی ششم فروشگاه، می‌توانید غذاهایی از سراسر دنیا را امتحان کنید.

مرکز خرید برلین (Mall of Berlin)

راهنمای خرید در برلین

یکی از جدیدترین مجموعه‌های تجاری برلین، این مرکز خرید است که در نزدیکی میدان Potsdamer قرار دارد و در سپتامبر سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است. این مرکز خرید بزرگ و مدرن، بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع وسعت دارد. در بیش از ۲۷۰ فروشگاه این مجموعه، مارک‌های مشهوری چون Guess، هوگو باس، آرمانی، Levi’s و... دیده می‌شود. مرکز خرید برلین، یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به خرید است.

در این مرکز خرید می‌توانید با خیال راحت خرید کنید و لازم نیست نگران غذا باشید. بزرگترین فودکورت برلین در این مجموعه‌ی تجاری قرار دارد.

منطقه‌ی Hackescher

راهنمای خرید در برلین

بر عکس خیابان‌های Kurfürstendamm و Friedrichstrasse که در آنها محصولات خاص و لوکس پیدا می‌شود، جوانان و دانشجویان بیشتر ترجیح می‌دهند که از بازار Hackescher خرید کنند. این منطقه رستوران و فروشگاه‌های زیادی دارد. یک بازارچه‌ی محلی بزرگ هم در آن برپا می‌شود. موقعیت جغرافیایی این منطقه که در مرکز شهر واقع شده به اضافه‌ی فروشگاه‌ها و رستوران‌های خوب و ارزانش، باعث شده که این منطقه یکی از مناطق محبوب شهر، برای خرید باشد.

خیابان Friedrichstrasse

راهنمای خرید در برلین

این خیابان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های برلین است که نقشی تاثیرگذار در تاریخ این شهر و جنگ جهانی دوم داشته است. علاوه بر این سابقه‌ی تاریخی، این خیابان یکی از بهترین نقاط شهر برای خرید کردن است. هنگام گشت و گذار در این خیابان، خرید را می‌توانید با دیدن جاذبه‌های گردشگری ترکیب کنید.

فروشگاه‌ها و مغازه‌های این خیابان، شیک و مجلل هستند و محصولات لوکس و گران‌قیمت می‌فروشند. برندهای مشهور مد را در این خیابان خواهید دید و  فروشگاه‌های این منطقه برای کسانی مناسب است که توانایی مالی کافی برای خرید محصولات لوکس و برند دارند. البته سایر افراد هم مطمئنا از قدم زدن در خیابان و سر زدن به فروشگاه‌ها لذت می‌برند حتی اگر قصد خرید نداشته باشند. البته تعداد معدودی فروشگاه ارزان‌تر هم در این منطقه وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

منطقه‌ی Schlossstrasse

راهنمای خرید در برلین

یکی دیگر از مناطق خرید در برلین با کمی فاصله از مرکز شهر قرار گرفته است. البته این سفر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای قطعا ارزشش را دارد. این منطقه فروشگاه‌های زیادی دارد و یک مرکز خرید بزرگ به نام Berlin Boulevard در آن واقع شده است. در این مرکز خرید، هر علاقه‌مند به خریدی، از گشت و گذار لذت می‌برد. برندهای مشهور بین‌المللی و آلمانی در این مجموعه‌ی تجاری، نمایندگی دارند.

یکی از نکات مثبت این مرکز خرید این است که در آن تعداد گردشگران کمی را خواهید دید و خلوت‌تر است. سایر مناطقی که در این فهرست معرفی کردیم، به مرکز شهر و به جاذبه‌های گردشگری نزدیک‌تر و بنابراین شلوغ‌تر هستند. به خصوص در فصل‌های شلوغ گردشگری که واقعا گشت و گذار در آنها سخت می‌شود. اما اگر به دنبال خریدی آرام و راحت هستید، بهتر است که این منطقه را برای خرید انتخاب کنید.

بازارهای محلی

در برلین بازارهای محلی در مناطق مختلف برپا می‌شوند که در آنها می‌توانید محصولات ارزان‌تر، تولیدات محلی و انواع صنایع دستی و سوغات ارزان را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه