دسرهای توت فرنگی که هم زمان با ویمبلدون سرو می‌شوند

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
دسرهای توت فرنگی که هم زمان با ویمبلدون سرو می‌شوند

طرفدار تنیس باشید یا نه، احتمالا نام مسابقات تنیس ویمبلدون را زیاد شنیده‌اید. ولی شاید ندانید که در کنار برگزاری این مسابقه‌‌ی قدیمی و سنتی، چه دسرهای جذابی با توت‌فرنگی درست می‌شود. در این مقاله از کجارو نگاهی داریم به چند دسر خوشمزه.

ویمبلدون فقط برای ورزش‌دوست‌ها جذاب نیست. برگزاری قدیمی‌ترین مسابقه‌‌ی تنیس دنیا و خبرهای هیجان‌انگیزش توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند. ویمبلدون هم مانند هر رویداد دیگری حاشیه‌های جذاب خودش را دارد.

جالب است بدانید ویمبلدون سال‌ها است که با خوردن توت‌فرنگی و خامه گره خورده است و تماشاچیان روی سکوها بیکار نمی‌نشینند! آمار سال پیش نشان می‌دهد مردم در طول مسابقه‌ها ۲۸ هزار کیلوگرم یعنی ۱۴۰ هزار بسته توت‌فرنگی خورده‌اند.

توت فرنگی و خامه

در این مقاله از کجارو می‌خواهیم ببینیم همزمان با برگزاری ویمبلدون، چه دسرهای تابستانی خوشمزه‌ای با توت‌فرنگی درست می‌شود.

توت فرنگی فروش

نان پفی توت‌فرنگی

رستوران‌های «پل» (PAUL) که استاد نان و شیرینی فرانسوی است و در چندین نقطه از لندن می‌‌شود آنها را پیدا کرد، همزمان با ویمبلدون میکسِ دوبل سرو می‌کند.

دسر توت فرنگی

توت‌فرنگی‌های تازه و آبدار همراه با خامه‌ی شیرین، بین نان شیرین پفی قرار می‌گیرند و روی آن خاک قند پاشیده می‌شود. تارت توپ تنیس هم از نان خمیر بریزه‌ی شیرین تهیه شده که با کرم لیمو پر می‌شود.

ویمبلدون گلوری

دسر هیجان‌انگیز ویمبلدون گلوری در رستوران «انکو» (Eneko) واقع در خیابان «آلدویچ» (Aldwych) سرو می‌‌شود.

دسر توپ تنیس

سه توپ تنیس با کرم موس که با کمپوت توت‌فرنگی تازه‌ پر شده‌اند، روی کرامبل کره‌ای قرار می‌گیرند و با کمی نعنا و عسل و شاهی تزیین می‌شوند. در مرحله‌ی آخر هم مرنگ به شکل راکت تنیس و کمی شکلات کار را تمام می‌کند تا یک بشقاب دسر کاملا ورزشی داشته باشیم.

منوی توت‌فرنگی

«رستوران وایت‌سوان» (White Swan) واقع در «فتر لِین» (Fetter Lane) برای این‌که از هیجان ویمبلدون عقب نماند، هنر به خرج می‌دهد و توت‌فرنگی را در خوراکی‌های شیرین و خوش‌طعم به‌کار می‌گیرد.

خوراک توت فرنگی

پیشنهاد لذیذ این رستوران، سوپ توت‌فرنگی انگلیسی و گوجه‌فرنگی سرد همراه با خرچنگ «کورنیش» (Cornish) و روغن ریحان و ماهی بریل بریکسهام سرخ شده است. ترشی توت‌فرنگی وحشی، گل کدو و سوپ صدف، به‌اضافه‌ی توت‌فرنگی‌ کِنت و توت‌‌فرنگی معمولی و مربای فلفل صورتی و در آخر هم خامه‌ی زده شده وارد ماجرا می‌شوند تا توت‌فرنگی همه جا حضور داشته باشد.

چای عصرانه  

درست است که چای عصر انگلیسی معروف است، اما چای عصرانه‌ فقط هنگام برگزاری مسابقه‌های ویمبلدون می‌تواند با دسر تنیس همراه شود. رستوران «پترشام» (Petersham) در «ریچموند» (Richmond)  نام دسرهایش را هم از روی بازی تنیس انتخاب می‌کند.

شیرینی توت فرنگی

دسر «وقت اضافه» شامل تارت توت‌فرنگی و پوره‌ی میوه‌ی گل ساعتی است و دسر «امتیاز پایانی» همان کیک اپرای پرالین فندق است. روی نان پفی رولی نام «آخرین امتیاز» را گذاشته‌اند. دسرهای خوشمزه‌ی دیگری هم پیدا می‌شود، مانند ساندویچ‌های تر و تازه و کیک اسکان که با مربا و خامه‌ی لخته سرو می‌شود.

خامه توت فرنگی

 دسر توپ

رستوران «تامز کیچن» (Tom’s Kitchen) در «کنری وورف» (Canary Wharf) دسری با حال و هوای کاملا ویمبلدونی دارد.

در آشپزخانه‌ی تام یک دسر توپ تنیس هیجان‌انگیز پیدا می‌شود. این ترکیب خوشمزه پاناکوتای توت‌فرنگی، توت‌فرنگی تازه، خامه‌ی زده شده، مرنگ و فوم توت‌فرنگی است. دیگر بهتر از این نمی‌شود این رویداد جهانی جذاب را جشن گرفت.

 دسر تنیس  

دسر ویمبلدون 

روی بام بلندترین رستوران لندن، یعنی رستوران «آویاری» (Aviary) در «سیتی» (City)، علاوه بر این‌که می‌شود مسابقه‌های ویمبلدون را از تلویزیون تماشا کرد، دسر خوشمزه هم می‌شود خورد.

بام رستوران

رستوران آویاری دسر خوش رنگ و رویی به شکل توپ تنیس دارد که از شکلات سفید و موس پسته درست شده و کنار پوره‌ی توت‌فرنگی وحشی قرار گرفته است. 

دسر توت فرنگی

پودینگ توت‌فرنگی 

در رستوران «سوان» (Swan) واقع در «بَنک‌ساید» (Bankside) می‌توانید دسر تابستانی خوشمزه‌ای بخورید که منظره‌ی جذابی هم دارد. این دسر از خامه‌ی ترش و توت‌فرنگی کِنت خرد شده تهیه می‌شود.

توت فرنگی و خامه

مطالب مرتبط:

دیدگاه