۱۲ راه فرار از شلوغی در نیویورک؛ آمریکا (قسمت اول)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
 ۱۲ راه فرار از شلوغی در نیویورک؛ آمریکا (قسمت اول)

نیویورک، شهری است توریستی که گردشگران به محض ورود، با شلوغی ناخوشایندی روبه‌رو می‌شوند. برای پیشگیری از مواجه شدن با این شلوغی‌ها، همراه کجارو باشید.

«نیویورک» (New York)، پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا است که در «ایالت نیویورک»، قرار دارد. این شهر از قطب‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جهان است که طبق نظر برخی از کارشناسان، به پایتخت جهان، ملقب شده است. همچنین این شهر آمریکایی، دارای جاذبه‌های فرهنگی بسیاری آن هم در سطح جهانی است و همین امر، سبب شده است تا جمعیت زیادی از گردشگران و توریست‌های سراسر جهان، برای بازدید از آن، به آمریکا سفر کنند.

نیویورک

به همین دلیل، شلوغی، جمعیت زیاد، هیاهو و سروصدای بسیار در نیویورک، امری کاملا بدیهی است. اما آنچه که مسلم است، هیچ توریست یا گردشگری از این شلوغی و هیاهو خرسند نخواهد بود و اگر راهی برای فرار از آن‌ها وجود داشته باشد، قطعا از آن استفاده خواهد کرد. در این مقاله شما را با راهکارهایی که می‌توان از دست این مشکلات خلاصی یافت، آشنا می‌کنیم.

همانگونه که پیش‌تر نیز بیان شد، همانند آب و هوا و ترافیک قطارها، توریست‌ها نیز بخشی از زندگی روزانه در شهر نیویورک محسوب می‌شوند. چه شما محلی باشید یا یک مسافر، زمانیکه در این شهر به سر می‌برید، بهترین روش برای دوری از افرادی که به آهستگی در پیاده‌روها یا خیابان‌ها راه می‌روند، توریست‌هایی که با مونوپاد مدام در حال عکس گرفتن هستند و آن دسته از افرادیکه پیاده‌رو را تسخیر کرده و راه عبور را برای دیگران سخت کرده‌اند، این است که سعی کنید اصلا با آن‌ها برخورد نکنید.

۱. در زمان مناسب به نیویورک سفر کنید

نیویورک

هرچند زیبایی‌های طبیعی در فصل بهار، نیویورک را به تسخیر خود درمی‌آورد، اما به همان اندازه نیز توریست‌ها و مسافران به این شهر وارد شده و باعث شلوغی بیش از حد آن، می‌شوند. حال برای آنکه با این شلوغی‌ها روبه‌رو نشوید، بهتر است در فصل‌هایی که گردشگران کم‌تری در نیویورک وارد می‌شوند، به این شهر سفر کرد. مانند ماه‌هایی از سال که دمای هوا یا بسیار گرم یا بسیار سرد می‌شود. مثلا در تابستان، ماه‌های ژوئن و جولای (از ماه تیر تا مرداد) و در زمستان، ماه‌های ژانویه و فوریه (از ماه دی تا بهمن)، بهترین زمان ممکن برای حضور در نیویورک خواهد بود. در این زمان، پایتخت جهان را در اختیار خود، خواهید داشت.

۲. از تماشای جاذبه‌های گردشگری مشهور، اجتناب کنید

Metropolitan Museum

موزه هنر متروپولیتین

جاذبه‌های شهر نیویورک مانند «برادوی» (Broadway: خیابانی در منهتن نیویورک که به پایتخت تئاتر جهان نیز شهرت دارد) و «موزه‌ی هنر متروپولیتن» (Metropolitan)، یکی از مهم‌ترین و عالی‌ترین مکان‌های دیدنی در نیویورک است که متاسفانه بسیار شلوغ و مملو از جمعیت نیز است.

برای برخورد نداشتن با شلوغی و جمعیت توریست‌ها، بازدید از جاذبه‌های گردشگری مشهور را از برنامه سفر خود حذف کنید

خوشبختانه، شهر پر از فضاهایی است که می‌توان سرگرمی‌ها و تفریحات بسیاری را در آن، تجربه کرد. در خارج از برادوی، موزه‌هایی کوچک‌تر، خلوت‌تر و البته با شهرت کم‌تری نیز وجود دارد که قطعا رفتن و تماشای آن، لذتی بسیار بیشتر و دلچسب‌تر از موزه‌ها و مکان‌های مشهور اما پرجمعیت را درپی خواهد داشت.

۳. همچون مردم محلی، زندگی کنید

New York City

زندگی کردن همانند مردم محلی، یا حتی انجام دادن کارهایی که محلی‌ها انجام می‌دهند، یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌تواند کمک بزرگی در فرار از شلوغی‌های شهر نیویورک، باشد. مثلا از اقامتگاه‌هایی مانند «ایربی‌ان‌بی‌ها» (Airbnb: شرکت‌هایی که اقامتگاه‌های ارزان و کوتاه‌مدت را از طریق اینترنت، در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهد)، استفاده کرده و در هزینه‌ی سفر خود، صرفه‌جویی کنید. همچنین با این کار، می‌توانید ضمن بودن در کنار محلی‌ها با حفظ حریم شخصی، از خلوت و تنهایی بیشر و بهتر از همه، خلاص شدن از شلوغی زیاد بواسطه‌ی حضور دیگر گردشگران، بهره‌مند شوید.

۴. به مناطقی بروید که در بین گردشگران، محبوبیت کم‌تری دارد

Staten Island

شهر نیویورک، به غیر از «منهتن» (Manhattan)، که بیشتر توریست‌ها و گردشگران آن را برای بازدید انتخاب می‌کنند، از چهار منطقه‌ی دیگر نیز تشکیل شده است. مناطقی که می‌تواند به عنوان بهترین مقصد برای رهایی از شلوغی جمعیت توریست‌ها است. از «بروکلین» (Brooklyn) و «کوئینز» (Queens) گرفته تا «برونکس» (Bronx) اسرارآمیز و «استن آیلند» (Staten Island)، می‌توان جاذبه‌ها و دیدنی‌های بی‌انتها و متعددی را مشاهده کرد که به سادگی و از طریق سرویس حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، ماشین و فرابرها (کشتی یا قایقی که برای انتقال مسافر کاربرد دارد و اتوبوس دریایی یا تاکسی دریایی از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود)، قابل دسترس است. در این مکان‌ها، مسافران و گردشگران می‌توانند پارک‌های عمومی، موزه‌ها و رستوران‌های مشهور و دیدنی‌های بسیار بیشتری را مشاهده کنند. از سوی دیگر، توریست‌ها و جمعیت اجتناب‌ناپذیر آن‌ها، کمتر در این مناطق حضور می‌یابند و خبری از شلوغی گردشگران نیست.

۵. از خدمات و تسهیلات رایگان شهری استفاده کنید

Staten Island

قطعا ساکنان محلی در شهر نیویورک، به راحتی می‌توانند شما را با خدمات رایگانی که مسئولین شهر برای گردشگران تدارک دیده‌اند، آشنا کنند. تسهیلاتی که برای استفاده از آن‌ها، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید بود. پس از مجسمه‌ی آزادی که برای بازدید از آن، نیازی به صرف هزینه نیست.

استاتن آیلند، یکی از بهترین وسایل حمل و نقل رایگان در نیویورک است که در مدت زمان ۲۵ دقیقه، مسافران را از بندر نیویورک به «جزیره‌ی استاتن» منتقل میکند.

استفاده از «استاتن آیلند فری» (The Staten Island Ferry: از آخرین بازمانده‌های شاتل‌های مسافربری در نیویورک است که توسط وزارت حمل و نقل این شهر اداره می‌شود. این شاتل، مسیری حدود ۹ کیلومتر را به همره مسافران، در بندر نیویورک، بین شهرک‌های نیویورک که از منطقه‌ی منهتن شروع شده و به جزیره‌ی استاتن می‌رسد، طی می‌کند)، یکی از این تسهیلات رایگان شهری است. محیطی کاملا شاد، که می‌توان مناظر زیبای شهر را از مجسمه‌ی آزادی گرفته تا آب‌نماها، چشم‌اندازها و افق زیبای شهر، مشاهده کرد و از تماشای آن‌ها لذت برد.

۶. تماشای جاذبه‌های شهر را از همان بدو ورود، آغاز کنید

نیویورک

جاذبه‌های نیویورک، تا اندازه‌ای است که هر گردشگر به محض ورود به این شهر، نمی‌تواند در مقابل وسوسه‌ی تماشای آن‌ها بويژه پارک مرکزی واقع در منهتن یا مکان‌های دیدنی که در دیگر نقاط شهر وجود دارد، ایستادگی کند. البته این مسئله‌ای است کاملا بدیهی و هیچ فردی نیز مسافران را به دلیل این شوق و اشتیاق سرزنش نمی‌کند. بنابراین اگر شما نیز همانند دیگر گردشگران به محض ورود به نیویورک، به تماشای پارک مرکزی شهر رفتید، بهتر است، در ساعات باز بودن پارک در آن حضور یابید؛ چراکه قطعا شما از توریست‌هایی خواهید بود که در حال تماشای یک جاذبه‌ی عالی و مشهور شهر آن هم بدون حضور هیچ بازدیدکننده‌ی دیگری خواهید بود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه