اسکله‌ای شناور در دریاچه‌ای ایتالیایی

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
اسکله‌ای شناور در دریاچه‌ای ایتالیایی

ایتالیا کشوری محبوب و جذاب برای گردشگران است که با داشتن دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی بسیار در شهرها و نقاط مختلفش سرزمینی بی‌نظیر در اروپا است. در این مقاله از کجارو قصد داریم به معرفی شاهکاری در استان لمباردی ایتالیا بپردازیم که ساخته بشر است و دو جزیره زیبا را بهم متصل می‌کند؛ با ما همراه باشید.

«لمباردی» (Lombardy) استانی پرجمعیت در ایتالیا است که شهرهای مهمی در آن وجود دارد و مرکز آن شهر زیبا و دیدنی میلان است. در این منطقه دو جزیره دیدنی که در «دریاچه ایسو» (Lake Iseo) قرار دارند با اسکله‌هایی عجیب و متحیر کننده بهم متصل شده‌اند. یک اسکله ۳ کیلومتری که از ۲۲۰۰۰۰ مکعب پلی اتیلن با چگالی بالا تشکیل شده است این جزیره کوچک را به ساحل کناره دریاچه ایسو متصل می‌کند. این دریاچه آرام در بخش شرقی میلان و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از آن واقع شده است. با ما همراه باشید تا به معرفی این اثر هنری و این اسکله خیره‌کننده بپردازیم.

اسکله شناور ایتالیا

این پروژه توسط یک هنرمند ۸۰ ساله توانمند بلغاری به نام «کریستو ولادیامیفو یواچف» (Christo Vladimirov Yavachev) طراحی و نظارت شده است که در ۳ ژوئیه ۲۰۱۶ به پایان رسید.

اسکله شناور ایتالیا

این اسکله دیدنی با روکش زعفرانی رنگش در تاریخ ۱۸ ژوئن سال ۲۰۱۶ برای عموم باز شد و در همان ۵ روز اول نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر از آن و تجهیزات نصب شده بازدید کردند.

اسکله شناور ایتالیا

دریاچه ایسو که چهارمین دریاچه بزرگ این استان است با شهرهای قرون‌وسطایی بسیاری احاطه شده است و بهمین دلیل علاوه بر زیبایی خیره‌کننده خودش دیدنی‌ها و جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد.

اسکله شناور ایتالیا

راهپیمایی روی این اسکله از Sulzano آغاز می‌شود و به‌طور گسترده‌ای در آب جریان دارد و به «مونت ایزولا» (Monte Isola) و سپس به جزیره «سان پائولو» (San Paolo) ادامه می‌یابد که به‌طور کامل این منطقه بی‌نظیر را پوشش می‌دهد.

اسکله شناور ایتالیا

برای کنار هم قرار دادن قطعات این اسکله از غواصان و متخصصان بسیاری استفاده شده است که بسیاری از آن‌ها اهل بلغارستان بوده‌اند و برای دوخت روکش زرد رنگ آن از خیاط‌های ماهر آلمانی بهره برده شده است.

اسکله شناور ایتالیا

برای این پروژه عظیم نزدیک به ۱۵ میلیون یورو هزینه شده است که تمام هزینه‌ها توسط خود طراح و سرپرست آن پرداخت شده است. برای بازدید از این اسکله زیبا و دیدن مناظر فوق‌العاده که در اطراف آن قرار دارد هیچ ورودی از بازدیدکنندگان گرفته نمی‌شود.

اسکله شناور ایتالیا

ایده این پروژه سال‌های بسیار دور در ذهن این طراح ماهر به‌همراه همسر هنرمندش «جین کلاد» (Jeanne-Claude) تداعی شد و آن‌ها این پروژه را برای خلیجی در توکیو پیشنهاد دادند که مورد قبول قرار نگرفت.

اسکله شناور ایتالیا

این زوج هنرمند و خلاق که در یک روز و در یک سال متولد شده‌اند آثار بسیاری را ابداع کرده‌اند اما در سال ۲۰۰۹ جین از دنیا می‌رود و کریستو برای تحقق این رویا اقدام به انجام آن می‌کند؛ بنابراین او دریاچه آرام و زیبای ایسو را انتخاب می‌کند و این پروژه عجیب را برای اتصال این دو جزیره انجام می‌دهد.

اسکله شناور ایتالیا

بسیاری بر این معتقدند که این طرح الهام گرفته از پس زمینه نقاشی مونالیزا، اثر لئوناردو داوینچی بوده است.

این خلاقیت هنری زیبا به‌دست توانمند این هنرمند، این منطقه را بیش از پیش تبدیل به یک جاذبه دیدنی کرده است و علاقه‌مندان بسیاری برای دیدن آن به این منطقه سفر می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه