حمل و نقل عمومی در کیش

کسری مجیدی
کسری مجیدی شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
حمل و نقل عمومی در کیش

کیش از زیباترین و پرطرفدارترین جزایر ایران است که مقصد گردشگری مهمی نیز محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با سیستم حمل و نقل عمومی کیش، همراه کجارو باشید.

کیش یکی از جزایر خلیج فارس است که در استان هرمزگان واقع شده است. جزیره‌ی کیش از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود، به‌طوری که سالانه در حدود یک میلیون گردشگر را به خود می‌بیند. این میزان گردشگر در کنار جمعیت ۲۵ هزار نفری جزیره، از راه‌های گوناگونی برای تردد در سطح شهر بهره‌مند هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

جزیره کیش

تاکسی

بدون تردید اصلی‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی کیش، تاکسی است. تاکسی‌های کیش خودروهای باکیفیتی هستند و غالبا به رنگ‌های سفید و زرد پیدا می‌شوند.

تاکسی در کیش

به‌طور معمول، تاکسی‌های سفید رنگ به‌عنوان تاکسی‌های تلفنی یا دربستی و تاکسی‌های زردرنگ به‌عنوان تاکسی‌های خطی استفاده می‌شوند.

تاکسی در کیش

شرکت‌های تاکسیرانی گوناگون و متعددی نیز در کیش مشغول به فعالیت هستند و در هر نقطه‌ای از جزیره و در هر زمان می‌توانید با یکی از مراکز تاکسیرانی تماس گرفته و درخواست تاکسی کنید.

مینی بوس

دیگر وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی جزیره‌ی کیش، مینی‌بوس‌ها هستند. این سرویس حمل و نقل عمومی دو خط مجزا در جزیره دارد؛ خط یک مینی‌بوسرانی دارای ۱۳ ایستگاه و خط دو مینی‌بوسرانی دارای ۴۲ ایستگاه است.

مینی بوس در کیش

با این تعداد ایستگاه مینی‌بوس، تقریبا بیشتر مساحت و مکان‌های اصلی جزیره‌ی کیش پوشش داده شده است و در صورت نیاز می‌توانید از این وسیله برای عبور و مرور خود استفاده کنید.

اجاره خودرو بدون راننده

آخرین مورد اگرچه در زیرمجموعه‌ی حمل و نقل عمومی قرار نمی‌گیرد، اما به‌دلیل فراگیر شدن آن لازم به معرفی است. با پیشرفت و توسعه‌ی جزیره‌ی کیش در سال‌های اخیر و همین طور تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری کشور، شرکت‌های متعددی در جزیره، اقدام به اجاره دادن خودروهای بدون راننده کرده‌اند.

اجاره خودرو در کیش

این شرکت‌ها با توجه به گسترش روزافزون فعالیت‌های خود، با ارائه‌ی انواع خودروها در طیف‌های قیمتی متنوع، مشتریان و علاقه‌مندان زیادی، اعم از شهروندان و گردشگران، پیدا کرده‌اند. تنها به یاد داشته باشید که اگر مایل به اجاره‌ی خودرو در جزیره‌ی کیش بودید، به‌دلیل شرایط جوی، کیفیت خودرو را، مخصوصا از لحاظ سیستم سرمایشی، در نظر بگیرید. توصیه می‌کنیم پیش از سفر به کیش فهرست کاملی از مراکز خرید و جاهای دیدنی کیش را در کجارو ببینید تا با کسب اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، شماره تماس و...، برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه