سفارت دانمارک و دریافت ویزای این کشور

کسری مجیدی
کسری مجیدی یکشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
سفارت دانمارک و دریافت ویزای این کشور

چگونه وقت سفارت دانمارک بگیریم؟ برای دریافت ویزای دانمارک چه مدارکی لازم است؟ سفارت دانمارک کجاست؟ در راهنمای سفارت دانمارک، به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

دانمارک کشوری پادشاهی است که در شمال قاره‌ی اروپا در منطقه‌‌ی اسکاندیناوی با جمعیتی نزدیک به ۶ میلیون نفر واقع شده است. دانشگاه‌های معتبر، وضعیت رفاهی مطلوب و همچنین میزان رضایت مردم، دانمارک را به سرزمینی مناسب برای زندگی و همچنین سفر با تور دانمارک تبدیل کرده است. به همین بهانه در ادامه، برای آشنایی بیشتر با سفارت این کشور و نحوه‌ی دریافت ویزا برای سفر به این کشور، همراه این مقاله باشید.

قبل از هر چیز لازم است بدانید که انجام بیشتر امور مربوط به درخواست ویزای دانمارک، علاوه‌بر سفارت این کشور توسط «شرکت کارگزاری سفارت دانمارک» (IVS Global) صورت می‌گیرد که در ادامه به شرح و چگونگی آن می‌پردازیم.

سفارت دانمارک کجاست؟

سفارت دانمارک در ایران، تهران، خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل صدر، کوچه هدایت، کوچه دشتی، شماره ۱۰ قرار دارد.

موقعیت سفارت دانمارک روی نقشه گوگل

ساعات کاری سفارت دانمارک

مراجعه حضوری به سفارت: دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲

پاسخ به تماس‌های تلفنی: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲

همان‌طور که گفته شد بیشتر درخواست‌ها و امورهای مربوط به اخذ ویزا توسط شرکت کارگزاری سفارت دانمارک انجام می‌شود؛ لذا به اطلاعاتی درباره‌ی این شرکت می‌پردازیم.

شرکت کارگزاری سفارت دانمارک

شرکت کارگزاری سفارت دانمارک در ایران، تهران، خیابان شهید بهشتی، پس از تقاطع سهروردی، شماره ۱۴۵، ساختمان نگین پرواز، طبقه‌ی دوم قرار دارد.

سواحل دانمارک

وقت سفارت دانمارک

کلیه‌ی درخواست‌ها و امور مربوط به هرگونه ویزا، مصاحبه و انگشت‌نگاری در کارگزاری سفارت دانمارک پذیرفته می‌شود. تنها باید به یاد داشته باشید که وقت گرفتن قبل از درخواست روادید ضروری است. جهت این کار می‌بایست با کارگزاری شرکت دانمارک تماس گرفته و از این شرکت وقت بگیرید.

گرفتن وقت سفارت دانمارک

نحوه اخذ ویزای دانمارک

برای درخواست ویزای دیدار خانواده، همراه داشتن دعوت نامه از شخص مقیم در کشور دانمارک الزامی است. برای درخواست ویزای تجاری نیز، دعوت نامه همراه با اطلاعات تماس شرکت دعوت کننده در دانمارک می‌بایست مستقیما برای سفارت دانمارک در تهران ارسال شود.

برای گرفتن فرم‌های درخواست برای انواع ویزا نیز می‌توانید به سفارت دانمارک و کارگزی آن مراجعه کنید یا از لینک زیر آن را دریافت کنید.

دریافت فرم‌های درخواست ویزا

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانمارک

برای دریافت ویزای دانمارک لازم است مدارک زیر را ارائه دهید.

۱. اصل گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار و کپی از صفحات عکس‌دار، همراهان و روادیدهای قبلی

۲. اصل شناسنامه، کپی از تمام صفحات و ترجمه‌ی آن به زبان انگلیسی

۳. اصل سند ازدواج یا طلاق. اصل ترجمه‌ی رسمی سند ازدواج و کپی رنگی سند در صورت دیدار همسر در دانمارک

۴. اصل مدارک اثبات نسبت خانوادگی با معرف در دانمارک به همراه کپی، مانند شناسنامه‌های والدین

۵. فرم درخواست روادید که با دقت، کامل و صحیح تایپ شده باشد

۶. ۱ قطعه عکس رنگی جدید، تمام رخ با زمینه‌ی روشن، ۴٫۵x۳٫۵ سانتی‌متر که ۸۰٪ آن را چهره تشکیل داده باشد

۷. دعوت نامه‌ی جدید از معرف در دانمارک با قید نام و نام خانوادگی، شماره‌ی پرسنلی (CPR)، آدرس، تلفن، ایمیل، طول مدت و تاریخ تقریبی دیدار و توضیح در خصوص پوشش هزینه‌های اقامت متقاضی در دانمارک توسط معرف. در صورت آنلاین بودن دعوت نامه، علاوه بر کد دعوت نامه، می‌بایست پرینت آن را هم همراه داشته باشید.

۸. کپی واضح و خوانا از کارت اقامت یا گذرنامه‌ی دانمارکی معرف که روی آن شماره پرسنلی (CPR) یا شماره خارجی (UDL) مشخص باشد

۹. کپی گواهی تغییر نام معرف در دانمارک، در صورتی که معرف نامش را تغییر داده باشد

۱۰. برای افراد شاغل یا محصل، گواهی کار یا تحصیل به زبان انگلیسی با ذکر تاریخ استخدام، سمت، مدت مرخصی و تعهد بازگشت به کار پس از پایان مرخصی. برای بارنشستگان ارائه‌ی اصل و کپی کارت بازنشستگی یا آخرین حکم بازنشستگی یا آخرین فیش حقوقی بازنشستگی و ترجمه به زبان انگلیسی

۱۱. گردش حساب سه ماه اخیر با مهر بانک مربوطه

۱۲. متقاضیانی که قبلا به دانمارک سفر کرده‌اند یا جواب مثبت یا منفی دریافت نموده‌اند باید اصل گذرنامه‌ی قبلی، کپی روادیدهای قبلی به دانمارک و نامه‌ی سفارت را همراه داشته باشند.

۱۳. اصل و کپی از بیمه مسافرتی پزشکی به مدت روزهای اقامت در منطقه، معتبر برای یک بار ورود به کل کشورهای شنگن، با پوشش حداقل ۳۰‌,۰۰۰ یورو که این پوشش باید روی برگه‌ی رسید بیمه نامه قید شود

۱۴. یک پاکت پستی متوسط با نام و نشانی کامل متقاضی به عنوان گیرنده با ذکر کدپستی مربوطه که تمبر کافی روی آن الصاق شده باشد.

هزینه‌ی درخواست ویزای دانمارک:

  • برای بزرگسالان: ۷۰ دلار
  • برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال: ۴۰ دلار
  • برای کودکان زیر ۶ سال: رایگان

نماد دانمارک

توصیه‌های امنیتی سفارت دانمارک برای متقاضیان

برای پیشگیری از هر گونه مشکل و اختلال در روند کارهای اداری، واحد امنیتی سفارت برای ورود متقاضیان اجازه‌ی حمل موارد زیر را نمی‌دهد:

  • استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات الکترونیکی
  • هر نوع سلاح گرم و سرد
  • شوکر، اسپری و وسایل دیگر برای دفاع از خود
  • مواد آتش‌زا، سمی و اسیدی
  • چمدان‌های بزرگ و کیف‌هایی که چک کردن آن پیچیده باشد
  • هر نوع مواد غذایی
  • انواع باتری و ذخیره‌سازهای الکترونیکی

در انتها نیز توجه داشته باشید که هیچ مکانی برای نگهداری وسایل شخصی در مرکز درخواست ویزا وجود ندارد؛ لذا قبل از ورود اقدامات لازم را انجام دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه