لاس وگاس؛ دیزنی لند بزرگسالان

سارا کرایی
سارا کرایی چهار شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
لاس وگاس؛ دیزنی لند بزرگسالان

نام لاس وگاس، بزرگ‌ترین شهر ایالت نوادا آمریکا، را همه شنیده‌ایم. اما تا چه اندازه درباره این شهر اطلاعات دارید؟

لاس وگاس یکی از معروف‌ترین شهرهای آمریکا است. شهری که به «شهر گناه» و «دیزنی لند» بزرگسالان معروف است. در مقایسه با شهرهای دیگر غرب آمریکا، لاس وگاس شهری نسبتا جدید است. برای سال‌های سال، لاس وگاس تنها یک حلقه کوچک در وسط صحرا بود. با این حال، چندین رویداد اصلی در کمتر از بیست سال از لاس وگاس چیزی ساختند که امروز می‌بینیم. جالب است که لاس وگاس لغتی اسپانیایی است و به معنای «مراتع آب» است و نام ایالتی که این شهر در آن واقع شده «نوادا» است که به معنی «پوشیده از برف» است؛ اما چگونه می‌شود این دو چیز را در دل کویری خشک و گرم تصور کرد؟

لاس وگاس

لاس وگاس بیشتر شبیه یک شهر خیالی است؛ شهری است که نام‌ها و تم‌هایی پر رمز و راز و عجیب و غریب دارد؛ شهری پر از تابلوهای نئونی و فلورسانت. تاریخ لاس وگاس از سال ۱۹۰۵ آغاز شده است.

لاس وگاس

در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی، در ۱۰۰ کیلومتری شهر، سایت آزمایشات هسته‌ای نوادا قرار داشت. ساکنان شهر و گردشگران می‌توانستند از پنجره‌های هتل ابرهای قارچی را به وضوح ببینند.

امروزه مناظر دیگری که به همان اندازه دیدنی و جذاب هستند در اینجا وجود دارد. برای مثال، چشمه‌های معروف بلاژیو (Bellagio): بیش از ۱۰۰۰ دستگاه نمایش‌های آبی شگفت‌انگیزی همراه با موسیقی کلاسیک یا مدرن اجرا می‌کنند. یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب لاس وگاس آتشفشانی است که معمولا در مقابل هتل د میراژ (Mirage) فوران می‌کند. در واقع، می‌توانید جاذبه‌های زیادی در اطراف شهر پیدا کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که زمان کافی برای دیدن همه آن‌ها پیدا کنید.

لاس وگاس

لاس وگاس آب و هوای خشک با تابستان‌های آفتابی، خشک و بسیار گرم دارد. میانگین دمای ماه ژانویه ۴۰ درجه سانتی‌گراد، با رطوبت کم است. این رطوبت کم باعث می‌شود تا درجه حرارت به آن اندازه که هست به نظر نرسد، اما با این وجود، هنوز هم هوا بسیار گرم است. 

میانگین دما در زمستان بسیار سردتر است و حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد و میانگین دمای شبانه حدود ۴ درجه سانتی‌گراد است. در طول زمستان، ممکن است طوفان‌های سرما تا چند روز طول بکشد. میزان بارش برف در منطقه شهری بسیار ناچیز است، اما کوه‌های اطراف دره در زمستان پوشیده از برف می‌شوند و همین مسئله امکان انجام بازی‌های زمستانی مانند اسکی و اسنوبورد را فراهم می‌کند. این فعالیت‌ها در زمستان با یک رانندگی کوتاه به شمال غربی کوه چارلستون امکان‌پذیر است.

لاس وگاس

شهر از خیابان اصلی در غرب و خیابان‌های شماره گذاری شده متصل به آن که از شمال تا جنوب کشیده شده‌اند تشکیل شده است. ایستگاه اتوبوس در خیابان اصلی است. مرکز شهر دارای چندین هتل و همچنین «Fremont Street Experience»، یک مرکز خرید در نزدیکی انتهای غربی خیابان فرمونت است. چندین کیلومتر آن‌طرف‌تر از جنوب مرکز شهر، نوار یا «استریپ» (Las Vegas Boulevard South)، یک خیابان شمالی و جنوبی با هتل‌های بزرگ، مراکز خرید و جاذبه‌های دیگر، شروع می شود.

قلب شهر، استریپ لاس وگاس (Las Vegas Strip) است که به خاطر تمرکز هتل‌ها در آن شناخته شده است. هتل‌هایی که هر کدام تلاش‌شان بر این است تا چشم را نه تنها با نور نئون‌ها بلکه با نمایش‌های منحصربه‌فرد خیره کنند. کسانی که می‌خواهند در کودکی خود غرق شوند، تحت تاثیر قلعه دیزنی (MGM Grand) قرار خواهند گرفت؛ عاشقان کلاسیک‌ها شیفته‌ی نمونه‌ی کپی برج ایفل می‌شوند. اما حقیقت این است که استریپ لاس وگاس در سال‌های گذشته به طور چشمگیری تغییر کرده است: هتل‌های مدرنی ظاهر شده‌اند که ممکن است شاهکارهای معماری نباشند، اما از نظر اندازه و امکانات خود شاهکارند. اینجا لاس وگاس است. لاس وگاس میدان نبرد قوی‌ترین‌ها است.

تصاویر پانوراما

برای دسترسی به سایر مقاله‌های تور مجازی، می‌توانید به صفحه اختصاصی آن در کجارو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه