چرا عکاسی در سفر به ایسلند هیجان انگیز است؟

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی چهار شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
چرا عکاسی در سفر به ایسلند هیجان انگیز است؟

ایسلند، شمالی‌ترین کشور در اروپا و جزیره‌ای با عجایب و دیدنی‌های بسیار است. این کشور به خاطر داشتن طبیعت بکر و بی‌نظیر، همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. در این مقاله از کجارو قصد داریم به معرفی دلایلی بپردازیم که چرا باید تجهیزات عکاسی خود را جمع کنیم و به ایسلند زیبا سفر کنیم.

ایسلند جزیره‌ای در اقیانوس اطلس و شمالی‌ترین کشور اروپا است و پایتخت آن شهر زیبای «ریکیاویک» (Reykjavík) است. دلایل بسیاری برای سفر به ایسلند وجود دارد که مهمترین دلیل اصل آن، زیبایی‌های وصف ناپذیر این سرزمین فوق‌العاده است. این کشور دور افتاده و باشکوه با منظره‌های رویایی و آتشفشان‌های فعال، تالاب‌های درخشان و صخره‌های بلند، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در این مقاله قصد داریم با بستن بار سفر به سرزمین وایکینگ‌ ها و از همه مهم‌تر با تجهیزات عکاسی خود به ایسلند سفر کنیم و ببینیم که چرا عکاسی در این سرزمین، هیجان‌انگیز و ماجراجویانه است؛ با ما همراه باشید.

۱. پرواز با هواپیمایی ایسلند تجربه فوق‌العاده‌ای است.

هواپیمایی ایسلند

سفر خود را با سوار شدن به هواپیمایی ایسلند شروع می‌کنیم، سفری که در همان قدم اول با دیدن تصاویر یخچالی و کوهستان‌های طبیعی نقاشی شده روی هواپیما، شما را به وجد میاورد و شما را برای رسیدن به مقاصد طبیعی، بیشتر تشویق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۲. پرواز بر فراز یخچال Vatnajökull

یخچال Vatnajökull ایسلند

این یخچال طبیعی بزرگ‌ترین یخچال طبیعی ایسلند است که بیش از ۸ درصد از خاک این کشور را پوشانده است. در زیر این یخچال، آتش‌فشان‌هایی قرار دارند که چند سال یکبار فوران کرده و یخ ها را ذوب می‌کنند.

ایسلند

آتشفشان‌های این منطقه یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌ها هستند که بر اساس تحقیقات انجام شده در ۸۰۰ سال گذشته نزدیک به ۶۰ فوران داشته است. آیا دیدن این همه زیبایی بر فراز آسمان مهیج و زیبا نیست؟!

۳. آبشارها

آبشار ایسلند

ایسلند دارای حدود ۳۰ آبشار شناخته شده است که در بخش‌های مختلف این سرزمین قرار دارد. بسیاری از گردشگران بر این باورند که در طبیعت هیچ چیز عجیب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر از آبشار نیست.

یکی از زیباترین آبشارهای دنیا، اسوارتیفوس (Svartifoss) یا آبشار سیاه، در پارک ملی اسکافتافل (Skaftafell National Park) در جنوب شرقی ایسلند است. این آبشار بدون شک یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های این پارک است زیرا جریان آب به دره‌ای با سنگ‌های مرمری سیاه می‌ریزد و منظره‌ای بی‌نظیر را ایجاد می‌کند.

ایسلند

آبشارهایی این‌چنینی که در طبیعت بکر و زیبای ایسلند قرار دارد بسیار زیاد است و با درخشش نور خورشید و رنگ‌های رنگین‌کمانی بر قطرات آب، جذابیت و دلفریبی آن‌ها را دوچندان می‌کند.

۴. قدم زدن در ساحل شنی سیاه Reynisfjara

ساحل شنی سیاه Reynisfjara

ساحل معروف Reynisfjara و ساحل سیاه آن در نزدیکی روستای Vík، به‌طور چشم‌گیری به‌عنوان قابل‌توجه‌ترین ساحل شن و ماسه سیاه در ایسلند و در میان زیباترین سواحل غیر گرمسیری در سراسر جهان به شمار می‌رود.

ساحل شنی سیاه Reynisfjara

طبق اساطیر و افسانه‌های ایسلندی این منطقه در واقع لاشه‌ی یک کشتی ترول (غول و جن افسانه‌ای ساکن غار) است. ساحل سیاه شنی این منطقه به‌خاطر اثرات آتشفشانی است و صخره‌های بازالتی این منطقه در کنار این ساحل دیدنی صحنه‌های خاصی را برای عکاسی ایجاد کرده است.

۵. چشم‌اندازهای چشمگیر شمال اروپا را تجربه کنید.

ایسلند

این سرزمین به سرزمین آتش و یخ معروف است و با مساحت کوچکی که دارد زیباترین مناظر را در خود جای داده است. هر عکاسی که به ایسلند سفر می‌‌کند سوژه‌های عکاسی بسیاری در هر لحظه از شبانه‌ روز را در اختیار خواهد داشت که گاها در سفر به آنجا با این همه زیبایی با کمبود زمان مواجه خواهد شد.

۶. گردش روی یخ‌ها با ماشین برف رو

ایسلند

یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های سفر به ایسلند گردش در سرزمین برفی با ماشین‌های برف رو است که با استفاده از آن‌ها می‌توان به مناطق ناشناخته و دست نخورده ای رفت و عکس‌های ناب و منحصربه‌فردی را گرفت.

۷. تجربه دیدن مناظر جدید

ایسلند

یخچال‌های طبیعی و تالاب‌های بسیاری هر روزه با حرکت یخچال‌ها مناظر جدیدی را ایجاد می‌کنند که دیدن آن‌ها و عکسبرداری از این مناظر فوق‌العاده است.

۸. افزایش گردشگری در ایسلند

ایسلند

در سال‌های اخیر با توجه به رشد بسیار گردشگری در این سرزمین افراد بیشتری به این منطقه سفر می‌کنند و بسیاری برای ثبت صحنه‌های خاص و فوق‌العاده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و اقامگاه‌های بسیاری برای مسافران برای این منظور در نظر گرفته شده است.

۹. هنگام بازگشت در کنار پنجره هواپیما بنشینید.

ایسلند

سفر هوایی به ایسلند بسیار شگفت‌ انگیز است و یک تجربه فراموش‌نشدنی را برای هر کسی ایجاد می‌کند. پس از تجربه بهترین لحظات و ثبت خاطرات فوق‌العاده به‌همراه تصاویر زیبا، در بازگشت با نشستن در کنار پنجره هواپیما، شما با دیدن این سرزمین از افق دورتر همه مکان‌هایی را که در مدت سفر خود رفته‌اید را یادآور می‌شوید و لذت سفر را برای شما دو چندان می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع Matador Network

دیدگاه