بهترین مراکز خرید تبریز؛ از لاله پارک تا پیاده راه تربیت

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور یکشنبه، ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین مراکز خرید تبریز؛ از لاله پارک تا پیاده راه تربیت

شهر زیبای تبریز علاوه بر آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، دارای بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن بسیاری است.

شهر تبریز به‌دلیل وجود آثار تاریخی، جاهای دیدنی و صنایع دستی فراوان، همواره یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار کشور است. این شهر زیبا علاوه بر بناهای تاریخی، شامل بازارهای سنتی و مراکز خرید لوکس و مدرن بسیاری می‌شود. 

برای بسیاری از افراد، گشت‌وگذار در مراکز خرید تبریز یکی از بخش‌های لذت‌بخش سفر است؛ از این‌رو، بازدید از بازارهای سنتی یا مدرن تبریز برای خرید صنایع دستی و سوغات این شهر، خالی از لطف نخواهد بود. 

بهترین مراکز خرید تبریز:

بازار بزرگ تبریز

  • آدرس: محله بازار، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان مطهری (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۱۷

«بازار بزرگ تبریز» از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده و زنده‌ترین بازارهای تاریخی ایران به شمار می‌رود که از ۵,۵۰۰ حجره، ۲۰ راسته، ۲۵ تیمچه، ۳۵ سرا، ۱۱ دالان، ۹ مدرسه، حمام، ۲۰ مسجد و کاروان‌سرا تشکیل شده است. این بازار در سال ۱۳۵۴ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران و در سال ۱۳۸۹ به‌عنوان بخشی از شاه‌راه ابریشم و بزرگ‌ترین سازه مسقف جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

بازار بزرگ تبریز؛ منبع عکس: infotabriz.com؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: saednews.com؛ عکاس: ناشناس

قدمت بازار تبریز به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما جهانگردان زیادی از سده چهارم هجری قمری تا عصر قاجار، علاوه بر تعریف و تمجید، اطلاعات بسیاری در مورد آن ارائه داده‌اند. از آنجاکه شهر تبریز در مسیر جاده ابریشم قرار داشت، بازار تبریز از رونق خوبی برخوردار بود و یکی از مهم‌ترین مراکز دادوستد آن دوره به شمار می‌رفت؛ تاجایی که از دروازه‌های بازار به‌عنوان دروازه‌های اصلی شهر استفاده می‌شد.

بازار تبریز در طول تاریخ طولانی خود دستخوش حوادث بسیاری بوده و هربار نوسازی و مرمت شده است. قدمت بازار کنونی به اواخر دوره زندیه و قاجار بازمی‌گردد. بخش بیرونی بازار شبیه به بناهای معمولی و هماهنگ با بافت شهری است؛ اما استفاده از آجر و سفال‌های آجری پیوسته، طاق‌ها و گنبدهای بلند بازار، دریچه‌های موجود در طاق‌ها برای خروج هوای گرم و دیوارهای ضخیم برای حفظ حرارت در سرما، این بنا را از دیگر بناهای شهر متمایز می‌سازد.

بازار تبریز با قدمت طولانی، بافت سنتی، دیوارهای آجری قدیمی، درهای چوبی قهوه‌ای‌رنگ و سقف‌های زیبای گنبدی و آجرکاری‌شده، گردشگران زیادی را در طول سال به شهر تبریز می‌کشاند. در این بازار علاوه بر قدم‌زدن و تماشای هنر زیبای معماری ایرانی می‌توانید کالاهایی از قبیل محصولات چرمی، پارچه، فرش دست‌بافت و تابلو فرش، طلا و جواهر، صنایع دستی، محصولات گیاهی و دارویی، ادویه‌جات، آجیل و دیگر سوغات تبریز را خریداری کنید و به ارمغان ببرید.

مرکز خرید لاله پارک

  • آدرس: محله باغمیشه، شرق میدان فهمیده، بزرگراه پاسداران غرب به شرق، ورودی پارکینگ طبقاتی لاله پارک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۶۶۰۰۷۷۷ ۰۴۱
  • ساعت فعالیت: ۱۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ (هایپرمی از هشت تا ۲۲:۳۰)
  • وب‌سایت: lalehpark.com
  • صفحه اینستاگرام: lalehpark_shopping_mall@

«مرکز خرید لاله پارک» از مدرن‌ترین مراکز خرید تبریز است که با زیربنایی به مساحت حدود ۴۳,۰۰۰ متر مربع، به‌عنوان فاز اول مجتمع تجاری، تفریحی و اقامتی لاله پارک در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ خورشیدی افتتاح شد.

مجتمع لاله پارک در منطقه پنج شهرداری تبریز قرار دارد و از نظر ابعاد، موقعیت جغرافیایی و دسترسی به شبکه بزرگراهی، از طرح‌های بزرگ و ممتاز تجاری تفریحی کشور به شمار می‌رود. بخش اقامتی مجموعه به‌عنوان یکی از شعب هتل‌های زنجیره‌ای کایا در ترکیه و با نام هتل لاله پارک در تیر ماه سال ۱۳۹۵ به‌بهره‌برداری رسید.

مرکز خرید لاله پارک تبریز؛ منبع عکس: touristsho.com؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: touristsho.com؛ عکاس: ناشناس

مرکز خرید لاله پارک دارای ۶ طبقه و ۱۲۶ واحد تجاری در طبقات منفی یک، منفی دو، همکف، اول، دوم و سوم است که در این واحدها کالاهایی نظیر پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، شال و روسری، کیف و کفش، لوازم سیسمونی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، محصولات چرمی، ساعت، عینک، بدلیجات، زیورآلات نقره، طلا و جواهر، لوازم‌خانگی، لوازم تزیینی، لوازم ورزشی، مبلمان، کالای خواب، فرش و تابلو فرش، لوازم صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی، کتاب و نوشت‌افزار، عطاری، صنایع دستی تبریز، آجیل و خشکبار عرضه می‌شود.

از امکانات رفاهی و تفریحی مجتمع لاله پارک می‌توان به هایپرمارکت هایپرمی (واقع در طبقه منفی یک؛ دارای مساحت ۵,۳۰۰ متر مربع)، پارک شادی کودکان (واقع در طبقه دوم؛ دارای مساحت ۱,۴۰۰ متر مربع)، پردیس سینمایی (واقع در طبقه یک؛ دارای چهار سالن مجزا)، فودکورت (واقع در طبقه سوم؛ دارای انواع غذای ایرانی، بین‌المللی، غذای دریایی، غذای ترکیه‌ای، کباب، ساندویچ، برگر، فست‌فود، استیک و سوخاری، بستنی و کافی‌شاپ)، کافه و رستوران در طبقات مختلف نام برد.

مر کز خرید لاله پارک دارای آتلیه عکاسی، دفتر خدمات مسافرتی، ۷۰ سرویس بهداشتی (مختص بانوان، آقایان، ویژه توان‌یابان، ویژه نوزادان همراه با فضای شیردهی)، چهار رشته رمپ برقی، ۱۲ رشته پله‌برقی، بانک، اتاق کمک‌های اولیه در تمام طبقات و پارکینگ روباز و سرپوشیده رایگان با ظرفیت ۱,۲۰۰ خودرو است. تنوع و کیفیت اجناس، وجود کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های متعدد و امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، از امتیازات این مجموعه در کسب رضایت شهروندان و گردشگران محسوب می‌شود.

مجتمع تجاری اداری ستاره باران

  • آدرس: محله نصف راه، بلوار ۲۲ بهمن شرق به غرب، قبل از میدان جهاد، کوچه ستاره باران (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۴۴۱۰۴۴۱ ۰۴۱
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: setarehbaran.com
  • صفحه اینستاگرام: setarehbarancomplex@

«مجتمع تجاری اداری ستاره باران» در خیابان ۲۲ بهمن، یکی از طولانی‌ترین شریان‌های ارتباطی شرق به غرب تبریز، احداث شده است. این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تبریز به شمار می‌رود که در زمینی به‌وسعت ۳,۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۲۷,۷۵۰ متر مربع قرار دارد و از پنج طبقه تجاری (منفی یک، همکف، اول، دوم و سوم) و ۸۰ واحد اداری در هشت طبقه تشکیل می‌شود.

مرکز خرید ستاره باران تبریز؛ منبع عکس: setarehbaran.com؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: setarehbaran.com؛ عکاس: ناشناس

در فروشگاه‌های مرکز خرید ستاره باران کالاهایی نظیر پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لباس زیر، لباس مجلسی، لباس عروس، شال و روسری، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادوکلن، ساعت، عینک، زیورآلات نقره، طلا و جواهرات، بدلیجات، محصولات چرمی، لباس ورزشی، لوازم خانه و آشپزخانه، کالای خواب، موبایل و لوازم جانبی، شکلات و قهوه را می‌توانید تهیه کنید.

«شهربازی قلعه شادی» با وسعت تقریبی ۱,۰۰۰ متر مربع در طبقه دوم ستاره باران تبریز قرار دارد که به‌عنوان یکی از شعب شهربازی زنجیره‌ای قلعه شادی با الهام از فضای قلعه و عناصر داخلی آن طراحی و اجرا شده است و با وسایل بازی‌ استاندارد نظیر چرخ‌وفلک، استخر توپ، قطار کودک، ماشین‌های کوبنده، کشتی صبا، فوتبال‌دستی، ایرهاکی، بازی‌های کامپیوتری، بازی‌های واقعیت مجازی (وی‌‌آر) و گیم‌نت، یکی از بهترین پارک‌های تفریحی کودکان در تبریز به شمار می‌رود.

از امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید ستاره باران می‌توان به هایپرمارکت (واقع در طبقه منفی یک)، فودکورت (واقع در طبقه سوم؛‌ دارای انواع غذای ایرانی، ترکیه‌ای، فست‌فود، باقلوا و کافی‌شاپ)، پردیس سینمایی (واقع در طبقه سوم و چهارم؛ دارای چهار سالن مجزا با ظرفیت ۶۵۰ نفر)، اتاق فرار یا اسکیپ روم (واقع در طبقه دوم)، اتاق مادر و کودک، نمازخانه، ۶ دستگاه آسانسور، ۱۲ رشته پله‌برقی، سرویس بهداشتی (بانوان، آقایان و ویژه توان‌یابان) و پارکینگ اختصاصی (واقع در طبقه منفی یک) اشاره کرد.

مرکز خرید اطلس

  • آدرس: محله ولیعصر، خیابان نگین‌پارک، انتهای خیابان همافر غربی، میدان اطلس (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۲۴۹۰۰۱ ۰۴۱ - ۳۳۲۸۸۸۸۸ ۰۴۱
  • ساعت فعالیت فروشگاه‌ها: ۱۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰
  • وب‌سایت: iranianatlas.ir
  • صفحه اینستاگرام: atlasshoppingcenter@

«مرکز خرید اطلس» یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌‌ترین مجتمع‌های تجاری، اداری و تفریحی شهر تبریز است که در سال ۱۳۹۵ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. این مجتمع در یک موقعیت میدانی قرار گرفته که هر چهار طرف آن خیابان است و چهار درب ورودی دارد. 

مرکز خرید اطلس در زمینی به مساحت حدودی ۱۲,۴۰۰ متر مربع قرار دارد؛ ۳,۶۰۰ متر مربع از مساحت را زیربنا و باقی‌مانده را فضای سبز و پارک محله‌ای با امکانات تفریحی تشکیل داده است. این مرکز خرید ۱۸ طبقه‌ شامل هفت طبقه تجاری، هشت طبقه اداری و سه طبقه پارکینگ می‌شود. 

مرکز خرید اطلس تبریز؛ منبع عکس: venusglass.net؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: venusglass.net؛ عکاس: ناشناس

مرکز خرید اطلس بیش از ۱۵۰ واحد تجاری در طبقات GC ،GB ،GA، اول، دوم، سوم و چهارم دارد که در آن‌ها کالاهایی مانند پوشاک بانوان، آقایان و کودکان، لباس بارداری، پوشاک مجلسی، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله، ظروف لوکس خانه، ظروف دکوری، طلا و جواهر، محصولات چرمی، اسباب‌بازی، لوازم سیسمونی و نوشت‌افزار عرضه می‌شود.

«قلعه شادی» با وسعت تقریبی ۷۰۰ متر مربع در طبقه چهارم مرکز خرید اطلس، به‌عنوان یکی از شعب شهربازی زنجیره‌ای قلعه شادی و با الهام از فضای قلعه و عناصر داخلی آن ساخته شده است. این شهربازی با وسایلی نظیر چرخ‌وفلک، ماشین پرنده، مری‌گو راند، استخر توپ، قطار کودک، ماشین‌های کوبنده، کشتی صبا، فوتبال‌دستی، ایرهاکی، بسکتبال، مشت آهنین، غرفه جوایز، بازی‌های کامپیوتری، بازی‌های واقعیت مجازی (وی‌‌آر) و گیم‌نت اوقات خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند.

از امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید اطلس می‌توان از هایپرمارکت هایپرمی (واقع در طبقه همکف GA)، طبقه اختصاصی مادر و کودک (طبقه سوم؛ دارای انواع فروشگاه‌های لباس و سیسمونی کودک)، فودکورت (واقع در طبقه چهارم‌؛ دارای انواع غذاهای سنتی و خانگی، غذای ترکیه‌ای، فست‌فود، برگر، سالادبار و کافی‌شاپ)، سالن نمایشگاه، دو دستگاه آسانسور، دو رشته پله‌برقی، سرویس بهداشتی، بانک و پارکینگ (با ظرفیت ۵۰۰ خودرو) نام برد.

مجتمع تجاری تفریحی رویال

  • آدرس: محله نصف راه، ضلع جنوب شرقی میدان جهاد (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۴۴۱۱۰۸۴ ۰۴۱
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲

«مجتمع تجاری تفریحی رویال» یکی از مراکز خرید معروف تبریز است که در ساختمانی پنج طبقه با زیربنای ۲,۰۰۰ متر مربع قرار دارد. این مجتمع شامل مرکز خرید، شهربازی سرپوشیده، کافه رستوران و پارکینگ می‌شود.

مجتمع تجاری تفریحی رویال تبریز؛ منبع عکس: eneshat.com؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: eneshat.com؛ عکاس: ناشناس

مرکز خرید رویال با بیش از ۱۰۰ واحد تجاری در طبقات همکف و دوم، در زمینه فروش کالاهایی مانند پوشاک بانوان، آقایان و کودکان، لباس مجلسی بانوان، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، عطر و ادوکلن، لوازم کادویی، عینک و لوازم برقی فعالیت دارد.

شهربازی رویال در طبقه سوم مرکز خرید، با مساحتی در حدود ۱,۵۰۰ متر مربع و وسایلی نظیر چرخ‌وفلک کودکان، تاب کودک، فوتبال‌دستی، ایرهاکی، انواع دستگاه‌های گیم و بازی‌های رایانه‌ای، سینمای هفت‌بعدی با انواع فیلم‌های مهیج، کشتی صبا، هواپیما، کشتی ترس، ماشین برقی و سالن بولینگ، تمام اعضای خانواده را سرگرم می‌کند.

کافه و رستوران صوفیا در طبقه سوم مرکز خرید رویال با انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، فست‌فود و منوی متنوع کافه، پذیرای بازدیدکنندگان است. از امکانات رفاهی این مرکز خرید می‌‌توان به یک دستگاه آسانسور، ۶ رشته پله‌برقی، سرویس بهداشتی و نمازخانه (واقع در طبقه اول) و پارکینگ (دارای ظرفیت ۱۵۰ خودرو) اشاره کرد.

مرکز خرید جواهر

«مرکز خرید جواهر» یکی از زیباترین مراکز خرید و جاهای دیدنی تبریز به شمار می‌رود که پروژه ساخت آن از دو دهه قبل آغاز شده و سال‌ها راکد مانده بود؛ این پروژه در دو فاز و در سال ۱۳۹۰ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. مرکز خرید جواهر به‌صورت پلی بین دو بلوار ۲۹ بهمن و استاد شهریار و روی رودخانه میدان چای ساخته شده است. از این مرکز خرید می‌توان به‌‌عنوان تنها «پل پاساژ تبریز» نام برد.

مرکز خرید جواهر تبریز؛ منبع عکس: seeiran.ir، عکاس: ناشناس

منبع عکس: seeiran.ir؛ عکاس: ناشناس

مرکز خرید جواهر با کاربری‌های متعدد رفاهی، تفریحی و تجاری احداث شده است و به‌دلیل موقعیت ویژه مکانی و قرارگیری در یکی از مهم‌ترین مناطق تفریحی و گردشگری، نقش مهمی در رونق اقتصادی شهر تبریز و رفع نیازهای تجاری شهروندان ایفا می‌کند.

طراحی مرکز خرید جواهر شبیه به پلی است که در دو طرف آن واحدهای فروشگاهی قرار گرفته است. این مرکز خرید درمجموع ۱۰,۰۰۰ متر مربع زیربنا دارد که ۶,۵۰۰ متر مربع آن به واحدهای تجاری و ۳,۵۰۰ متر مربع باقی‌مانده به فضاهای رفاهی و تفریحی اختصاص یافته است.

مرکز خرید جواهر دارای ۶۰ واحد تجاری است که به عرضه کالاهایی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، شال و روسری، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادوکلن، زیورآلات، طلا و جواهر، لوازم آشپزخانه، لوازم دکوری و کادویی و لوازم ورزشی اشتغال دارند. در این مرکز خرید می‌توانید محصولات مناسبی را به‌عنوان سوغات تبریز تهیه کنید.

جواهر تبریز علاوه بر واحدهای تجاری از امکاناتی مانند رستوران (به‌وسعت ۸۷۰ متر مربع)، فست‌فود و شهربازی کودکان (در فضایی به‌وسعت ۵۰۰ متر مربع)، فرهنگسرا به‌مساحت ۱,۱۰۰ متر مربع، کافی‌شاپ (به مساحت ۱۰۰ متر مربع)، پله‌برقی و آسانسور برخوردار است. 

مرکز خرید الماس 

  • آدرس: بزرگراه توانیر شمال به جنوب، جنب پل کابلی شهیدان خانلی (مشاهده روی نقشه)

«مرکز خرید الماس» در مجاورت و زیر پل کابلی تبریز قرار دارد و به‌منظور فراهم‌کردن رفاه شهروندان و سهولت در خرید نیازهای عمومی ساکنان محله‌های اطراف احداث شده است.

مرکز خرید الماس تبریز؛ منبع عکس: tabrizemodern.blogfa.com؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: tabrizemodern.blogfa.com؛ عکاس: ناشناس

مجتمع الماس دارای وسعتی در حدود ۱۳,۰۰۰ متر مربع است که شامل سالن شماره یک (به وسعت ۷,۵۰۰ متر مربع؛ مرکز فروش محصولات خوراکی و میوه‌جات)، سالن شماره دو (مرکز فروش پوشاک)، کافی‌شاپ و رستوران (با قابلیت پذیرایی در محوطه روباز جلوی کافی‌شاپ در تابستان)، واحد اداری و پارکینگ (به‌وسعت ۷,۵۰۰ متر مربع؛ واقع در دو طبقه پایینی و دارای ظرفیت ۲۵۰ خودرو) می‌شود. محوطه و فضای سبز ۲,۰۰۰ متر مربعی چسبیده به رمپ شمالی پل کابلی بر زیبایی مجتمع افزوده است. این مجتمع تجاری در حال حاضر (۱۴۰۲) به بهره‌برداری کامل نرسیده است.

مرکز تجاری بلور 

  • آدرس: محله فلکه دانشگاه، آبرسان، بلوار ۲۹ بهمن غرب به شرق، خیابان دانشگاه (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: از ۱۰ تا ۲۲
  • صفحه اینستاگرام: blourtower@

«برج بلور» یکی از مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری تبریز است که واحدهای آن در کاربری‌های تجاری، اداری و خدماتی فعالیت می‌کنند. این بنای ۲۵ طبقه، به‌عنوان یکی از مرتفع‌ترین برج‌های تبریز، شامل ۱۳۰ واحد تجاری، ۱۱۲ واحد اداری و ۵۹ واحد انباری می‌شود. از این طبقات تنها سه طبقه به مرکز خرید تعلق دارد و دیگر طبقات به بخش‌های اداری و سالن‌های برگزاری مراسم و همایش اختصاص یافته است.

مرکز تجاری بلور تبریز؛ منبع عکس:touristsho.com؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: touristsho.com؛ عکاس: ناشناس

در برج بلور می‌توانید انواع کالاها مانند پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادوکلن، محصولات ورزشی، زیورآلات، طلا و نقره، ساعت، عینک، لوازم‌خانگی، لوازم تزیینی و کادویی، اسباب‌بازی و... را تهیه کنید. از امکانات رفاهی این مرکز خرید می‌توان به چهار سالن همایش و پذیرایی، فودکورت در طبقه چهارم و و رستوران گردان در طبقه آخر اشاره کرد. 

مرکز خرید برج شهر

  • آدرس: بلوار ۲۹ بهمن شرق به غرب، قبل از فلکه دانشگاه (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۱۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰

«مرکز خرید برج شهر» یکی از مراکز خرید مشهور و جاهای دیدنی تبریز است که در سال ۱۳۸۸ خورشیدی در ساختمانی ۱۴ طبقه به بهره‌برداری رسید. معماری چشم‌گیر و تنوع فروشگاهی این مجتمع، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. فضای داخلی برج شهر به‌صورت مارپیچ طراحی شده است؛ مسیر شیب‌دار راهروهای مجتمع باعث می‌شود که هم‌زمان با قدم‌زدن در بین مغازه‌ها، در طی مسیر مارپیچی به طبقات بالاتر هدایت شوید.

مرکز خرید برج شهر تبریز؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: M Ghaemi

منبع عکس: google maps؛ عکاس: M Ghaemi

مرکز خرید برج شهر شامل چهار طبقه تجاری، ۶ طبقه اداری، یک طبقه فودکورت، یک طبقه شهربازی و دو طبقه پارکینگ است. بیش از ۶۵ واحد فروشگاهی در این مرکز خرید فعالیت دارد که در آن‌ها می‌توانید کالاهای نظیر انواع پوشاک بانوان و آقایان، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، عینک، زیورآلات، طلا و جواهرات، لوازم ورزشی، لوازم سیسمونی و پوشاک کودک، لوازم‌خانگی و لوازم تزیینی را خریداری کنید. از امکانات رفاهی برج شهر می‌توان به کافه، رستوران، هایپرمارکت، نمازخانه و پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰ خودرو اشاره کرد.

مرکز خرید رشدیه 

  • آدرس: شهرک رشدیه، بلوار کوهسار (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۶۶۶۲۳۱ ۰۹۱۴ - ۰۱۰۱۸۵۷ ۰۹۱۴
  • ساعت فعالیت: از ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰ 
  • صفحه اینستاگرام: markazkharide_roshdiyetabriz@

«مرکز خرید رشدیه» یکی از مقاصد خرید و جاذبه‌های گردشگری تبریز به شمار می‌رود که نمای آن با هرم شیشه‌ای آبی‌رنگ، آن را از دیگر بناها متمایز ساخته است. مجتمع تجاری رشدیه، ساختمانی سه‌ طبقه با مساحتی در حدود ۲,۰۰۰ متر مربع دارد و شامل ۲۵۰ واحد تجاری می‌شود.

مرکز خرید رشدیه تبریز؛ منبع عکس: donyayehtarh.com؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: donyayehtarh.com؛ عکاس: ناشناس

در مجتمع تجاری رشدیه می‌توانید کالاهایی مانند پوشاک بانوان، شال و روسری، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، بدلیجات، لوازم جانبی موبایل و کالای خواب را خریداری کنید؛ اما شهرت این مرکز خرید بیشتر به‌دلیل فروش پوشاک مجلسی زنانه است.

مرکز خرید رشدیه، طراحی منحصربه‌فردی دارد؛ کافی‌شاپ و فست‌فود مجتمع و محل استراحت گردشگران در زیر هرم بنا شده و استفاده از آن برای عموم آزاد است. شما می‌توانید پس از یک خرید عالی در رشدیه، خود را به صرف یک وعده غذایی یا یک نوشیدنی دعوت کنید. این مجتمع از امکاناتی نظیر شهربازی کودکان، کافی‌شاپ، فست‌فود، سیستم اعلان و اطفای حریق، سیستم تهویه هوا، پله‌برقی، سرویس بهداشتی و پارکینگ (با ظرفیت ۴۰۰ خودرو) برخوردار است.

مرکز خرید والمان

  • آدرس: محله بارون آواک، خیابان والمان، بین خیابان شریعتی و مستشار  (مشاهده روی نقشه)

«مرکز خرید والمان» یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تبریز است که در مرکز شهر و در خیابان شریعتی قرار دارد. عملیات احداث این مرکز به‌همراه پارکینگ طبقاتی، با بهره‌گیری از روش‌های روز دنیا و اصول پیشرفته معماری در سال ۱۳۸۸ خورشیدی آغاز شد؛ این مجتمع از امکانات امنیتی و سیستم حفاظتی مناسبی برای ایجاد فضای امن برای گردشگران و کارکنان مجموعه برخوردار است.

مرکز خرید والمان تبریز؛ منبع عکس: eneshat.com؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: eneshat.com؛ عکاس: ناشناس

فاز اول والمان در ضلع شرقی خیابان به‌صورت بازار زیرزمینی (در دو طبقه منفی یک و منفی دو) مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ سپس فاز دوم مجموعه در ضلع غربی خیابان شریعتی و در امتداد پارکینگ طبقاتی والمان ساخته شد.

در مرکز خرید والمان می‌توانید محصولاتی از قبیل پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لباس زیر، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، ساعت، بدلیجات، اسباب‌بازی، محصولات چرمی، آلات موسیقی، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم دکوری و کادویی و همچنین موبایل و لوازم جانبی آن را خریداری کنید. 

فاز اول مرکز خرید والمان دارای ۷۰ واحد تجاری و پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۳۰۰ خودرو است و فاز دوم مجتمع شامل ۳۳۰ واحد تجاری، هایپرمارکت با مساحت ۶۰۰۰ متر مربع، رستوران، کافی‌شاپ و پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۱,۰۰۰ خودرو می‌شود. این دو ساختمان از طریق تونل زیرگذری از خیابان شریعتی به یکدیگر متصل شده‌ است.

مجتمع تجاری پردیس

  • آدرس: محله تربیت، پیاده‌راه تاریخی تربیت،‌ بین کوچه پناهی و کرباسی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۵۵۳۳۱۸۶ ۰۴۱
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۱:۳۰

«مجتمع تجاری پردیس» واقع در خیابان پیاده‌راه تربیت، یکی از مراکز خرید مدرن تبریز است که در سال ۱۳۸۹ خورشیدی احداث شد. استفاده از معماری مدرن در طراحی داخلی و نمای سنتی متناسب با بافت تاریخی منطقه و همچنین دسترسی آسان از سه جهت شرقی، غربی و شمالی از ویژگی‌های مثبت این مرکز خرید است. 

مجتمع تجاری پردیس؛ منبع عکس: seeiran.ir؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: seeiran.ir؛ عکاس: ناشناس

مجتمع پردیس با مساحتی بالغ بر ۲,۵۰۰ متر مربع دارای ساختمانی سه طبقه است و درمجموع ۱۶۵ واحد تجاری دارد.در هر طبقه از این مجتمع، ۵۵ واحد فروشگاهی به ارائه پوشاک از بهترین برندهای مختلف ایرانی و خارجی اختصاص اشتغال دارند. در مرکز خرید پردیس می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، شال و روسری، کیف و کفش، لوازم آریشی و بهداشتی و لوازم ورزشی را تهیه کنید.

تنوع و کیفیت مناسب اجناس مرکز خرید پردیس، رضایت مشتریان با سلیقه‌های متفاوت را جلب می‌کند. در این مجتمع برای رفاه حال بازدیدکنندگان، دو دستگاه آسانسور شیشه‌ای و چهار رشته پله‌برقی در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید میلاد نور ولیعصر

«مرکز خرید میلاد نور ولیعصر» یکی از مراکز خرید و جاهای دیدنی تبریز است که سه طبقه دارد؛ این مرکز خرید در سال ۱۳۹۳ خورشیدی با یک طبقه تجاری با ۷۸ واحد فروشگاهی و دو طبقه پارکینگ، فعالیت خود را آغاز کرد.

مرکز خرید میلاد نور ولیعصر تبریز؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: hadi

منبع عکس: google maps؛ عکاس: hadi

در مجتمع تجاری خرید میلاد نور ولیعصر کالاهایی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، کت و شلوار، کفش و لباس ورزشی، شال و روسری، لوازم آرایشی وبهداشتی، محصولات چرمی، طلا و جواهر، ساعت، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی به فروش می‌رسد. 

مرکز خرید میلاد نور شامل امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی از قبیل کافی‌شاپ، فست‌فود، شهربازی، سالن بولینگ، چهار درب ورودی، سرویس بهداشتی (بانوان، آقایان و ویژه توان‌یابان) و دو طبقه پارکینگ با ظرفیت ۳۵۰ خودرو است. 

مرکز خرید ستاره امید

  • آدرس: محله کوی سهند، بزرگراه ائل گلی شمال به جنوب، نرسیده به کوی سهند (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۸۱۲۸۰۹ ۰۴۱
  • ساعت فعالیت: از 
  • صفحه اینستاگرام: _setareh_omid@

«مرکزخرید ستاره امید» یکی از مراکز خرید مدرن تبریز است که در برج‌های سه‌قلوی امید قرار دارد؛ برج‌هایی ۲۰، ۲۲ و ۲۴ طبقه که دو طبقه همکف و اول آن به مرکز تجاری اختصاص یافته است. این مرکز خرید حدود ۱۰۰ واحد تجاری دارد و انواع کالاهای باکیفیت ایرانی و خارجی را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کند.

مرکز خرید ستاره امید تبریز؛ منبع عکس: اینستاگرام ستاره امید؛ عکاس: ناشناس

منبع عکس: اینستاگرام _setareh_omid؛ عکاس: ناشناس

مرکز خرید ستاره امید در مسیر جاذبه گردشگری پارک ائل گلی تبریز واقع شده است. شما می‌توانید در مسیر بازدید از ائل گلی سری به این پاساژ بزنید و از کالاهای متنوع آن خریداری کنید.

در پاساژ ستاره امید تبریز اجناسی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، شال و روسری، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادوکلن، اسباب‌بازی، چمدان، نقره، طلا و جواهر، کالای خواب، ادوات موسیقی، لوازم الکترونیکی و لوازم خانه و آشپزخانه به فروش می‌رسد.  

پیاده‌راه تربیت

«پیاده‌راه تربیت» یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تبریز به شمار می‌رود که در گذشته بخشی از جاده ابریشم بوده است. این خیابان ورودی بسیار زیبایی به‌ نام «درب نوبر» دارد که از دروازه‌های قدیمی شهر تبریز است و قدمت آن به سده چهارم خورشیدی بازمی‌گردد.

خیابان تربیت به‌طول تقریبی یک کیلومتر در سال ۱۳۰۶ خورشیدی ساخته و به‌ نام شهردار وقت تبریز، محمد علی تربیت، نام‌گذاری شد. این خیابان، دو مکان مهم شهر یعنی دروازه نوبر و دیک‌باشی را به یکدیگر وصل می‌کند.

پیاده‌راه تربیت تبریز؛ منبع عکس: raheeno.com؛ عکاسک ناشناس

منبع عکس: raheeno.com؛ عکاس: ناشناس

پیاده‌راه تربیت در واقع، مسافتی از خیابان تربیت تبریز است که از ورود خودرو به آن جلوگیری می‌شود. این مسیر به یک عابرگذر تبدیل و برای جذابیت بیشتر سنگ‌فرش شده است. در این پیاده‌راه نیمکت‌هایی برای استراحت گردشگران وجود دارد. 

بناهای تاریخی، مغازه‌های متعدد، پاساژها، کافه و رستوران معروف خیابان تربیت تبریز، آن را به یکی از جاهای دیدنی تبریز تبدیل کرده است. در این خیابان می‌توانید از فروشگاه‌های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات چرمی، پارچه، بدلیجات، خرازی و... لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، در راستای احیای مشاغل قدیمی، با نصب مجسمه‌هایی از مشاغل از جمله مرد آرایشگر، بستنی‌فروش، عکاس، چاقوساز، پینه‌چی (کفاش) و فرش‌فروش بر زیبایی پیاده‌راه تربیت افزوده است. از جاذبه‌های گردشگری این پیاده‌راه می‌توان به بازارچه شیشه‌گرخانه و مسجد قدیمی شعبان اشاره کرد.

پیاده‌راه شهریار 

  • آدرس: خیابان شهریار، حدفاصل خیابان مخابرات و فلکه بزرگ ولیعصر (فلکه بازار) (مشاهده روی نقشه)

«پیاده‌راه شهریار» که به «سنگ‌فرش ولیعصر» نیز نامیده می‌شود، یکی از مراکز خرید پوشاک در تبریز است که در خیابان شهریار قرار دارد. این خیابان با تنوع کالا و قیمت‌های مناسب، محبوبیت بسیاری در میان شهروندان تبریز و گردشگران این شهر دارد.

پیاده‌راه شهریار؛ منبع عکس: balad.ir؛ عکاس: tabrizli

منبع عکس: balad.ir؛ عکاس: tabrizli

در عابرگذر شهریار می‌توانید پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم سیسمونی، لباس عروس، ساعت، طلا و جواهر، لوازم‌خانگی، لوازم کادویی، موبایل و لوازم جانبی، آجیل و خشکبار و سوغات تبریز را تهیه کنید. چندین کافی‌شاپ و رستوران‌ در این پیاده‌راه قرار دارد که پس از خرید می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

مرکز خرید لاله پارک تبریز؛ منبع عکس: arktourism.ir؛ عکاس: ناشناس

 منبع عکس: arktourism.ir؛ عکاس: ناشناس (مرکز خرید لاله پارک)

اگر تجربه بازدید از هر یک از مراکز خرید تبریز را دارید، نظر خود را در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر همراهان کجارو به اشتراک بگذارید. 

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید تبریز کدامند؟

مرکز خرید لاله پارک، مجتمع تجاری ستاره باران، مرکز خرید اطلس، مجتمع تجاری رویال، مرکز خرید جواهر، مرکز تجاری بلور، مرکز خرید برج شهر و پیاده‌راه تربیت

منبع عکس کاور: venusglass.net؛ عکاس: ناشناس (مرکز خرید اطلس)

مطالب مرتبط:

دیدگاه