طرح ساماندهی شهرستان میبد در استان یزد انجام می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
طرح ساماندهی شهرستان میبد در استان یزد انجام می‌شود

طرح ساماندهی میبد به عنوان شهری کهن از استان یزد با هدف احیا بافت شارستان در حالی آغاز شد که در فاز نخست این پروژه قرار است محور دروازه غربی تا مسجد جامع کف‌سازی و بدنه‌سازی شود.

 شهرستان میبد یکی از شهرستان‌های استان یزد در مرکز ایران است. گفته می شود میبد نزدیک به ۷ هزار سال قدمت دارد و در جمع قدیمی‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد.

«ساشا ریاحی مقدم» مدیر پایگاه تاریخی میبد با بیان این مطلب که میبد یکی از شهرهای تاریخی ایران است که لازم است تمامی فعالیت های و اقدامات اجرایی در آن با ضابطه انجام گیرد گفت:

میبد یکی از شهرهای تاریخی ایران است که از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است. از همین رو، برای حفاظت از این بافت تاریخی ارزشمند، طرح ساماندهی و احیاء میبد را در فاز نخست با در نظر گرفتن مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود:

در فاز نخست این طرح که با هدف احیاء محورهای تاریخی بافت شارستان انجام می گیرد، قرار است محور دروازه غربی تا مسجد جامع میبد ساماندهی شود که این ساماندهی شامل کف سازی، بدنه سازی و دیگر تاسیسات است.

مدیر پایگاه تاریخی میبد اما به فاز بعدی این طرح ساماندهی اشاره کرد و گفت:

امیدواریم پس از اتمام فاز نخست، فاز بعدی که شامل مسجد جامع تا دروازه شمالی می شود با مشارکت شهرداری انجام گیرد.

طرح حفاظت و بازآفرینی شهری نیز از دیگر طرح هایی است که برای حفاظت از میبد در دستور کار قرار گرفته که در آن طرح طرح های موضعی و ساماندهی بافت شهری تهیه می شود.

وی گفت:

این طرح هم اکنون در مرحله مطالعه قرار دارد که خوشبختانه ۷۰ درصد پیشرفت داشته و در مرحله اول نیز شامل محدوده شارستان می شود.

ریاحی همچنین وضعیت بافت تاریخی میبد را مناسب و قابل کنترل ارزیابی کرد . درحال حاضر وضعیت بافت تاریخی میبد مناسب است به طوری که تمامی ساخت و ساز با استعلام از پایگاه تاریخی میبد و از طریق شهرداری و بر اساس ضابطه صورت می گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه