آیا بافت تاریخی یزد به اولین منطقه آزاد ویژه تجاری و گردشگری کشور تبدیل می شود؟

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
آیا بافت تاریخی یزد به اولین منطقه آزاد ویژه تجاری و گردشگری کشور تبدیل می شود؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد تصویب بافت تاریخی شهر یزد به‌عنوان اولین منطقه آزاد ویژه تجاری وگردشگری بافت تاریخی کشور را پیشنهاد داد.

وحیدرضا خباززاده یزدی، رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر یزد پیشنهاد داد تا بافت تاریخی یزد به‌عنوان اولین منطقه آزاد ویژه تجاری وگردشگری بافت تاریخی کشور تبدیل شود و این طرح به تصویب برسد. وی در ادامه گفت:

شورای اسلامی شهر یزد در دوره های سوم و چهارم با توجه به اهمیت بافت تاریخی شهر، مبالغ قابل‌توجهی از بودجه شهرداری در جهت بهبود شرایط بافت تاریخی هزینه کرده است.

به گفته‌ی او، این موفقیت مرهون پیگیری و همراهی همه مسئولان است و ثبت بافت تاریخی به‌صورت بین المللی ضمن اینکه اقدام بسیار ارزشمند است، ولی اگر اقدامات موثر و درست در این بافت پیگیری نشود، مسلما به اهداف مورد نظر نمی‌رسد.

یزد

این عضو شورای اسلامی شهر یزد در راستای ارتقای زیرساخت‌های جهان شهر یزد از دولت خواست با توجه به وجود برنامه ۱۰ ساله برای ارتقای آن، بودجه شش هزار میلیارد ریال تدوین و اختصاص داده شود.

وی همچنین از ریاست جمهوری خواست تا شهر یزد را به‌عنوان اولین منطقه آزاد ویژه تجاری و گردشگری بافت تاریخی کشور با برخورداری از کلیه شرایط منطقه آزاد ویژه گردشگری و زیرنظر معاونت ریاست جمهوری معرفی و در هیئت دولت مصوب کند که این امر می‌تواند حداقل پاسخی به همت و همچنین اعتبار و تلاش همه گذشتگان و یزدی ها در طول تاریخ باشد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه