دیدنی های مارماریس

مرتب سازی بر اساس :
clear

اولین نفری باشید که برای این مکان عکس آپلود می کنید

آثار ملی ایران میراث جهانی یونسکو

بازدید از این جاذبه رایگان است

جاهای دیدنی مارماریس ترکیه ؛ بهشتی در سواحل مدیترانه

مارماریس شهری بندری در سواحل دریای مدیترانه است که در جنوب کشور ترکیه قرار دارد. این شهر یکی از مکان‌هایی است که در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن دارد؛ سواحل زیبا، قایقرانی عالی، ورزش‌های ماجراجویانه، روستوران‌های برتر، زندگی شبانه پرجنب و جوش، آفتاب مدیترانه‌ای و...  تاریخ‌ مارماریس نیز بحثی مفصل و جدا است. کمتر جایی را در این کره‌ خاکی می‌توان یافت که چنین زیبایی تاریخی داشته باشد. در این شهر بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری وجود دارد که چندین روز باید وقت صرف کنید تا تمامی زیبایی‌های آن را از نزدیک لمس کنید. در ادامه این مقاله با معرفی دیدنی‌های مارماریس همراه ما باشید و بازدید از آن‌ها را در سفر به ترکیه فراموش نکنید. 

مارماریس مارینا

بندر و اسکله با قایق های تفریحی در مارماریس مارینا

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

مارینا یک مرکز اجتماعی است و همواره چیزهای جذاب و مفرح زیادی برای گردشگران دارد

فرقی نمی‌کند که به قدم زدن و گردش با فراغت خاطر علاقه دارید یا دوست دارید در امتداد اسکله سواد قایق بادبانی شوید یا اگر آن‌قدر عاشق خرید هستید که تا از پا افتادن مراکز خرید را زیر پا می‌گذارید، مارینا جایی است که باید حتما به آن سر بزنید. مارینا یک مرکز اجتماعی در مارماریس است و همواره چیزهای جذاب و مفرح زیادی برای گردشگران دارد. در کنار آبشارها موسیقی اجرا می‌شود، انواع مختلف رستوران‌ با کیفیت‌های عالی میزبان شما هستند و مغازه‌های متعددی سوغاتی معتبر ترک، لباس‌ یا هر چیز دیگری که بخواهید، می‌فروشند. 

شرکت در تور روستای مارماریس

تور روستای مارماریس با کافه ها و رستوران های خیابانی

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

تور روستای مارماریس یکی از بهترین تفریحات و گشت و گذارهایی است که می‌توانید در روستاهای زیبا و جذاب اطراف مارماریس تجربه کنید. برای تجربه‌ زیبایی زندگی روستایی، فرهنگ و طبیعت این اطراف می‌توانید در این تورها شرکت کنید. راهنمایان تور شما را به گوشه و کنار روستاها و بناهای تاریخی می‌برند و می‌توانید فعالیت‌های مردم محلی، مثل پختن نان را از نزدیک ببینید. 

فواره‌ های رقصان

فواره رقصان مارماریس با نور پردازی در منظره شبانه و خیل گردشگران

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

فواره‌های رقصان، منظره‌ای بسیار زیبا است و شب‌ها که این آب‌نماها به رقص درمی‌‌آیند، تماشاکنندگان را به تحسین وا می‌دارند. این نمایش تقریبا نیم ساعت به طول می‌انجامد و شامل رقص آب به‌همراه موسیقی و رقص چراغ‌های رنگی نیز می‌شود. تماشای رقص فوراه‌ها رایگان است و هر شب مردم زیادی برای تماشای آن‌ها به این منطقه می‌آیند. این فواره در طول روز نیز به‌طور منظم به رقص درمی‌آیند و حتی زیبایی مجسمه‌ مرمری درون آن را به رخ می‌کشند. پس سکه‌ای داخل آن انداخته و یک آرزو کنید!

کوه های مارماریس

 دور نمای کوه های مارماریس و دریاچه و روستا در دامنه های آن

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

چشم‌اندازی از صخره‌های زیبا که بر اثر تابش نور خورشید خیره‌کننده و رویایی به نظر می‌رسد، حتما در طول سفرتان به مارماریس شما را جذب خود خواهد کرد. شرکت‌های خصوصی زیادی در این شهر وجود دارد که در کوه‌های مارماریس تورهای خصوصی اجرا می‌کنند، شما را به مسیرهای صخره‌ای می‌برند، پانورمایی خیره‌کننده از گیاهان و جانوران بومی را به شما نشان می‌دهند، پرده از زیبایی تالاب‌ها و آبشارها برمی‌دارند و حتی شما را به بالاترین نقطه‌ این کوه‌ها می‌برند که می‌توانید طلوع یا غروب خورشید را از پس دریایی آبی به تماشا بنشینید. زیبایی و لذت تجربه‌ این روز به‌هیچ‌وجه قابل توصیف نیست.

آرامگاه های صخره ای ساریان

آرامگاه صخره ای ساریان مارماریس قرار گرفتهدر میان غارای دستکند

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

برای حفاظت از این بنای تاریخی، گردشگران اجازه دارند که فقط از درون قایق این آثار منحصربه‌فرد تاریخی را تماشا کنند

به‌منظور محافظت از این کنده‌کاری‌های ظریف، حساس و باشکوه، گردشگران اجازه دارند که فقط از درون قایق این آثار منحصربه‌فرد تاریخی را تماشا کنند. شما می‌توانید نگاهی گسترده از تمامی زوایا به حکاکی‌های مرموز این بنا بیندازید که بدون شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. راهنمای شما روی قایق‌های رودخانه، با خوشحالی دانش تاریخی گسترده‌ خود را از این مقبره‌ها و این منطقه‌ بومی با شما به اشتراک می‌گذارند. همراه با بازدید از این بنای تاریخی عجیب، قایق‌رانی پر از آرامش و زیبایی‌های بصری خیره‌کننده را هم تجربه خواهید کرد. 

پارک آبی مارماریس

 سرسره آبی رنگین کمان در پارک آبی مارماریس

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

اگر با خانواده‌ خود برای گذران تعطیلات به مارماریس رفتید، یک روز را برای رفتن به پارک آبی این شهر اختصاص دهید. این پارک با انواع وسایل تفریحی مختلف هم می‌تواند برای بزرگسالان هیجان‌انگیز باشد هم کودکان. محیط جذاب پارک آبی مارماریس، این محیط را به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مارماریس تبدیل کرده است. 

دالیان 

دالیان منطقه‌ای در کنار رودخانه است که برای بازدیدکنندگان خود، تجربه‌ای غیرقابل باور ایجاد می‌کند. اینجا می‌توانید سفر دریایی با قایق‌های رودخانه را تجربه کنید، نگاهی به زیبایی محافظت‌شده‌ ویرانه‌های باستانی بیندازید، به ساحل لاک‌پشت‌ها بروید و در معتبرترین و بهترین رستوران‌های ترکیه، غذا نوش جان کنید. یکی از مهم‌ترین مناظر دیدنی این منطقه کنده‌کاری‌های ظریف و پیچیده روی تپه‌های اطراف است که به آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان شهرت دارد. چون این بنا، تاریخ غنی‌ای در پس خود دارد، از آن به‌خوبی محافظت می‌شود. 

ساحل ایچملر (Icmeler Beach)

ساحل ایچملر مارماریس و ویلای یاحلی و برج های بلند ترکیه

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

آب این منطقه کم‌عمق و زلال و شن و ماسه‌ آن نرم و پاک است

آب این منطقه کم‌عمق و زلال و شن و ماسه‌ آن نرم و پاک است. اینجا ساحلی است که برای خانواده‌ها و هر گروه دیگری ایدئال به‌نظر. وقتی به این ساحلی که همچون بهشتی آرام است، می‌روید، منظره‌ای از کوه‌ها که در سراسر مسیر کشیده شده است، حیرت‌زده خواهید شد. این ساحل یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب خورشید است. در ساحل ایچملر، شما بودن در قطعه‌ای کوچک از بهشت روی زمین را تجربه خواهید کرد. 

غواصی اسکوبا

 توزیست با استفاده از ماسک و تجهیزات در حال غواصی در مارماریس

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

غواصی اسکوبا و غواصی به کمک ماسک یکی از پرطرفدارترین تفریحات این منطقه به شمار می‌رود چون حیات دریایی مارماریس بسیار غنی بوده و مناظر بسیار زیبا و حیرت‌انگیزی دارد که خوشبختانه قسمت وسیعی از آن بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. شما می‌توانید بسته به پول و سطح مهارت خود، از شرکت‌های مختلفی که در این منطقه خدمات مربوط به غواصی ارائه می‌کنند، از این تفریح لذت‌بخش و هیجان‌انگیز لذت ببرید. پس یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های تفریحی موجود در مارماریس را از خود دریغ نکرده و به غواصی در آب‌های زلال آن بپردازید.

جیپ سافاری مارماریس

جیپ سافاری مارماریس در حال عبور از میان گودال آب

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

جیپ سافاری مارماریس یکی دیگر از فعالیت‌های تفریحی جذاب در این شهر ساحلی است که می‌توانید یک روز را برای این سفر روزانه اختصاص دهید. در این سفر، تجربه‌ سفر در جاده‌های ناهموار، پر از گردوخاک و گاه کثیفی را به دست خواهید آورد و در طبیعتی بهشتی و مسیرهای زیبا به ماجراجویی خواهید پرداخت. جیپ سافاری برای چهار تا ۸ نفر (در یک جیپ) ساماندهی می‌شود. برای داشتن چنین تجربه‌ هیجان‌انگیزی، به شما توصیه می‌کنیم که در تورهای جیپ سافاری که در مارماریس برگزار می‌شود شرکت کنید. 

میدان جوانان ۱۹ مه مارماریس

مجسمه مرد و زن در میدان جوانان ۱۹ مارس مارماریس

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip

فواره‌های رقصان در میدان جوانان ۱۹ می مارماریس قرار دارد

میدان جوانان ۱۹ مه مارماریس یک مرکز اجتماعی است که در نزدیکی ایستگاه دولموش قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. فواره‌های رقصان نیز در این میدان قرار دارد؛ اینجا همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از رستوران‌ها، مغازه‌ها، اجراهای موسیقی زنده و فعالیت‌های فرهنگی را یک‌جا داشته باشید. در تمامی رستوران‌ها از شما با آغوش باز استقبال می‌شود. دور و اطراف این میدان بزرگ و زیبا مملو از افراد دوست‌داشتنی و پرانرژی است، به‌طوری که دوست دارید هر روز عصرها برای گذراندن لحظاتی پر از آرامش و نوشیدن یک نوشیدنی خنک به این میدان بیایید. 

موزه مارماریس

قلعه سمگی با پرچم ترکیه و موزه مارماریس

عکس‌ از وب‌سایت theculturetrip


موزه‌ مارماریس در یک موزه قرار  دارد احترامی تمام قد به گذشته‌ باشکوه و اشرافی آن گذاشته است. اینجا مکانی ایدئال برای علاقه‌مندان به تاریخ است. برای بازدید کامل از تمامی بخش‌های این موزه باید ۳ ساعت وقت بگذارید. در این موزه مجموعه‌‌ گسترده‌ای از آثار تاریخی و هنری به نمایش گذاشته است که تمامی آن‌ها به وضوح برچسب‌گذاری شده و چشم‌انداز هیجان‌انگیزی بر گذشته‌ امپراتوری عثمانی را به روی چشمان شما می‌گشاید. در این قلعه می‌توانید منظره‌ بسیار زیبایی از مناطق اطراف را به تماشا بنشینید. گفته می‌شود که یافتن این موزه کمی دشوار است و نیاز به وصله و کمی ماجراجویی دارد؛ اما  واقعا ارزش این را دارد که کمی بگردید و وقت گذاشته و از آن بازدید کنید. 

پرسش‌های متداول

مهم‌ترین جاهای دیدنی مارماریس کدامند؟

مارماریس مارینا، آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان و ساحل ایچملر

هزینه بازدید از فواره‌های رقصان مارماریس چقدر است؟

بازدید از فواره‌های رقصان مارماریس رایگان است.

نویسنده: مینا رهبری