زیباترین و باشکوه‌ترین جزایر جهان (قسمت اول)

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی یکشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
زیباترین و باشکوه‌ترین جزایر جهان (قسمت اول)

جزایر تداعی‌کننده رویای بهشت در زمین هستند که هرکدام زیبایی چشم‌نواز منحصربه‌فردی دارند. همراه ما باشید شما را با جزایری آشنا کنیم که در زیبایی نظیر ندارند.

جزایر از زیبایی‌های بی‌بدیل این کره خاکی هستند که گاه با آرامش و صدای روح‌نواز امواج و گاه با امواج خروشان دریایش، اوج هیجان و سکوت را در کنار هم برای ما به ارمغان می‌آورند. جزایر بی‌بدیلی در گوشه و کنار سرزمین‌های مختلف وجود دارد که هرکدام منحصربه‌فرد و فوق‌العاده هستند. زیبایی بعضی از آن‌ها به واسطه دریایی است که آن جزیره در آن حکمرانی می‌کند یا به‌خاطر سواحل کریستالی و مرجانی است که همچون فرشی در سواحل پهن شده‌ است. در این مقاله قصد داریم به کشورهای مختلف سفر کنیم و به دیدن جزایری برویم که قدم زدن در سواحل آن‌ها فراموش‌نشدنی است و جزو زیباترین سواحل جهان هستند؛ با ما همراه باشید.

 جزایر مالدیو

جزایر مالدیو

کشور مالدیو خانه زیباترین و درخشان‌ترین جزایر دنیا است که با قرار گرفتن در اقیانوس هند و دریای بی‌نظیرش زیبایی این جزایر را دوچندان کرده است.

شهرت مالدیو به‌خاطر آب‌های نیلگون آن است که تمام جزایر آن را احاطه کرده است و همچنین با داشتن امکانات غواصی در بخش‌های مختلف برای ماجراجویان دریایی، مکان بسیار مناسبی است که از زیبایی‌های محصور کننده این جزایر دیدن کنند.

جزایر مالدیو

هتل‌ و اقامتگاه‌های آبی در بهترین شکل ممکن در این جزیره وجود دارد که حتی بسیاری از آن‌ها شناور هستند. زیبایی این جزیره در کنار امکانات فوق‌العاده‌ای که در آن وجود دارد باعث شده است این مکان به جاذبه‌ای پربازدید تبدیل شود و همه در کنار هم منجر به خلق خاطرات خوب برای مسافران شوند.

جزایر مالدیو

بورا بورا (پلی نزی فرانسه)

بورا بورا پلی نزی فرانسه

در اقیانوس آرام جنوبی، جزایر زیبا ودیدنی پلی‌نزی فرانسه (French Polynesia) قرار دارند که این مجموعه دریایی از تعداد بسیاری جزایر مرجانی تشکیل شده است. «بورا بورا» (Bora Bora) یکی از جزایر رویایی در این بخش است که زیبایی آن بی‌بدیل است.

بورا بورا پلی نزی فرانسه

شکل آن شبیه یک کلاه لبه دار اسپانیایی است که با داشتن چشم‌نوازترین مناظر در فانتزی‌های ذهنی بسیاری نقش بسته است. مساحت کل این جزیره ۲۹ کیلومتر مربع است، و جادویی‌ترین بخش آن تالابی رنگارنگ به وسعت ۸۳ کیلومتر مربع است که یکی از زیباترین‌ها در جهان به حساب می‌آید.

شنا کردن ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها در زیر نور خورشید روی این تالاب بسیار جذاب است. بلندترین نقطه از این جزیره آتشفشان سرسبز «کوه مونت اوتمانو» (Mount Otemanu) است که ۷۲۷ متر ارتفاع دارد.

بورا بورا پلی نزی فرانسه

غواصی تفریحی است که در این منطقه علاقه‌مندان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. درختان نخل زیبا، تابش درخشان نور خورشید بر ساحل سپید، صدای نم نم باران در روزهای بارانی روی سقف خانه‌ها و وجود اقامتگاه‌های فوق‌العاده این مکان را به مکانی دلپذیر و رویایی تبدیل کرده است.

    بورا بورا پلی نزی فرانسه

    پالاوان (فیلیپین)

    پالاوان (فیلیپین)

    «پالاوان» (Palawan) هدیه بهشت به فیلیپین است. پالاوان که بزرگ‌ترین جزیره در استان اپونیموس (eponymous) است، محبوب‌ترین مقصد تفریحی آن نیز محسوب می‌شود.

    پالاوان (فیلیپین)

    پارک ملی «پورتو پرنسس» در پالاوان با داشتن تنوع جانواری و گیاهی و غارهای آهکی در فهرست میراث جهانی طبیعی یونسکو قرار دارد

    درخشش نور روی شن‌های سفید، جنگل‌هایی پوشیده از درختان خرما، صخره‌های مرجانی شگفت‌انگیز با زیباترین و پرنقش‌ و نگارترین ماهی‌های گرمسیری و دریاچه زمردی این جزیره را به بالاترین رتبه زیبایی رسانده است.

    یکی از جاذبه‌های بکر و بی‌همتای این منطقه پارک ملی «پورتو پرنسس» (Puerto Princesa) است و به‌دلیل داشتن گونه‌های گیاهی و جانوری خاص و غارهای آهکی فوق‌العاده در زمره میراث جهانی طبیعی یونسکو قرار گرفته‌است.

    پالاوان (فیلیپین)

    سیشل

    سیشل

    جمهوری «سیشل» (Seychelles) کشوری جزیره‌ای است که در اقیانوس هند قرار دارد و پایتخت آن شهر ویکتوریا است. این کشور شامل ۱۱۵ جزیره است که بخش عظیمی از قاره آفریقا را تشکیل داده است.

    سیشل

    بی‌شک سیشل بهشت زمینی در آفریقا است و بکر بودن و مناظر منحصربه‌فردش آن را به گزینه مناسب برای سفر ماه عسل تبدیل کرده است. جزایر این کشور پر از ماهی‌های گوناگون است و بسیاری برای ماهیگیری و لذت بردن از طبیعت آرام بخشش به این سرزمین سفر می‌کنند.

    سیشل

    مگر می‌شود منطقه‌ای سواحل بکر و آرام، صخره‌های گرانیتی باشکوه، غذاهای خوشمزه و متنوع و اقامتگاه‌های بی‌نظیری داشته باشد و مورد توجه گردشگران قرار نگیرد؟! بی‌شک سیشل بهترین گزینه در آفریقا است.

    سیشل

    سانتورینی (یونان)

    سانتورینی

    گردش در سانتورینی و دیدن چشم‌انداز غروب خورشید از منحصر به فردترین مناظر در این شهر است

    بهترین نمره زیبایی دراماتیک در یونان به شهر رویایی سانتورینی تعلق دارد. این شهر با خانه‌های سفیدش همچون عروسی درخشان در دریای اژه خودنمایی می‌کند. موقعیت جغرافیایی این جزیره باعث ایجاد چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده‌ای شده است و به‌عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا شهرت دارد.

    سانتورینی

    یکی از سحرانگیزترین مناظر در سانتورینی منظره‌ی غروب خورشید است که شگفت‌انگیز و فراموش‌نشدنی است. بهترین راه برای لذت بردن از این منظره‌ی زیبا، تماشای خانه‌های سفیدرنگ جزیره از فاصله‌ی دور و از روی آب و شناور روی قایق‌ها است.

    سانتورینی

    از جذابیت دیگر این جزیره وجود چشمه‌های آب گرم طبیعی در کوه‌های آتشفشانی است که بالارفتن از آن‌ها و شنا در این چشمه‌ها حس منحصربه‌فردی است.

    سانتورینی

    جزایر کوک

    جزایر کوک

    اگر به‌دنبال گشت‌وگذار در اقیانوس آرام هستید جزایر کوک بهترین گزینه برای این سفر است. مجموعه جزایر کوک کشوری جزیره‌ای و خودمختار واقع در اقیانوس آرام جنوبی است که با وجود استقلالش اما هنوز در دفاع و سیاست‌های خارجی تحت کنترل نیوزیلند قرار دارد.

    جزایر کوک

    بسیاری از جزایر این منطقه با داشتن تالاب‌های دیدنی، سواحل بی‌نظیر، قله‌های آتشفشانی و از همه مهم‌تر با داشتن مردمانی خون‌گرم و مهربان شهرت دارند.

    دیدن شنای وال‌ها، پیاد‌روی در ساحل نرم، غواصی و دیگر ورزش‌های آبی، غذاهای دریایی لذیذ، جشن ها و فستیوال های محلی و هوای دلپذیر، جذابیت این منطقه را چندین برابر کرده است.

    جزایر کوک

    بالی (اندونزی)

    بالی

    بالی یکی از ۱۷۰۰۰ جزیره خوش‌منظره کشور اندونزی است که از استرالیا تا آسیا گسترده شده‌ است. این جزیره، بین دریای جاوه و اقیانوس هند قرار گرفته است و با داشتن سواحل خوش‌منظره، مسیرهای پیاده‌روی فوق‌العاده، مردمی خوش ‌برخورد، رستوران‌های بسیار باکیفیت و آرامش محیطی که دارد در دنیا مشهور است.

    بالی

    جزایر وسوسه‌انگیز بالی هر کسی که به آنجا سفر می‌کند را پایبند خود می‌کند و بسیاری با پا نهادن در این جزیره دل کندن از آن برای آن‌ها سخت است.

    برای سفر به اندونزی،‌ می‌توانید از طریق انواع تورهای اندونزی و ??? ???? و سرچ ساده در کجارو، تور مورد نظر خود را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی پیدا و انتخاب کرده و با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

    ??? ??? ????

    بالی

    مطالب مرتبط:

    منبع Planet Ware

    دیدگاه