۱۲ ساعت در کپنهاگ؛ دانمارک

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
۱۲ ساعت در کپنهاگ؛ دانمارک

کپنهاگ یکی از شادترین و توسعه‌یافته‌ترین شهرهای جهان است. با کجارو در راهنمای سفر ۱۲ ساعته به این شهر، که شامل خرید و غذا و گردش می‌شود، همراه باشید. 

مد، غذا و شادترین مردم دنیا؛ به کپنهاگ خوش آمدید! دانمارکی‌ها شادترین مردم کره‌ی زمین هستند. این گزاره را تحقیقات بی‌شماری که در این زمینه انجام شده‌اند، تأیید می‌کنند. اگر در یک روز تابستانی در پایتخت زیبای دانمارک قدم بزنید علت  را متوجه می‌شوید. در جای‌جای شهر می‌توان معماری زیبا، آب فراوان و مردم خونگرم خوش‌قیافه سوار بر دوچرخه را دید. البته اگر بخواهیم منصف باشیم، عاشق دانمارک و کپنهاگ شدن در زمستان کمی سخت به نظر می‌رسد. البته  دانمارکی‌های خلاق برای این مشکل هم راه‌حلی پیدا کرده‌اند.

مد، غذا و شادترین مردم دنیا؛ به کپنهاگ خوش آمدید!

آن‌ها حتی یک کلمه برای آن اختراع کرده‌اند: «هیوگه»! این واژه را که رتبه‌ی سوم در یک نظرسنجی در مورد محبوب‌ترین کلمات غیرقابل ترجمه جهان را به دست آورده، می‌توان با اغماض چیزی مثل «فقدان کامل و عدم وجود چیز آزاردهنده» ترجمه کرد و به معنای آپارتمان‌های دلپذیر، نور شمع، مردم خوب و غذای در دسترس است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم دانمارک در تمام تحقیقات رتبه‌ی اول را کسب می‌کند. وقتش رسیده که بفهمیم علت این اتفاق چیست. پس با ما همراه باشید تا ۱۲ ساعت را در کپنهاگ بگذرانیم!

کپنهاگ

کپنهاگ پایتخت دانمارک است. این شهر که به‌خاطر رویکرد رها و آزادش به طراحی، معماری، غذا و مد شهرت دارد، دائما به عنوان یکی از مناسب‌ترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب می‌شود. کپنهاگ ۲ میلیون حمعیت دارد و مردمش به زبان دانمارکی سخن می‌گویند. واحد پول این کشور، کرون دانمارک (DKK) است که هر کرون تقریبا معادل ۵۰۰ تومان است. بهتر است قبل از سفر بدانید که حمل و نقل عمومی در کپنهاگ بسیار گران است. اما نگران نباشید چون کپنهاگ شهر دوچرخه‌هاست و شما می‌توانید از هتل‌تان یا مراکز اجاره‌ی دوچرخه‌ی متعدد در سطح دوچرخه، یکی اجاره کنید.

کپنهاگ دانمارک

۱۰ صبح – گرود

یک شروع سالم

گرود کپنهاگ

صبحانه دانمارکی

کافه در کپنهاگ

ما روزمان را در نوربرو (Norrebro) ، منطقه‌ای که سال‌هاست بالاترین رتبه را در شاخص امروزی بودن شهرها دارد، شروع می‌کنیم. در ایجا اسنک‌بارهای مخصوص گیاهخواران و آبمیوه‌فروشی‌های کوچک زیادی وجود دارند و آخر هفته‌های پر از جوانان و نوجوانان شاد می‌شود.

کپنهاگی‌ها غذاهای سالم را دوست دارند

کپنهاگی‌ها غذاهای سالم را دوست دارند، برای همین بسیاری از رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی گزینه‌های متنوعی از خوراکی‌های ارگانیک را ارائه می‌دهند. البته واضح است که این غذاهای سالم، قیمت‌های بسیار بالایی هم دارند. اما مقصد ما برای خوردن صبحانه، یک استثنای فوق‌العاده از این قانون است. گرود به معنای فرنی است و این دقیقاً همان چیزی است که مارتین دانیالی و لاس اسکونینگ در فروشگاه و کافه‌شان سرو می‌کنند. کاسه‌ی صبحانه از ۱۸,۰۰۰ تومان شروع می‌شود و گزینه‌هایی مثل فرنی با گندم آلمانی و پوره‌ی بلوط، سیب و تست بادام را شامل می‌شود. با خوردن این صبحانه شما برای ۱۲ ساعت پیش رویتان حسابی انرژی خواهید داشت.

۱۰:۳۰ صبح – سوپرکیلن

یک مسیر فرعی ده دقیقه‌ای که ارزشش را دارد!

سوپرکیلن کپنهاگ

سوپرکیلن کپنهاگ

سوپرکیلن کپنهاگ

سوپرکیلن (Superkilen)که توسط شرکت سوپرفلکس و معماران مشهور گروه بیگ ساخته شده، یک پارک شهری است که به سه منطقه‌ی قرمز، سبز و سیاه تقسیم شده است. ما به چشمگیرترین این سه منطقه، یعنی میدان سرخ، نگاهی خواهیم انداخت. اینجا یک زمین بازی مخصوص بزرگسالان و پر از سوغاتی‌های غول‌پیکر از سراسر جهان است. همه‌چیز در اینجا به رنگ قرمز درآمده است. نگاهی به تعدادی از مصنوعات عجیب و غریبش بیندازید. مردم بیش از ۵۰ کشور جهان در در  نوربرو زندگی می‌کنند و بعضی از آن‌ها این فرصت را پیدا کردند که اقلام پارک را انتخاب کنند. برای مثال شما یک علامت دونات از تنسی، گاو معروف اوزبورن از جنوب اسپانیا و نیمکت‌های برزیلی را خواهید دید. علاوه بر این سوپرکیلن به شما در فهم این که چرا معماری دانمارک اینقدر مشهور است کمک می‌کند.

۱۱ صبح – گورستان اسیستنس

قدم زدن در دل تاریخ

گورستان اسیستنس کپنهاگ

گورستان اسیستنس کپنهاگ

گورستان اسیستنس کپنهاگ

در راه برگشت، برای قدم زدن به گورستان اسیستنس (Assistens Kirkegard) بروید. مهم نیست که شهر چقدر شلوغ است، بین درختان بلند این قبرستان شما آرامش و سکوت را تجربه خواهید کرد. افراد معروف بسیار در اینجا دفن شده‌اند، مثل قهرمان ملی دانمارک، هانس کریستین اندرسن، سورن کیرکگارد و تعدادی از موزیسین‌های جز آمریکایی که در دهه‌های پنجاه و شصت در کپنهاگ زندگی می‌کرده‌اند، مثل بن وبستر و کنی درو. ممکن است وسوسه شوید که تا عصر اینجا بمانید، اما فریب نخورید! روز ما تازه آغاز شده است.

۱۱:۳۰ صبح -  آدلیه

یک فروشگاه مد کوچک اما باسلیقه

 

فروشگاه آدلیه کپنهاگ

ٰفروشگاه آدلیه کپنهاگ

فروشگاه آدلیه کپنهاگ

فروشگاه آدلیه کپنهاگ

پیاده به سمت گلدبرگسگید (Guldbergsgade) برگردید، منطقه‌ای که پر است از فروشگاه‌های کوچک مد روز که برای همه‌ی مردم جذاب هستند. یکی از این فروشگاه «آدلیه» (Adelie) است. تیکی استریش معروف به آدلیه یکی از محبوب‌ترین بلاگرهای حوزه‌ی مد در دانمارک است. برای چند سال او سبک بی‌عیب و نقصش را به محله‌ی محبوبش در کپنهاگ آورده بود تا تولیدات طراحان مورد علاقه‌اش (که اغلب دانمارکی بودند)، مثل استین گویا، پیتر ینسن و لیبرتین-لیبرتین را به فروش برساند. در حال حاضر تیکی فروشگاهش را فروخته تا روی پروژه‌های جدیدش تمرکز کند، اما این فروشگاه کوچک با صاحب جدیدش، با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

پس از بازدید از این فروشگاه، راه خود را ادامه دهید. در راه فروشگاه‌های کوچک دیگر،‌کافه‌های خوب و دانمارکی‌های خوش‌قیافه‌ مشکی‌پوش را خواهید دید. دانمارکی‌ها شیک‌پوش و احتمالا راحت‌پوش‌ترین مردم اسکاندیناوی هستند. زنان و مردان همگی اسنیکرهای رنگارنگ می‌پوشند، اما باقی لباس‌هایشان ممکن است به سیاهی شب باشد. در انتهای خیابان، به «سانک هانس تورو» (Sankt Hans Torv) می‌رسید که پاتوق و محل تجمع پرطرفداریست.

 ۱۱:۴۰ صبح – آکنه آرکایو

شکار حراجی‌ها، نسخه‌ی لوکس

آکنه آرکایو

آکنه آرکایو

آکنه آرکایو

میدان را رد کنید و در جهت راست به سمت المگید (Elmgade) بروید. «آکنه آرکایو» (Acne Archive) در همان ابتدای خیابان قرار دارد. این برند سوئدی یک شعبه‌ی بسیار شیک در مرکز شهر دارد که بعدتر از آن بازدید می‌کنیم، اما آرکایو جدید بدون شک ارزش تماشا را دارد.

در اینجا شما می‌توانید لباس‌ها و محصولات نمایش‌ داده شده در مجموعه‌های قبل را ببینید که با قیمتی بسیار کمتر از قیمت اصلی‌شان فروخته می‌شوند. این فروشگاه هر دو جنس مردانه و زنانه را می‌فروشد، اما محصولات زنانه بیشتر هستند امیدوارم که بتوانید کاپشن چرم رویایی‌تان را با تخفیف ۸۰٪ پیدا کنید!

کپنهاگ

۱۱:۴۵ صبح – کافه بار

دریافت سریع کافئین

کافه بار کپنهاگ

کافه بار کپنهاگ

میدان را رد کنید و به سمت راست به المگید بپیچید. درست در ابتدای خیابان «کافه‌بار وینبار» (Kaffebar Vinbar) قرار دارد. اگر احساس می‌کنید به یک نوشیدنی کافئین‌دار انرژی‌بخش نیاز دارید، همین جا به سراغش بروید. قهوه فوق‌العاده است و باریستاها می‌دانند دارند چه می‌کنند. علاوه بر این خوش‌قیافه هم هستند!

بعد از اینکه کارتان تمام شد، به سمت چپ یعنی نوربروگید (Nørrebrogade) بروید و مسیر را مستقیم ادامه دهید. خیابان شما را به درانینگ لوئیسس برو (Dronning Louises Bro)، پلی بر فراز سورتدمز (Sortedams) می‌برد. هنگامی که آفتاب می‌زند، اغلب مردم در اینجا آفتاب می‌گیرند. راحت باشید و هرچقدر می‌خواهید در این زیبایی قدم بزنید. مناظر را به خاطر بسپارید و به سمت پایین مسیر خود را ادامه دهید تا وقتی که به دو سالن بزرگ در سمت راستتان می‌رسید.

۱۲:۱۵ ظهر – موزه وود وود

خرید اوتلت برای طرفداران مد

فروشگاه وودوود کپنهاگ

فروشگاه وودوود کپنهاگ

فروشگاه وودوود کپنهاگ

فروشگاه وودوود کپنهاگ

فروشگاه وودوود کپنهاگ


قبل از اینکه وارد اینجا شوید، به سمت چپ بروید و از خیابان رد شوید تا آخرین خرید حراجیتان را بکنید.

اسکاندیناویایی‌ها بسیار بهتر از ما می‌دانند که چگونه یک اوت‌لت استور را اداره کنند. در اوت‌لت استورهای دانمارکی خبری از تپه‌ی لباس‌ها، ته‌مانده‌های زشت و لباس‌هایی که تنها سایز XXS یا XXL شان باقی مانده، نیست. موزه وودوود یکی از بهترین مثال‌های این دسته از فروشگاه‌هاست.

اسکاندیناویایی‌ها بلدند چگونه یک اوت‌لت استور را اداره کنند

اوت‌لت برندهای محبوب دانمارکی (در ادامه درباره‌ی فروشگاه‌های عادی این برندها نیز صحبت می‌کنیم) شامل محصولات خودشان به علاوه‌ی مجموعه‌ای بزرگ از برندهای زنانه و مردانه‌ایست که در فروشگاه‌هایشان می‌فروشند. اگر اطرافتان را نگاه کنید، با انبوهی از محصولات کنزو، گیتمن و اوپنینگ سرمونی مواجه می‌شوید که حتی تا ۷۰٪ تخفیف خورده‌اند.

فروشگاه، طراحی داخلی زیبا و کارکنان خونگرمی دارد و این یکی دیگر از مواردیست که باعث می‌شود موزه‌ی وود وود از فروشگاه‌های دیگر متمایز شود. حالا دوباره برگردید تا وارد تورهلرن (Torvehallerne) شوید.

کپنهاگ

۱۲:۳۰ ظهر – تورهلرن

طعم دانمارک

بازار توروهلرن کپنهاگ

بازار توروهلرن کپنهاگ

بازار توروهلرن کپنهاگ

بازار توروهلرن کپنهاگ

بهشت غذا! تورهلرن یک بازار سرپوشیده است که ممکن است مشابهش را در اسپانیا، ایتالیا و لندن دیده باشید. اما از آنجایی که در اسکاندیناوی به سر می‌بریم، همه چیز اینجا سازمان‌یافته‌تر است و طراحی زیباتری دارد. بیش از ۸۰ فروشنده در این بازار کالاهایشان را عرضه می‌کنند، به همین دلیل تعدد گزینه‌ها نفس‌گیر است . ماهی تازه از دریای بالتیک، کاپ‌کیک‌های کوچک از نانوای مشهور اگنس، و انبوهی از اقلام مختلف از اقصی نقاط دانمارک، مثل سوسیس‌های اکس-میت (ox-meat) یا آب ریواس از بورنهلم. بسیاری از غرفه‌ها هم اسنک و غذاهای گرم می‌فروشند. اما خودتان را سیر نکنید، چون قرار است ناهار را در شهر بخوریم!

۱ ظهر – هنریک ویبسکوو

ستاره‌ی طراحی دانمارک

هنریک ویبسکوف

هنریک ویبسکوف

هنریک ویبسکوف

هنریک ویبسکوف

هنریک ویبسکوف

به سمت شهر بروید، وقت انجام خریدهای جدی است. مد دانمارکی به دلیل سادگی، بی‌نقصی و استایل عمومی‌اش، از شهرتی جهانی برخوردار است. بدون شک یکی از نام‌های بزرگ در این حوزه، هنریک ویبسکوو (Henrik Vibskov) است. این هنرمند و طراح دانمارکی، بابت حفظ روحیه‌ی آوانگاردش در عین راضی کردن توده‌ی مردم شهرت دارد. بافت‌های رنگارنگ و برش‌های عجیب و غریب او و همچنین اکسسوری‌های مقرون به صرفه مثل روکش لپتاپ معروف و جوراب‌های رنگی‌رنگی‌اش در فروشگاه‌ مرکزی به نمایش گذاشته شده‌اند. از اجناس دیگری که در این فروشگاه وجود دارند می‌توان به کفش‌های رویایی ایسی میاک طراحی شده توسط مارنی و برخی محصولات شریک سابق ویبسکوو یعنی سوپراستار مد دانمارکی، استین گویا اشاره کرد.

کپنهاگ

۱:۲۰ ظهر– آتلیه سپتامبر

ناهار متفاوت

آتلیه سپتامبر

آتلیه سپتامبر

آتلیه سپتامبر

آتلیه سپتامبر

در سال‌های گذشته، کپنهاگ شهرت خوبی به عنوان یک مقصد گردشگری غذایی کسب کرده است. رستوران‌هایی مثل «رله» (Relæ)، «کادو» (Kadeau) و «نوما» (Noma) در خط مقدم ترند سبک جدید غذایی اروپای شمالی قرار دارند و غذاهای سنتی دانمارکی با منابع محلی را ترویج می‌دهند. برای بسیاری از منتقدان، بهترین رستوران جهان در حال حاضر رستوران نوما است. اگرچه ما دوست داریم که این ادعا را تایید را رد کنیم، اما احتمالا شما الف) ماه‌ها پیش میزی را در این رستوران رزرو نکرده‌اید، یا ب) غذاهای فوق‌العاده‌ی میچلین و قیمت بالای آن‌ها با بودجه‌ی سفرتان تناسب ندارد.

در سال‌های گذشته، کپنهاگ شهرت خوبی به عنوان یک مقصد گردشگری غذایی کسب کرده است

نگران نباشید، راه دیگری هم وجود دارد! ما یک غذای دانمارکی شگفت‌انگیز برای شام‌تان تدارک دیده‌ایم، و برای ناهار کمی از مرزهای دانمارک خارج می‌شویم. در آتلیه سپتامبر شما می‌توانید در مکانی زیبا، یک ناهار سبک میل کنید. اینجا قبلا یک مغازه‌ی عتیقه‌فروشی بوده و هنوز می‌توان جرئیات قدیمی را همه‌ جای این اتاق کوچک دید. پنجره‌های بزرگ باعث می‌شوند نور زیادی وارد شود و جو نیز دوستانه و آرام است. آتلیه سپتامبر تبدیل به پاتوقی برای دانمارکی‌ها به‌روز و اهل مد شده، حقیقتی که توضیح می‌دهد که چرا غذای مخصوص آن‌ها یعنی نان چاودار تست شده به همراه تکه‌های آووکادو، پیازچه و فلفل قرمز، بسیار گران گرانقیمت است. این ریخت و پاش کوچک کاملاً ارزشش را دارد، پس معطل نکنید.

۲:۱۵ ظهر – خرید

اکتشاف در بهترین فروشگاه‌های کپنهاگ

در حالی که بعد از غذا راضی، آرام و آماده هستیم، به سمت خیابان‌های مرکز شهر می‌رویم تا خریدهای جدی‌مان را انجام دهیم. به جای اینکه به شما مسیر ارائه بدهیم، فقط می‌گوییم کجاها را باید دید و شما خودتان به ترتیبی که دوست دارید به سراغ آن‌ها بروید. تمام این فروشگاه‌ها فاصله‌ی نزدیکی به هم دارند که می‌شود پیاده طی کرد و همگیشان ارزش دیدن را دارند.

فروشگاه وودوود کپنهاگ

فروشگاه وودوود کپنهاگ

فروشگاه وودوود کپنهاگ

فروشگاه وودوود کپنهاگ

فروشگاه وودوود کپنهاگ

 وودوود (WoodWood) تقریبا به نماد مد تولید شده در دانمارک تبدیل شده است. این برند کارش را به عنوان تولید‌کننده‌ی صرف لباس‌های خیابانی آغاز کرد، اما در طی سال‌هاپیشرفت بسیاری کرده است. هنوز هم تعداد زیادی هودی، کلاه و کوله‌پشتی در فروشگاه مرکزی پرزرق و برق آن‌ها پیدا می‌شود، اما علاوه بر آن می‌توانید محصولات برندهای منحصربه‌فردی چون  بند آو اوتسایدرز (Band of Outsiders) یا باربور (Barbour) را از این فروشگاه‌ها خریداری کنید. اخیرا آنان کفش زنانه را هم به خط تولید خود اضافه کرده‌اند.

فروشگاه استورم کپنهاگ

فروشگاه استورم کپنهاگ

استورم (Storm) هم دارد مسیر یک کانسپت استور موفق را طی می‌کند و بیشتر تمرکزش را بر برندهای گران‌قیمت و نام‌های بزرگ گذاشته است. مجموعه کتاب آن‌ها هم عالیست!

فروشگاه هان کپنهاگ

فروشگاه هان کپنهاگ

فروشگاه هان کپنهاگ

فروشگاه هان کپنهاگ

فروشگاه هان کپنهاگ

برند «هان کپنهاگ» (Han Copenhagen) در ابتدا به دلیل قاب‌های عینکش مشهور شد، اما پس از آن تولیداتشان را به طیف وسیعی از لباس‌های مردانه گسترش دادند. در لباس‌های این برند، برش‌ها و اشکال کلاسیک به چشم می‌خورند و حتی معماری داخلی آن ارزش بازدید را دارد.

فروشگاه آکنه کپنهاگ

فروشگاه آکنه کپنهاگ

فروشگاه آکنه کپنهاگ

شرکت عظیم سوئدی آکنه نه تنها یک، که سه فروشگاه در کپنهاگ دارد. و بر اساس تعداد زیاد «چکمه‌های پیستول» (Pistol Boots) و کت‌های چرم ریتا که در یک روز معمولی در خیابان‌های کپنهاگ مشاهده می‌شود، می‌توان گفت که حسابی محبوب است. آن‌ها در بزرگترین فروشگاه‌شان، هر دو مجموعه‌ی زنانه و مردانه را عرضه می‌کنند.

فروشگاه استین گویا

فروشگاه استین گویا

فروشگاه استین گویا

استین گویا سوگلی دنیای مد دانمارک است. او در فروشگاه کوچک جدیدش در گوترزگید مجموعه‌ی فعلی و تعدادی اکسسوری از تولیداتش را به فروش می‌رساند. این مدل، سابق لباس‌های زنانه‌ای تولید می‌کند که خودش دوست دارد آن‌ها را بپوشد. رنگ‌های روشن، نقوش پرانرژی و برش‌های راحت، از مولفه‌های برند استین گویا هستند.

فروشگاه نورث پروجکت

فروشگاه نورث پروجکت

فروشگاه نورث پروجکت

فروشگاه نورث پروجکت

در آخر و دقیقا در کنار این فروشگاه، نورس پروجکت (Norse Project) قرار دارد. این فروشگاه تنها مخصوص پسران است.به تازگی از کلاه‌های بیسبال و تی‌شرت‌های این شرکت کوچک استقبال شدیدی شده و حتی در بوتیک‌های مد روز پاریس و نیویورک هم فروخته می‌شود. فروشگاه مرکزی آنان در کپنهاگ تمامی محصولات آن‌ها را به علاوه‌ی محصولات مشترک با طراحان دیگر که به سختی یافت می‌شوند، عرضه می‌کند.

استایل خیابانی

استایل خیابانی

۴:۲۰ عصر – گردش

بررسی مناظر

کپنهاگ

کپنهاگ

کپنهاگ

همان‌طور که متوجه شده‌اید الان کمی از فشار و شلوغی خیابان‌های اصلی خرید فاصله گرفته‌ایم. اینجا نماینده‌ی بخشی از کپنهاگ با قصرهای سلطنتی، کلیساها و بندر قدیمی است. با اینکه قصد نداشتیم در راهنمای سفر ۱۲ ساعته‌مان به سراغ بخش‌های توریستی برویم، اما یک استثنا قائل می‌شویم.

منطقه‌ی قدیمی بندر، یک آهنربای توریستی است

از خیابان بی ۶۵، می‌توانیم کلیسای مارموکیرکن (Marmorkirken) را ببینیم. اگر به سمت راست بپیچیم به قصر سلطنتی می‌رسیم. از اینجا می‌توانیم به اسکله دسترسی داشته باشیم و در یک پیاده‌روی طولانی غرق آفتاب و مناظر اسکاندیناویایی مثل خانه‌ی جدید و جذاب اپرا، تئاتر ملی و در نهایت «نیهان» (Nyhavn) شویم. این منطقه‌ی قدیمی بندر، یک آهنربای توریستی است که از زیبایی بسیاری برخوردار است. ساختمان‌های رنگی لگومانند را تماشا کنید اما برای ورود به هیچ رستورانی در این منطقه وسوسه نشوید. در عوض به هتلتان برگردید تا کمی به پاهایتان استراحت بدهید و برای شب آماده شوید.

۶:۱۵ عصر – هتل اس‌پی ۳۴

یک خانه‌ی زیبای دور از خانه

هتل اس پی 34

هتل اس پی 34

هتل اس پی 34

هتل اس پی 34

هتل اس‌پی ۳۴ (SP34) مدت زیادی نیست که باز شده (قبلا این مکان هتل فاکس نامیده می‌شد) با این حال ویژگی‌های خیلی خوبی دارد. طراحی داخلی کاملا اسکندیناویایی است، اتاق‌ها دلباز و روشن هستند و موقعیتش نسبت به مرکز شهر بی‌نظیر است. به این‌ها یک زمان مخصوص صرف نوشیدنی، وایفای رایگان و پرسرعت صبحانه‌ی ارگانیک را هم اضافه کنید تا متوجه شوید چرا اینجا را انتخاب کردیم.

۸ شب – هوست

غذای جدید شمالی برای مبتدیان

رستوران هوست کپنهاگ

رستوران هوست کپنهاگ

رستوران هوست کپنهاگ

پس از یک دوش گرم و کمی استراحت، آماده‌ایم تا شب‌مان را در کپنهاگ با یک شام عالی آغاز کنیم. هوست (Höst) یک رستوران به تازگی افتتاح‌شده از صاحبان مقصد غذایی بسیار پرطرفدار مدکلوبن (Madklubben) و هشت رستوان دیگر در شهر است. فضای داخلی طوری است که انگار مستقیما از یک کاتالوگ مربوط به مبلمان مینی‌مالیستی اسکاندیناوی درآمده است، دیوارها سفید و تمیز هستند و کارد و چنگال‌ها حالت روستایی دارند. تمام این‌ها برای این است که شما احساس کنید در یک مزرعه‌ی اسکاندیناویایی هستید که به محیط شهری منتقل شده است. و البته موفق هم می‌شود!

غذا نیز همین حالت را حفظ کرده و بر ترکیبات بومی و آماده‌سازی ساده تاکید دارد. به سراغ منوی سه‌ مرحله‌ای مقرون به صرفه بروید که هزینه‌اش حدود ۱۸۸,۰۰۰ تومان می‌شود و شامل مواد تازه‌ی بازار در آن روز می‌شود. هوست در حال حاضر پرطرفدارترین مقصد شام در شهر است، پس برای اینکه از پیدا کردن مجای خالی مطمئن شوید، می‌توانید به‌طور آنلاین میز رزرو کنید. مراقب باشید: آن‌ها یکشنبه‌ها زود تعطیل می‌شوند!

 

مطالب مرتبط:

منبع 12hrs

دیدگاه