راه‌هایی برای فرار از شلوغی در سانتورینی، یونان

علی  کماسی
علی کماسی جمعه، ۲۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
راه‌هایی برای فرار از شلوغی در سانتورینی، یونان

جزیره سانتورینی یاقوتی در دریای اژه، یونان، است که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. برای آشنایی با راهکارهای دوری از جمعیت زیاد در سفر به این جزیره با کجارو همراه باشید.

سانتورینی جواهری در مجمع‌الجزایر سیکلدیز، جزیره‌ای فوق‌العاده زیبا است که به یک مقصد رویایی برای گردشگران تبدیل شده است. با این حال این جزیره‌ی آتشفشانی ممکن است قربانی موفقیت خود شود. در تابستان، خیل عظیم گردشگران مجبورند هر روز برای خوردن یک وعده غذایی در رستوران یا حتی برای تماشای غروب خورشید در اویا (Oia) در صف بایستند. در این مقاله ما چند راه برای فرار از شلوغی‌های سانتورینی به شما معرفی می‌کنیم.

در فصل‌های شلوغ نروید

سانتورینی در فصل های شلوغ

فصل پربازدید سانتورینی از اواسط ماه ژوئن تا ماه سپتامبر است. برای دوری از خیابان‌های پر ازدحام اویا بهترین کار این است که بین آوریل تا اوایل ژوئن، یا از سپامبر تا نوامبر به این مکان رویایی بروید. درست است که سواحل سانتورینی بین ماه‌های نوابر و آوریل لذت‌بخش نیستند اما مطمئنا منظره و غروب خلوت و بی‌نظیری دارد.

مکان دیدن غروب خود را عوض کنید

غروب در سانتورینی

با اینکه هر شخص باید حداقل یک بار در عمرش غروب خورشید در اویا را ببیند اما خیلی از مکان‌های دیگر برای این دیدار در این منطقه هستند که افراد کمی به آن‌ جا می‌روند. از جمله این مکان‌ها ساحل سنگی نزدیک کلیسای اگیوس ایونس (Agois Ioannis)، یا آب‌های امودیا (Ammoudi) است که ۲۱۴ قدم با اویا فاصله دارد.

غروب در سانتورینی

از فینیکاس (Finikas)، کلیسای آی لیا (Ai Lia)، در بالاترین قسمت شهر می‌توانید به تماشای نمایی بسیار زیبا از اویا و جزیره تیراسیا (Thirassia) بنشینید.

از نمای زیبای صخره‌های اسکاروس (Skaros) در ایمرویگلی (Imerovigli) یا پایین‌ترین نقطه فیرا (Fira) لذت ببرید.

به تماشای طلوع بروید

طلوع آفتاب در سانتوری

اویا با خیابان‌های باریک، گنبدهای آبی کلیساها و ساختمان‌هایی که شدت نور آن‌ها را سفیدتر می‌کند، مکانی عالی برای تماشای محو شدن خورشید در دریا است. اما برای دیدن نمایشی جادویی، عینا شبیه به غروب خورشید و با وجود جمعیتی بسیار کم، به دیدن طلوع خورشید بروید. نکته مثبت دیگر این کار این است که می‌توانید مکانی مناسب با نمایی زیبا را پیدا کرده و صبحانه را نیز در همان جا صرف کنید.

برای دیدن منظره‌ای زیبا پول نپردازید

رستوران‌های سانتورینی

برخی رستوران‌ها در اویا و فیرا وجود دارند که به خاطر منظره زیبایی که دارند پول بیشتری می‌گیرند و این کار واقعا باعث خجالت است زیرا رستوران‌ها یا کافه‌های بسیاری هستند که نه تنها خلوت بلکه دارای منظره‌ای زیبا و غذاهایی خوشمزه نیز هستند. رستوران دره نیکولاس در آکروتیری بهترین مکان برای خوردن غذاهای دریایی است. همچنین رستوران‌های تا دیچتی (Ta Dichti) در پریولوس، تو پساراکی (To Psaraki) در ولیچادا (Vlychada) و کریناکی (Krinaki) در فینیکاس (Finikas) بهترین رستوران‌ها هستند.

از روستاهای جزیره دیدن کنید

سانتورینی

زمانی که بحث از روستا به میان می‌آید، سانتورینی به چیزی بیش از اویا و فیرا تبدیل می‌شود. حتما از روستاهای پیرگوس (Pyrgos)، مساریا (Messaria)، امپوریو (Emporio)، اکسو گونیا (Exo Gonia) کترادوس (Katherados)، ووتوناس (Vothonas) و مگالوچوری (Megalochori) دیدن کنید. تمام این روستاها دارای خیابان‌های باریک، کلیساهایی با گنبدهای آبی، خانه‌های رنگارنگ و کافه‌های دوست‌داشتنی هستند. به همان اندازه که منظره کالدرا (Caldera) بی هیچ بحثی بی‌نظیر است، ساحل و منظره فیروتفانی (Firostefai) و ایمرویگلی (Imerovigli) نیز زیبا و خلوت‌تر از اویا هستند.

به سمت کوه پرافیتس ایلیا (حضرت الیاس) پیاده‌روی کنید

کوه الیاس نبی

پیاده‌روی از فیرا تا اویا، بسته به سرعت شما حدود ۲/۵ ساعت طول می‌کشد (سعی کنید صبح‌ها به پیاده‌روی بروید تا از گرما و ازدحام جمعیت به دور باشید). اما چرا مسیر بین روستای پیرگوس تا کوه پرافیتس ایلیا، بلندترین نقطه جزیره را امتحان نمی‌کنید؟ این مسیر حدود ۵ کیلومتر است و به صومعه‌ای به همین نام در بالای کوه منتهی می‌شود. از آن نقطه نمایی ۳۶۰ درجه از تمام جزیره را خواهید داشت.

به جستجوی ساحل‌های خلوت بروید

سواحل سانتورینی

پریسا (Perissa) و کاماری (Kamari) دو ساحل بسیار محبوب با شن‌های سیاه هستند که بی شک طی تابستان میزبان جمعیت زیادی هستند. برای شنا در یک ساحل کم جمعیت به ولیچادا بروید، جایی که شن‌های سیاه منتظر شما هستند. همچنین در بخشی از ساحل تخت و آفتاب‌گیرهایی برای گردشگران قرار داده‌اند. اگر به دنبال آرامش بیشتری هستید ساحل کلومبوس (Kolombos) در شمالی‌ترین نقطه جزیره با ریگ‌های سیاه و قرمز و صخره‌های آفتاب‌گیر بزرگ بهترین انتخاب می‌تواند باشد.

از شر هتل‌ها خلاص شوید

هتل‌های سانتورینی

با اینکه رزرو و اقامت در هتل مزیت‌های بی‌شماری دارد اما امروزه امکانات و انتخاب‌های بسیاری برای اقامت به وجود آمده‌اند. با استفاده از سایت ایر بی ان بی (Airbnb) می‌توانید مکان‌های مناسبی کرایه کنید. از دیگر انتخاب‌ها می‌تواند مسافرخانه‌های ارزان باشد.

مکان‌های پنهان را خود پیدا کنید

سانتورینی

فرار از ازدحام جمعیت سانتورینی کار راحتی نیست اما منحرف شدن از مسیرهای پر رفت و آمد ممکن است. در این اطراف مکان‌های پنهان و کوچک بسیاری برای کشف شدن وجود دارند. یک اسکوتر کرایه کنید و تمام نقاط دور از دید و جواهرات پنهان نزدیک فرودگاه را پیدا کنید. هر کجا خورشید بدرود گفت صبر کنید و به تماشای او بنشینید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه