بهترین سواحل اروپا برای سفرهای خانوادگی (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
بهترین سواحل اروپا برای سفرهای خانوادگی (قسمت دوم)

با بهترین مقصدهای گردشگری ساحلی در اروپا برای سفرهای خانوادگی، در کشورهای یونان، فرانسه و ایتالیا آشنا شوید. در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

سفر با خانواده، یکی از بهترین خاطرات زندگی هر فرد است. اما اگر مقصد سفر به درستی انتخاب نشود، ممکن است بعضی از اعضای خانواده لذت نبرند بنابراین باید در سفر، سلیقه‌ی همه‌ی افراد را در نظر گرفت. به خصوص زمانی که کودکان و نوجوانان عاشق هیجان و ماجراجویی همراه ما هستند. آنها به خاطر شرایط سنی و پرشور و نشاط بودنشان احتمالا یک تعطیلات ساحلی آرام را دوست ندارند.

در قسمت قبلی مقاله با تعدادی از سواحل اروپایی که برای سفر خانوادگی مناسب هستند آشنا شدیم. در این قسمت، این فهرست را دنبال می‌کنیم.

لفکادا (Lefkadaیونان

لفکادا (Lefkada)، یونان

جزیره‌ی یونانی لفکادا، در دریای یونان و در سواحل غربی این کشور واقع شده است. وسعت این جزیره از شمال تا جنوب ۳۵ کیلومتر و از شرق تا غرب ۱۵ کیلومتر است و مساحتی در حدود ۳۰۲ کیلومترمربع دارد.

نوجوانان علاقه‌مند به ورزش و هیجان مطمئنا از سفر به یونان و این ساحل دوست‌داشتنی لذت می‌برند. این ساحل و جزیره علاوه بر اینکه بسیار زیبا و دیدنی است، امکانات انجام ورزش‌های آبی متعدد را برای گردشگران دارد. از سواحل شرقی که توریستی هستند فاصله بگیرید و به سواحل غربی که دنج‌تر و آرام‌تر هستند سر بزنید. در این بخش روستای Agios Nikitas مشرف به چشم‌انداز زیبایی از دریای لاجوردی، منتظر حضور گردشگران است.

در همین نزدیکی، ساحل ماسه‌ای کاتشیما (Kathisma) قرار دارد که میزبان کافه‌های متعدد است. سواحل جنوبی، موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای برای موج‌سواری، بادسواری و غواصی اسکوبا دارد. در نزدیکی شهر لفکادا یک مرکز عالی برای موج‌سواری با کایت هم وجود دارد. تفریحی هیجان‌انگیز و مفرح که خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای خانواده‌ی شما رقم خواهد زد.

اگر می‌خواهید یک تعطیلات ساحلی آرام و دنج داشته باشید، ساحل دورافتاده‌ی پورتو کاتسیکی (Porto Katsiki) برای شما مناسب است. این ساحل با صخره‌های دیدنی و منظره‌ی زیبا، یکی از بهترین مقصدهای ساحلی در اروپا است که در آن از سیل جمعیت گردشگران خبری نیست.

برای اینکه به این مناطق ساحلی نزدیک باشید می‌توانید در آپارتمان Myrto اقامت کنید. در این مجموعه ۶ آپارتمان کامل به گردشگران ارائه می‌شود که چشم‌اندازهای زیبایی رو به خلیج دارند.

منطقه‌ی ساحلی Argelès-sur–Mer، فرانسه

منطقه‌ی ساحلی Argelès-sur–Mer، فرانسه

این منطقه یکی از بهترین مناطق ساحلی برای کمپینگ است که ۵۵ اردوگاه دارد. در فصل تابستان، جمعیت گردشگران این منطقه چندین برابر می‌شود. ساحل این منطقه بلند و وسیع است و حتی با وجود شلوغی می‌توانید مکانی آرام برای استراحت در آن پیدا کنید. در این منطقه رشته‌کوه پیرنه در نزدیکی ساحل قرار دارد. بنابراین اگر همراه‌تان کودک یا نوجوانی دارید که حوصله‌ی تفریحات ساحلی و لمیدن زیر آفتاب را ندارد می‌توانید او را برای پیاده گردی، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری به منطقه‌ی کوهستانی بفرستید. در همین حوالی، پارک‌های زیادی برای ماجراجویی کودکان و نوجوانان وجود دارد.

منطقه‌ی ساحلی کاوالر سور مر (Cavalaire-sur-Mer)، فرانسه

منطقه‌ی ساحلی کاوالر سور مر (Cavalaire-sur-Mer)، فرانسه

ساحل طولانی و زیبای این منطقه یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای سفرهای خانوادگی در فرانسه است. قایق سواری، بادسواری و غواصی از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی جذابی هستند که در این منطقه برای همه‌ی سنین در نظر گرفته شده‌اند. علاوه بر تفریحات ساحلی، همه‌ی آنچه که از یک تعطیلات ساحلی انتظار دارید در این منطقه وجود دارد. سواحل دیدنی با درختان کاج و نخل و تابش دلپذیر آفتاب.

در این منطقه برای همه‌ی اعضای خانواده با هر سلیقه و سنی، یک جاذبه‌ی تفریحی وجود دارد. یکی از بهترین رستوران‌های ساحلی منطقه رستوران تر دو سبل (Terre de Sable) است. برای اقامت می‌توانید اردوگاه Camping de la Baie را انتخاب کنید که ۲۰ دقیقه با ماشین تا ساحل فاصله دارد. برخلاف دیگر اردوگاه‌ها، این اردوگاه در مرکز شهر واقع شده است.

ایل دو ره (Île de Ré)، فرانسه

ایل دو ره (Île de Ré)، فرانسه

ایل دو ره جزیره‌ای در سواحل غربی فرانسه است. مرتفع‌ترین نقطه‌ی آن ۲۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. این جزیره ۳۰ کیلومتر طول و و ۵ کیلومتر عرض دارد. ایل دو ره به ۱۰ کمون (commune) یا بخش تقسیم می‌شود. در دوران امپراطوری روم، ایل دو ره، مجمع‌الجزایری متشکل از سه جزیره بود. فاصله‌ی بین این جزایر به مرور زمان بر اثر فعالیت‌های انسانی پر شده است.

این منطقه‌ی ساحلی گرچه در فصل تابستان بسیار شلوغ می‌شود و تعداد گردشگران آن به اوج خود می‌رسد، یک مقصد ایده‌آل و کامل برای سفرهای خانوادگی است. سواحل جنوبی این جزیره، سواحل شنی متعددی دارد که هنگام جزر دریا بسیار وسیع و هنگام مد، باریک هستند. امواج این منطقه فرصتی عالی برای تجربه‌ی ورزش هیجان‌انگیز بادی بوردینگ است.

برای اینکه سفر آرام‌تری داشته باشید می‌توانید در سمت غرب، ساحل Conche des Baleines را انتخاب کنید؛ ساحلی وسیع با شن‌های طلایی که جنگل‌های کاج در پس‌زمینه‌ی آن به چشم می‌خورد.

یکی دیگر از فعالیت‌های جذاب در این جزیره، دوچرخه‌سواری است. در تمام نقاط جزیره مسیرهای متعددی برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده است که بیشتر آنها از میان دامنه‌ها و مزرعه‌های سرسبز و دیدنی می‌گذرند؛ جایی که نوجوانان می‌توانند استقلال در سفر را تجربه کنند و از یک تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرند. دهکده‌ها و روستاهای کوچک و بازارهای مواد غذایی از دیگر جذابیت‌های این جزیره است.

فورت ویلیج (Forte Village)، ساردینیا، ایتالیا

فورت ویلیج (Forte Village)، ساردینیا، ایتالیا

ناحیه‌ی ساردینیا میزبان تعدادی از بهترین سواحل اروپا است. علاوه بر اهالی ایتالیا، آلمانی‌ها و اسکاندیناویایی‌ها هم از این منطقه برای گردش و تفریح استقبال می‌کنند بنابراین اگر قصد دارید در فصل شلوغ سال به این منطقه سفر کنید، باید همه چیز را از قبل رزرو کنید. ماه آگوست شلوغ‌ترین ماه سال در این منطقه است پس اگر می‌توانید، ماه جولای را برای سفر انتخاب کنید.

گردشگاه ساحلی فورت ویلیج در سواحل جنوب غربی جزیره، برای هر سلیقه و هر سنی، جاذبه‌ای دارد. برای دوستداران ورزش امکانات زیادی در نظر گرفته شده است. تنیس، دوچرخه سواری، بسکتبال، شنا، بوکس و تنیس روی میز از ورزش‌ها و تفریحات جذاب هستند که در این منطقه می‌توانید آنها را تجربه کنید و لذت ببرید. امکانات گلف، ورزش‌های آبی و غواصی هم در این گردشگاه تامین شده است.

بوتیک‌های شیک بخش دیگری از این جزیره و منطقه‌ی ساحلی را تشکیل می‌دهند. اگر دوست دارید از تابش دلپذیر آفتاب در ساحل آرام لذت ببرید، سواحل شنی سفید و وسیعی منتظر حضور شما است.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه