۱۱ فعالیت جذاب مناسب کودکان در آلمان (قسمت دوم)

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم چهار شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
۱۱ فعالیت جذاب مناسب کودکان در آلمان (قسمت دوم)

اگر قصد سفر خانوادگی به آلمان را دارید، شاید لازم باشد بدانید که چطور این سفر را مناسب کودکانتان طراحی کنید. با کجارو همراه باشید تا ۱۱ تفریح جالب مناسب کودکان را بررسی کنیم.

سفر با کودکان همیشه چالش‌برانگیز است خصوصا اگر بخواهید آن‌ها را سرگرم نگه داشته و خاطرات خوبی را از سفر برایشان به وجود آورید. در ادامه‌ به شما پیشنهاداتی را ارائه می‌کنیم که با تجربه‌ی آن‌ها می‌توانید به کودکان کمک کرده تا از سفر خود به آلمان لذت ببرند.

تفریح در برف

سفر خانوادگی آلمان

آلمان‌ کوه‌های برفی زیادی دارد اما سطح برف مثل ۱۰ یا ۲۰ سال پیش نیست. بیشتر قله‌ها به اندازه‌ی کافی بلند هستند تا بین ماه‌های آبان تا خرداد برف داشته باشند. تمامی اقامتگاه‌های اسکی در هر بازه‌ی قیمتی که باشند، دارای مدارس اسکی با مربی‌های انگلیسی زبان هستند. خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک‌تر دارند ممکن است تفرجگاه‌های اسکی جنگل سیاه را انتخاب کنند چرا که این مکان‌ها نسبت به مسیر‌های معروفی مثل Garmish-Partenkirchen و ... خلوت‌تر هستند. اگر لیز دادن خودتان در شیب کوه خیلی هم برایتان جذاب نیست، می‌توانید از پیاده‌روی در برف با کفش برفی، اسکیت یخی و ... لذت ببرید.

دیدن قلعه‌‌های واقعی جن و پری

سفر خانوادگی آلمان

آلمان قبلا متشکل از تعداد بسیار زیادی ایالت و قلمروهای کوچک بوده‌ است که همگی دوک و شاهزادگانی داشته‌اند که نیازمند قلعه‌ی شخصی، مناطق اختصاصی شکار و ملک‌های دنج بودند. به همین دلیل این کشور تعداد بسیار زیادی قلعه و قصر دارد که به طور شگفت‌آوری رمانتیک هستند. برخی از آن‌ها مثل قلعه‌ی Neuschwanstein مایه‌ی الهام فیلم‌های دیزنی شده‌اند، باقی آن‌ها به عنوان لژ‌های خصوصی شکار برای افراد مهم و داخلی استفاده می‌شوند. برای داشتن یک تجربه‌ی کامل، در مسیر Burgenstraße یا جاده‌ی قلعه‌ها از مانهیم تا مرز جمهوری چک رانندگی کنید.

مینیاتوری شدن

سفر خانوادگی آلمان

اگر کاری در آلمان ارزش انجام دادن داشته باشد، پس ارزشش را دارد در ابعاد کوچک‌تر نیز انجامش دهید. مهندسی مینیاتوری در آلمان ۲ خانه دارد. سرزمین عجایب مینیاتوری در هامبورگ و پلی‌مبیل در نورمبرگ. در اولی با ۱۱ کیلومتر مسیر قطار در مناظر مینیاتوری آلپ، اسکاندیناوی، آمریکا و آلمان مواجه می‌شوید. در دومی نیز می‌توانید از اسباب‌بازی‌های رویایی خود در سایز واقعی لذت ببرید.

بازدید از کارخانه

سفر خانوادگی آلمان

بسیاری از کارخانه‌ها در آلمان، تورهای ویژه‌ی خود را دارند خصوصا کارخانه‌های آب‌نبات، شکلات و اتومبیل. بهتر است پیش از رفتن به آنجا تماس بگیرید و برای یک تور به زبان انگلیسی جا رزرو کنید. با خود یک یا دو کیف خالی هم برده تا از تخفیف فروشگاه کارخانه برای تولیداتشان بهره ببرید.

کارخانه‌ی هریبو Haribo در بن جاییست که برای اولین بار در ۱۹۲۰ خرس‌های پاستیلی متولد شدند. امروزه این شرکت بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی شیرینیجات در جهان است.

دنیای BMW در اشتوتگارت نمایشگاه‌هایی ویژه‌ی کودکان داشته و به خود کارخانه بسیار نزدیک است. جایی که می‌توانید روند تولید اتومبیل‌ها را تماشا کنید. موزه‌ی شکلات کلن کارخانه‌ی اختصاصی شکلات خود و یک فواره‌ی شکلاتی دارد.

نزدیک به درسدن کارخانه‌ی چینی Meissen قرار دارد. در این کارخانه می‌توانید در تور و کارگاه‌هایی شرکت کنید که در آن هنرمندان با دست در حال نقاشی بشقاب، گلدان و قوری هستند.

قطارسواری

اگر در کشور شما بیشتر سفر‌ها با اتومبیل صورت می‌گیرد، پس سفر با قطار همراه کودکان به نظر جالب می‌رسد. با داشتن سرویس بهداشتی و رستوران داخلی همراه با امکان قدم زدن در راهروها و البته بلیط رایگان برای کودکان زیر ۱۵ سال، مطمئن باشید سفر خانوادگی با قطار آن هم با سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بسیار مقرون به صرفه است.

کارخانه‌ی هریبو Haribo در بن جایی است که برای اولین بار در ۱۹۲۰ خرس‌های پاستیلی متولد شدند

قطار سریع‌السیر ICE پا را از این هم فراتر گذاشته و با سرویس Kleinkindabteil، کوپه‌ی مخصوصی با میز و صندلی‌های کوچک مخصوص نقاشی کردن، فضای پارک کالسکه و میز عوض کردن پوشک نوزاد به شما ارائه می‌کند. هزینه‌ی رزرو فقط ۴/۵ یورو یا ۱۸ هزار تومان است.

نظر شما کجارویی‌های عزیز چیست؟ آیا دوست دارید همراه یا بدون بچه‌ها این تفریحات را تجربه کنید؟

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه