۱۱ فعالیت جالب مناسب کودکان در آلمان (قسمت اول)

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم سه شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
۱۱ فعالیت جالب مناسب کودکان در آلمان (قسمت اول)

گردشگری با کودکان همیشه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد چراکه بیشتر فعالیت‌های گردشگری برای بزرگسالان طراحی شده‌اند. در این مقاله ۱۱ فعالیت گردشگری مناسب کودکان در آلمان را معرفی می‌کنیم.

آلمان برای کودکان بسیار مناسب است، به این معنی که در این کشور تفریح‌های زیادی وجود ندارد که نتوانید همراه با کودکان خود انجام دهید. گاهی ارزشش را دارد تا برای رفتن به یک زمین بازی برنامه‌ریزی کنید. اگر به دنبال پیشنهادات الهام‌بخش برای تفریح با کودکانتان در آلمان هستید، در اینجا ۱۱ مورد را تقدیم شما می‌کنیم.

رستوران‌های واقعی

سفر خانوادگی آلمان

با توجه به اینکه رستوران‌های آلمانی ساختار سنتی خود را حفظ کرده‌اند، به طور کلی در آلمان کودکان اجازه‌ی ورود به رستوران‌ها را دارند (در بسیاری از رستوران‌های مجلل کشورهای غربی کودکان اجازه‌ی ورود ندارند). در بیشتر رستوران‌ها حتی انواع مجللشان، صندلی بلند مخصوص کودکان را می‌یابید. حتی در مکان‌های عمومی‌تر مثل کافه‌ها نیز معمولا در منو، غذاهای مناسب کودکان گنجانده شده است. به طور کلی کودکان آلمانی همان چیزی را نوش‌جان می‌کنند که پدر و مادرشان نیز می‌خورند. در منو به دنبال Bratwurst یا سوسیس، Pommes یا سیب‌زمینی سرخ کرده، Nudeln mit Tomatensosse یا پاستا با سس گوجه فرنگی و Spätzle که نوعی ماکارونی و پنیر است بگردید.

بلیط خانوادگی

تقریبا برای تمامی کارهایی که می‌شود در آلمان همراه با کودکان انجام داد، می‌توان بلیط خانوادگی گرفت. مثل استفاده از حمل و نقل عمومی. پیشنهاد کلی یک بلیط برای دو فرد بالغ و ۱ تا ۳ کودک همراهشان است اما جزئیات ممکن است در مکان‌های مختلف متفاوت باشند.

موزه‌ها و یادبود‌ها معمولا برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان هستند. رایگان بودن این فضاها برای کودکان زیر ۵ سال قطعی است.

موزه‌ها و یادبود‌ها معمولا برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان هستند

هتل‌ها تخفیف‌های برای کودکان در نظر می‌گیرند و معمولا هزینه‌ا‌ی برای تخت اضافه‌ی کودک در اتاق پدر و مادرش دریافت نمی‌کنند. حتما از بخش پذیرش درباره‌ی Gästekarte یا همان کارت میهمان سوال کنید چراکه با این کارت می‌توان از حمل و نقل عمومی و جاذبه‌های محلی به صورت رایگان بهره برد.

کاوش در طبیعت

سفر خانوادگی آلمان

آلمانی‌ها عاشق فضاهای بیرونی هستند و هیچ چیز را بیشتر از بردن کودکانشان به آغوش طبیعت (به جز پرتگاه‌های آلپ) دوست ندارند. اگر گشت‌ و گذاری فرح‌بخش در عمق جنگل برای یافتن یک کافه کمی زیاد به نظر می‌رسد، پیش از رفتن به سافاری‌های تماشای حیوانات و پیاده‌روی در طبیعت، در جستجویی اینترنتی اطمینان حاصل کنید که این برنامه‌ها مناسب پاهای کوچک کودکانتان باشند. وسط یا خیلی نزدیک به همه‌ی شهر‌های بزرگ آلمان، پارک‌های طبیعی و جنگل‌هایی وجود دارند که با سیستم حمل و نقل عمومی قابل دسترسی هستند.

موزه‌گردی

در آلمان تا بخواهید موزه‌ی مناسب کودکان وجود دارد. موزه‌های فضای باز مثل Schwarzwälder Freilichtmuseum در جنگل سیاه (Black Forest) یا موزه‌ی Freilandmuseum Lehde در Spreewald نزدیک برلین برای کودکانی که از یادگیری درباره‌ی فرهنگ سنتی لذت می‌برند گزینه‌های خیلی خوبی محسوب می‌شوند. موزه‌ی اسباب بازی در نورمبرگ و موزه‌ی شکلات در کلن هم برای کودکان جذابند هم برای کودک درون والدینشان! در برلین موزه‌ی تاریخ طبیعی با اسکلت های غول‌آسای دایناسورها و خرس‌های قطبی تاکسیدرمی شده‌اش به ندرت رقیبی دارد. اگر به دنبال فنآوری هستید نیز موزه‌ی Deutsches Technikmuseum را از دست ندهید.

دوچرخه‌سواری

سفر خانوادگی آلمان

دوچرخه‌سواری در آلمان بسیار گسترده و پیشرفته است. با مسیرهای ایمن، بسیار خوش ساخت و علامت‌گذاری شده که از میان جنگل‌ها، کنار دریاچه‌ها، مناطق ساحلی و بالای تپه‌ها می‌گذرند. اکثر محل‌های کرایه دوچرخه، دوچرخه‌های مناسب کودکان نیز دارند و به شما تورهای مناسب کوچولوهایتان را پیشنهاد می‌دهند.

شنا

سفر خانوادگی آلمان

شنا کردن در آلمان حتی در سواحل دریا یک راه ایمن و پاک برای گذراندن بعد از ظهر به حساب می‌آید. در بیشتر سواحل دریا خبری از موج‌های بزرگ یا جریان‌های زیر آب نیست اما در سواحل رودخانه‌ها باید حواستان به قوانین و مشاوره گرفتن از محلی‌ها باشد چرا که در مکان‌هایی مثل رینه (Rhine)، البه (Elbe) و دانوب (Danube) قایق‌های سریع و کشتی‌های تند‌رو حرکت می‌کنند.

دمای آب در تاسبتان ندرتا به بالای ۲۷ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد با این‌حال ممکن است این دما در اطراف شهرها ممکن است کمی بیشتر شود. دریاچه‌های مشهور‌تر رختکن لباس، دکه‌ی خوراکی، پارک آبی و قایق کرایه‌ای دارند اما اگر به دنبال محل‌های کمی وحشی‌تر (طبیعی‌تر) و روستایی‌تر هستید، دریاچه‌های کوچک‌تر گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شوند.

آیا شما کجارویی‌های عزیز تجربه‌ای از سفر به سرزمین قلعه‌ها و جنگل‌ها دارید؟ آیا دوست دارید این سفر را تجربه کنید؟ مثل همیشه همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه