پرونده محور ساسانی و ارسباران به یونسکو و IUCN رسید

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
پرونده محور ساسانی و ارسباران به یونسکو و IUCN رسید

دو پرونده محور ساسانی و پرونده میراث طبیعی ارسباران که نامزد فهرست میراث جهانی بودند، آماده و به کمیته میراث جهانی یونسکو و اتحادیه جهانی حفاظت از میراث طبیعی (IUCN) ارسال شدند تا در نشست کمیته میراث جهانی سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گیرد.

«محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور گفت:

پرونده نامزدی میراث جهانی منطقه حفاظت شده ارسباران پس از دو سال و نیم پیگیری کارشناسان و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع به‌همراه پرونده محور ساسانی فارس، پس از آخرین اصلاحات کارشناسان به یونسکو ارسال شد.

وی افزود: کلیات ساختار و تشکیلات مدیریتی پرونده میراث طبیعی ارسباران و پرونده محور ساسانی فارس با همکاری و مشارکت جمعی از برجسته ترین پژوهشگران، مسئولان دستگاه‌های مرتبط و همچنین مسئولان محلی تهیه شده است.

او با بیان کرد که کلیات ساختار و تشکیلات مدیریتی پرونده میراث طبیعی ارسباران و پرونده محور ساسانی فارس با همکاری و مشارکت جمعی از برجسته‌ترین پژوهشگران، مسئولان دستگاه‌های مرتبط و مسئولان محلی تهیه شده است و ارزیابان یونسکو و iucn برای بازدید از دو پرونده محور ساسانی فارس و میراث طبیعی ارسباران باید برنامه بازدیدشان به ایران را اعلام کنند.

مارال

طالبیان گفت:

ارزیابان ایکوموس و اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت احتمالأ در دو تاریخ متفاوت مرداد و شهریور ماه سال جاری برای بازدید از این مناطق نامزد شده در فهرست جهانی وارد ایران می‌شوند و با حضور در پنل‌ها و نشست‌های تخصصی این دو پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه