یونان در انتظار شکستن رکورد گردشگر در سال ۲۰۱۷ است

مرتضی روحی
مرتضی روحی شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
یونان در انتظار شکستن رکورد گردشگر در سال ۲۰۱۷ است

صنعت گردشگری یونان جایگاه بسیار مهمی در اقتصاد این کشور دارد. در سال‌های اخیر سازمان ملی گردشگری این کشور با اتخاذ تصمیم‌هایی در جهت توسعه گردشگری اقدام کرده است. برای آشنایی با این سیاست‌ها با کجارو همراه شوید.

یونان همیشه یک مقصد محبوب گردشگری برای دوستداران سفر بوده و هست. هرگردشگر مشتاقی، یا به یونان رفته است یا بدون شک یونان را در لیست سفرهای خود قرار می‌دهد. امسال یونان در مورد پذیرش گردشگران خارجی انتظار سالی با رکوردشکنی بسیار بالا را دارد.

 در سال جاری سازمان ملی گردشگری یونان انتظار دارد ۳۰ میلیون گردشگر خارجی از یونان بازدید کنند. این به معنی نرخ رشد ۷ درصدی توریست های بین المللی است که دو میلیون گردشگر بیشتر در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ را شامل می‌شود.

صنعت گردشگری یونان و ورود گردشگران به این کشور در دو سال گذشته به طور پیوسته گسترش داشته است. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند حضور رو به افزایش توریست در این کشور و رکورد شکنی امسال، مطمئنا روی اقتصاد کشور یونان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

پارتنون

تحلیل‌گران معتقدند صنعت گردشگری و توریسم می تواند به رشد اقتصاد کشور یونان معادل ۶/۹ درصد کمک کند که رشدی قابل توجه است. همچنین این صنعت می‌تواند موجب رشد ۶/۳ درصدی اشتغال شود.

بنا بر تخمین‌های «سازمان جهانی گردشگری و سفر» صنعت گردشگری در یونان حدودا یک میلیون شغل را تامین می‌کند و جایگاه مهمی در اشتغال کشور دارد. بر اساس همین تخمین صنعت توریسم ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی را در یونان تشکیل می‌دهد.

جزایر یونان

«النا کونتورا» وزیر گردشگری کشور یونان گفته است:

ما در مورد فصل توریسم پیش رو و ادامه روند رشد حضور گردشگران به کشور بسیار امیدوار و مثبت اندیش هستیم.

او همچنین ادامه می دهد:

زیبایی طبیعی بی مانند، تاریخ باستانی، فرهنگ زنده‌ی شهری و روح نوع دوستی کشور یونان، آن را به یکی از بی نظیرترین و خواستنی‌ترین مقاصدگردشگری دنیا در سال‌های اخیر بدل کرده است.

کشور یونان تلاش بسیار کرد تا شهرتش را به عنوان یک مقصد، با کلاس جهانی باز آفرینی کند و موفق به دریافت عناوینی مهمی از تحلیل‌گران معتبر جهانی شد از جمله مجله «نیویورک تایمز» که شهر آتن را یکی از ۵۲ مکان مهم دیدنی به شمار می آورد که حتما باید دید.

همچنین موسسه «سفر و تفریحات» (Travel + Leisure) جزیره زیبای «سنتورینی» را مفتخر به انتخاب اول خود کرد و عنوان داشت جزیره سنتورینی مقصد اول در بین جزایر جهان برای سفر، در جمیع موارد مورد بررسی از نظر این موسسه است.

آکروپولیس

«سعید طالب رفعی» دبیر دفتر سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) می‌گوید:

کشور یونان یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد توریزم دنیا به حساب می‌آید که جذابیتش را برای گردشگران خارجی رشد داده و روند این رشد نیز همچنان افزایشی است.

در طول دوسال گذشته کشور یونان تمام چالش‌های موجود خود را با بکارگیری یک سیاست جدید گردشگری در جهت افزایش مدت زمان فصل توریسم، تشویق محصولات موضوعی جدید، گشودن بازارهای نو، تشویق مقاصد جدید یونان برای گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری‌های نو در صنعت توریسم، از تهدید به فرصت تبدیل کرده است. نتیجه توسعه مثبت تصویر کلی گردشگری در کشور یونان در ذهن جامعه جهانی بوده است.

جزایر یونان

یونان همچنین با اتخاذ برنامه هایی پرواز از بعضی مبداهای مهم به این کشور را بهبود بخشیده است. در این مورد می‌توان از سرویس پرواز هر روزه هواپیمایی امارات از «فرودگاه بین المللی نواک لیبرتی» در «نیوجرسی امریکا» به مقصد کشور یونان نام برد.

باید اشاره کرد که در این راستا یونان پروازهای داخلی به جزایر محبوبی مثل «کاس»، «رودز»، «میکونوس»، «سنتورینی» و «کورفو» و همچنین پروازها از مبداهای اروپایی را توسعه داده و بهبود بخشیده است.

جزیره های یونان

سازمان ملی گردشگری یونان تصمیم دارد این روند رشد حضور توریست‌ها در یونان را با توسعه راه‌های دسترسی هوایی و زمینی، همچنان حفظ کند.

این سازمان همچنین در نظر دارد به توسعه بخش‌های دیگری از جمله «توریسم لوکس»، «گردشگری زیارتی» و ... بپردازد و از این طریق نرخ رشد گردشگری کشور را افزایش دهد.

سنتورینی

مطالب مرتبط:

دیدگاه