چه کنیم که در سفر بیمار نشویم؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی پنجشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
چه کنیم که در سفر بیمار نشویم؟

سفر یکی از دلپذیرترین اتفاق‌هایی است که در تابستان می‌افتد. کجارو نکته‌های مفیدی برای حفظ سلامت شما در سفر دارد.

هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد در سفر بیمار شود. در مسافرت باید پر از انرژی و سلامتی باشید تا بتوانید از تک‌تک لحظه‌ها لذت ببرید و خاطره بسازید. اگر برنامه‌ی سفر به کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکایی را دارید، مقاله‌ی مناسبی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید. اگر سفر داخلی در پیش دارید هم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

سلامتی در سفر

چه آبی بنوشیم؟

پیدا کردن آب آشامیدنی سالم یکی از دغدغه‌های اصلی گردشگران است. وبا، هپاتیت آ و حصبه تنها چند مورد از بیماری‌هایی هستند که با نوشیدن آب آلوده در کشورهای در حال توسعه شما را تهدید می‌کنند. آب سالم

کارشناسان سلامت سفر پیشنهاد می‌کنند هنگام سفر حتما از آب بسته‌بندی شده در بطری‌های در بسته‌ی پلاستیکی یا شیشه‌ای، آب گازدار یا سودا، یا آب بسته‌بندی شده در قوطی استفاده کنید.

آب آشامیدنی در سفر

اگر پیشخدمت رستوران ظرف آب با در باز شده برای شما سر میز آورد، تعارف نکنید و از او بخواهید ظرف آب پلمب به شما بدهد.

 سبزهای خوشمزه را بخوریم یا نه؟

بهتر است در سفر سالاد نخورید. سبزیجات سالاد ممکن است به خوبی شسته نشده باشند و باعث بیماری شوند. به‌جای سالاد، سبزیجات سرخ‌شده، آب‌پز یا بخارپز سفارش بدهید. 

سبزیجات

آنتی‌بیوتیک لازم است؟

پیش از مسافرت با پزشک مشورت کنید تا اگر صلاح می‌داند آنتی‌بیوتیک قوی برای شما تجویز کند، مانند سیپروفلوکساسین و لووفلوکساسین. این گروه از داروها می‌تواند انواع عفونت‌های باکتریایی معده و اسهال را از بین ببرد. 

آب آشامیدنی

آب تصفیه شده از کجا پیدا کنیم؟

در مناطق دورافتاده و روستاها می‌توانید آب را با قرص کلر یا درصورتی‌که باردار نباشید و مشکل تیروئید هم نداشته باشید، با قرص ید ضدعفونی کنید. اگر به مکان‌های دورافتاده سفر می‌کنید، می‌توانید از دستگاه تصفیه آب بهره ببرید و خیال‌تان را راحت کنید.

آب تصفیه

پیش از سفر دستگاه‌ قابل حمل تصفیه آب تهیه کنید که دارای لامپ یو وی برای کشتن حشرات، میکروب ها و باکتری‌ها باشد.

دستگاه تصفیه آب قابل حمل

بطری آب لایف سیور (Lifesaver) هم گزینه‌ی خوبی است که از روش سیستم نانو فیلتراسیون، آب را تصفیه می‌کند و ویروس‌ها، باکتری‌ها، کیست و انگل را از بین می‌برد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه