آیا زاگرب، پایتخت کرواسی ارزش دیدن دارد؟ (قسمت اول)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی چهار شنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
آیا زاگرب، پایتخت کرواسی ارزش دیدن دارد؟ (قسمت اول)

سفر به زاگرب، ممکن است آرزوی بسیاری از گردشگران باشد. برای این که بدانید آیا این شهر، ارزش مسافرت را دارد، همراه کجارو باشید.

شهر زاگرب، پایتخت کشور کرواسی، یکی از زیباترین شهرهای اروپایی با معماری خیره‌کننده، جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیار، بازارهای پرجنب و جوش مواد غذایی، سرزمینی مملو از جشنواره‌های خیابانی، رستورا‌ن‌ها و کافه‌های شیک، مدرن و سرشار از روح اجتماعی با عطر دلنشین قهوه، نسکافه و نوشیدنی‌های محبوب است که آرامش، هنر، عشق و البته اقتصاد را به خوبی در کنار یکدیگر دارا است. شهری که گردشگران و مسافران بسیاری برای بازدید از آن به اروپا و کرواسی سفر می‌کنند.

سفر به زاگرب

قطعا سفر به زاگرب، ارزشمند است

چنانچه گردشگران بخواهند اتفاقات، رویدادهای شیرین، فوق‌العاده و مطلوب را با تمام وجودشان لمس کنند

سفر به زاگرب

زاگرب، شهری است با ظاهری کاملا آرام که در سراتاسر آن می‌توان یک سبک زندگی بدون شتاب، با مردمی خونسرد را مشاهده کرد. اگر در شهرهایی همچون لیسبون (Lisbon) و سانفرانسیسکو (San Francisco)، با وسایل نقلیه‌ی عمومی مانند تراموا (trams: تراموا یا واگن برقی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی است که روی ریل‌هایی که داخل و بیرون خیابان‌های شهر، تعبیه شده است، حرکت می‌کند) تردد می‌کنید، در زاگرب قطعا مبهوت و شگفت‌زده خواهید شد. در این شهر می‌توان صدای ترامواهای آبی رنگ را شنید که همانند کالسکه‌ی زیبا به آرامی از داخل خیابان‌های شهر عبور کرده و با سوار شدن در این وسیله‌ی عمومی، می‌توان مناظر بیرون، مردم، خیابان‌ها، مغازه‌ها، دست‌فروش‌ها، خانه‌ها و دیدنی‌های بسیاری را که در شهر قرار دارد، مشاهده کرد.

سفر به زاگرب

سیاحت و گشت‌ و گذار در زاگرب با این وسایل نقلیه همچون سیاحتی است مملو از عطر و بوی مطلوب، دلنشین و دوست‌داشتنی زندگی مردم محلی که هوش از سر هر گردشگر خواهد ربود. این در حالی است که حتی با پای پیاده نیز می‌توان در بخش تاریخی شهر، سیاحت و گردشگری فراموش‌نشدنی را تجربه کرد. در واقع پیاده‌وری یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین کارهایی است که می‌توانید در زاگرب انجام دهید.

حضور در بخش بالای شهر یا به اصطلاح قسمت با کلاس شهر زاگرب با خیابان‌های کم‌عرض، باریک و با روشنایی کم، تصویر یک گردش عاشقانه و رمانتیک را در ذهن گردشگران تداعی خواهد کرد. در این بین گردشگران بی‌اراده و از روی کنجکاوی به اطراف می‌نگرند و ناخواسته سرشان را در هر گوشه‌ای می‌برند تا این زیبایی‌های رمزآلودی را که در جای‌جای زاگرب نشان و اثری از آن‌ها یافت می‌شود، مشاهده کنند. گوشه و کناری که با ختم شدن به یک کوچه‌ی منزوی، مسیر پلکانی، یک محل عبور تنگ، پارکی اسراسرآمیز، محوطه‌ای محصور یا یک موزه در سطح جهانی، حیرت و شگفت بازدیدکنندگان را برمی‌انگیزد. حتی زمانی که گردشگران در یک پیاده‌روی شلوغ در قسمت پایین شهر به سر می‌برند، بارها در مسیر پیاده‌روی، با برنامه‌های شاد خیابانی برخورد می‌کنند که نشان از هنرمندی و هنردوستی مردم زاگرب دارد. یک گردش بسیار دلپذیر، مطبوع و دوست‌داشتنی که حسی ناب، ارزشمند و خوشایند را با تماشای ویترین مغازه‌ها، تماشای مردم، با استشمام عطر و بوی زندگی و درک خوشحالی وصف‌نشدنی مردم محلی را در گردشگران ایجاد می‌کند.

سفر به زاگرب

بسیاری از توریست‌ها و مسافران، هرچند با حضور در این شهر اروپایی، در کنار لذت بردن از تماشای آنچه که شاید در محل سکونت و در کشور خود هرگز با آن‌ها مواجه نشوند، گیج و سردرگم و مبهوت خواهند شد، اما باز هم لذت بودن و درک تمامی زیبایی‌هایی که یک سفر برای آن‌ها به ارمغان آورده است را به هر چیزی ترجیح داده و این دسته افراد، زاگرب را شهری دوست‌داشتنی و سفر به آن را باارزش می‌پندارند.

گردشگران گم شدن در مسیر و کشف دیدنی‌های زاگرب را دوست داشته باشند

سفر به زاگرب

زاگرب این امکان را برای گردشگران و علاقه‌مندان به سفر فراهم می‌کند که بتوانند با خیالی آسوده، بدون هیچ نقشه و برنامه‌ریزی، به تماشای مناظر زیبا و دلربای اطراف و پیرامون این شهر زیبا و دوست‌داشتنی بپردازند. در این شهر گم شوند و بدون هیچ وسواس و دلهره‌ای گردش کنند و از گشت و گذار لذت ببرند. قطعا در این شهر تعطیلاتی خاطره‌انگیز، شیک و عالی را تجربه خواهند کرد که مطابق با سلیقه و خلق و خوی آن‌ها است.

در زاگرب، گردش به صورت پیاده‌روی بسیار لذت‌بخش و همراه با حسی فراموش‌نشدنی است

گردشگران در زاگرب، شهر عشق و زیبایی، شهری غنی از تمدن و منطقه‌ای بی‌ریا و دوست‌داشتنی، به سبک‌بالی پروانه‌ها و با خیالی در اوج بی‌خیالی، خوشحال و هیجان‌زده می‌توانند هر کاری که دوست دارند انجام دهند و از تماشای مکان‌های دیدنی لذت ببرند. بسیاری از مسافران هنگام ورود به مقصدی که برای تماشا و گردش انتخاب کرده‌اند، لیستی از آنچه که باید ببینند و انجام دهند، تهیه می‌کنند. در زاگرب می‌توان یک گردش و سیاحت پیاده‌ را تجربه کرد و از مکان‌هایی بازدید کرد که حتی از لیستی که از قبل تهیه شده است نیز فراتر رفت.

سفر به زاگرب

گشت و گذار در گوشه و کنار زاگرب، مملو از هیجان و کشف چیزهای جالب و شگفت‌انگیز است. گم‌شدن و سرگردان بودن در کوچه‌ها و خیابان‌های زاگرب، نه تنها دلهره‌آور نیست بلکه با قدم گذاشتن در یک کوچه‌ی تنگ و باریک و تماشای عمارات، بناها و ساختمان‌هایی که در اطراف و پیرامون وجود دارد، آدمی را به گونه‌ای غرق و مجذوب خود می‌سازد که سرگردانی و بی‌اراده گشتن را لذت‌بخش‌ترین کار دنیا می‌پندارند. به گونه‌ای که گویا ساعت از کار افتاده و در یک نقطه ایستاده است. زمان بی حرکت است برای آن‌هایی که دلشان می‌خواد فقط زیبایی ببنند و از تماشای آنچه که می‌بینند، لذت ببرند.

سفر به زاگرب

تماشای ناودان‌هایی عجیب که صدای چک‌چک قطرات آب باران شب گذشته را خرامان خرامان به مسیر خود هدایت می‌کند، تصاویر و نقاشی‌های رنگارنگ و جالبی که در دیوارها نقش بسته است، فواره‌های آب و دیدنی‌های بسیار دیگر به گونه‌‌ای مسافران را به خود جذب می‌کند که ناخودآگاه خود را در خیابانی شلوغ می‌یابند. قطعا با دیدن شور زندگی، جاذبه‌های بسیار و دیدنی‌های شگفت‌انگیز در کوچه‌ها، خیابان‌ها و نقاط مختلف زاگرب، مسافران و گردشگران با خود می‌اندیشند که چرا این سرزمین اینگونه دلربا و فریبنده است؟ اما چرا نمی‌توان در این شهر زیبا، اثری از یک تابلو و آگهی‌های تبلیغاتی، مشاهده کرد؟ جواب سوال این است که زاگرب، هنوز یک شهر توریستی و گردشگری نیست.

عمارات

بله درست است، زاگرب با تمام دیدنی‌هایش، با تمام جاذبه‌هایش هنوز عنوان یک شهر توریستی را در خود ندیده و گردشگران و مسافرانی که این شهر را برای بازدید و تماشا انتخاب می‌کنند، قطعا از انتخاب خود راضی و خرسند خواهند بود. چرا که در این شهر، خود به کشف جاذبه‌ها و دیدنی‌های حیرت‌انگیز و خاطره‌ساز می‌پردازند و این در نوع خود، قابل تقدیر است.

مطالب مرتبط:

منبع travelhonestly

دیدگاه