چادرهای اسکان برای زائرین حرم امام خمینی (ره) با ظرفیت ۱۳۰ هزار نفر برپا شده است

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
چادرهای اسکان برای زائرین حرم امام خمینی (ره) با ظرفیت ۱۳۰ هزار نفر برپا شده است

مجتبی یزدانی اعلام کرد  با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در پهنه تعیین‌شده، چادرهایی با ظرفیت ۱۳۰ هزار نفر برای پذیرایی و اسکان موقت زائرین برپا شده است که کلیه اقدامات عمرانی، خدماتی، تمهیدات ترافیکی و... در این پهنه‌ها اندیشیده شده است.

مجتبی یزدانی در مورد  اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه بیست و هشتمین مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت:

۱۱ کمیته مختلف در شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده است که تمامی این کمیته‌ها از مدت‌ها قبل با برگزاری جلسات متعدد اقدامات و فعالیت‌های اجرایی خود را آغاز کرده‌اند.

در ۵ پهنه‌ی تعیین‌شده، چادرهایی با ظرفیت ۱۳۰ هزار نفر برای پذیرایی و اسکان موقت زائران برپا شده است.  مابقی زائرین عزیز نیز در صحن‌های اطراف حرم مطهر پذیرایی و اسکان داده می‌شوند. یزدانی همچنین اعلام کرد:

علاوه بر این پهنه‌ها یک پهنه وی‌ای‌پی نیز به میهمانان خارجی و... اختصاص یافته است.

سالگرد ارتحال امام خمینی

با توجه به این که مراسم ارتحال امام (ره) از ساعت ۶ تا ۸ بعداز ظهر برگزار می‌شود، نورپردازی‌های کامل در تمامی پهنه‌ها صورت گرفته است؛ همچنین نور تمامی چادرها نیز تامین شده است.

برای تامین ایمنی مراسم، ۵۰۰ نفر از نیروهای آتش‌نشان حضور یافته و ۲۵۰ خودروی سبک و سنگین و موتوری، در تمامی پهنه‌های تعیین شده مستقر هستند. رئیس ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در شهرداری تهران  در مورد حمل و نقل مسافران نیز افزود:

حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوسرانی و تاکسی با ظرفیت‌های پیش بینی‌شده در آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به زائرین عزیز است. سازمان اتوبوسرانی ۲۵ مسیر را برای جابجایی زائرین عزیز پیش بینی کرده است. همچنین خطوط مترو نیز سرفاصله حرکت قطارهای منتهی به حرم مطهر را به حداقل رسانده است. کمیته راهنمایی زائرین نیز به راهنمایی زائرین در تمامی پهنه‌های پنج گانه می‌پردازند.ضمنا نقشه مسیرها نیز بین زائرین توزیع خواهد شد. 

وی همچنین با اشاره به مصادف شدن سالگرد امام راحل با ماه مبارک رمضان، اعلام کرد:

امسال با توجه به مصادف شدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با ماه مبارک رمضان ۷۰ هزار بسته پذیرایی شامل آب آشامیدنی، نان غنی شده، آبمیوه، شیر، خرما، گردو، پنیر و حلوا شکری بعد از برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در ایستگاه‌های پذیرایی اختصاصی شهرداری تهران که توسط نیروهای مناطق ۲۲ گانه شهرداری در پهنه‌های تعیین شده، میان زائران روزه‌دار توزیع می‌شود.  با توجه به گرمی هوا تهیه ۷۵ هزار بطری آب آشامیدنی علاوه بر بسته‌های پذیرایی به زائران ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه