۳ میلیون و ۸۰۰ هزار شب اقامت در مازندران طی تعطیلات عید فطر ثبت شد

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
۳ میلیون و ۸۰۰ هزار شب اقامت در مازندران طی تعطیلات عید فطر ثبت شد

در ایام تعطیلات عید فطر، بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار اقامت در استان مازندران به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران از اقامت بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در ایام تعطیلات خبر داد.  دلاور بزرگ نیا  اعلام کرد:

بر اساس آمار به دست آمده بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در ایام تعطیلات از ۴ تا هفتم تیرماه وارد مازندران شدند که بسیاری از آنها تمایل به اقامت در نوار ساحلی داشتند.

امسال توزیع متوازنی در ورود گردشگران در نوار ساحلی از بابلسر تا رامسر وجود داشته و با اینکه میزان اقامت در نوارساحلی به مراتب چشمگیرتر بوده اما شرق و مرکز استان نیز از ورود گردشگران بی نصیب نمانده است.

تعطیلات فطر در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران با اشاره به کمبود فضای اقامتی رسمی در استان مازندران به نسبت مسافران شب اقامت گفت که  درحال حاضر ۵۰ هزارتخت رسمی در استان وجود دارد و خانه مسافرها، زائرسراها، کمپ‌های اقامتی و مدارس به منظور اسکان مسافران به کمک آمدند تا نیاز اسکان گردشگران برطرف شود. همچنین با همکاری شهرداری ها و بهره گیری از فضاهای پارک ها موجب شده تا برخی از گردشگران بتوانند به راحتی در این فضاها اقامت کنند.

پیش بینی می‌شود ورود حجم زیاد گردشگران به استان مازندران تا پایان تابستان همچنان با رونق بسیار خوبی ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به آماده باش نیروی ستاد تسهیلات سفر استان گفت:

رصد فعالیت های خدماتی و رفاهی در سراسر استان مازندران توسط کارشناسان و بازرسان مربوطه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در طول ایام تابستان صورت می گیرد و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه