اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می‌دانند (قسمت دوم)

کاملیا کوثری
کاملیا کوثری پنجشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می‌دانند (قسمت دوم)

سفر با کمترین هزینه، یکی از خواسته‌های همه‌ی کسانی است که بسیار به سفر می‌روند. برای دانستن نکاتی در رابطه با سفرهای کم‌هزینه و اسرار هتل‌ها که در این راه به شما کمک می‌کنند، با کجارو همراه باشید.

رزرو اتاق با قیمت مناسب در یک هتل، یکی از نکاتی است که تمامی مسافران به آن فکر می‌کنند و به دنبال راه حلی درست برای آن می‌گردند.

 تاریخ سفرتان را منعطف نگه دارید

هر چه تاریخ سفرتان منعطف‌تر باشد، می‌توانید اتاق‌های هتل را با قیمت بهتری بگیرید. پیشنهاد می‌شود ابتدا مقصدتان را انتخاب کرده و قیمت‌ها را در عرض چند هفته یا چند ماه ملاحظه کنید تا بتوانید با بهترین قیمت، اتاق موردتان را پیدا کنید. به‌عنوان مثال، قیمت اتاق در یک هتل ۴ ستاره در اورلاندو، طی ۱۰ تا ۱۶ آوریل بین ۱۲۳ تا ۵۳۲ دلار بوده است، اما نرخ همین اتاق در تاریخ ۸ تا ۱۳ ماه مه، به مبلغی بین ۸۹ تا ۳۰۹ دلار کاهش یافته است. می‌توانید به لیست قیمت هتل‌ها در سایت trivago.com مراجعه کنید تا نرخ هتل‌های ۲۵ شهر مشهور امریکای شمالی را دیده و ارزان‌ترین قیمت‌ها را انتخاب کنید.

 مقصد سفرتان را منعطف نگه دارید

اگر شهر مقصدتان را با اتعطاف بیشتری انتخاب کنید، می‌توانید بیشتر صرفه‌جویی کنید. مثلا اگر قصد دارید به ساحل بروید، رفتن به ساحل «لودردیل» (Lauderdale) در مقایسه با ساحل «میامی» (Miami) انتخاب بهتری است چرا که هزینه اتاق در یک هتل ۴ ستاره در لودردیل در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ آوریل، ۷۵ دلار کم‌تر از هزینه کرایه‌ی اتاق در هتلی مشابه در میامی است.

مقصد سفر

 برای رزرو اتاق از اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده کنید

مسافران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی، فرصت‌های ویژه‌ای برای رزرو اتاق به‌دست آورند. مثلا سایت پرایس لاین، اپلیکیشنی تحت عنوان Tonight Only دارد که گاه تا ۶۰% تخفیف در رزرو لحظه‌ی آخری اتاق‌های هتل‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.استفاده از اپلیکیشن‌ «سفرهای لحظه‌ی آخری» (Last Minute Travle Deals app)، تخفیف‌هایی را تا سقف ۶۰% برای شما به ارمغان می‌آورد. هم‌چنین با اولین رزرو اتاق خود از طریق اپلیکیشن، می‌تواندی 25 دلار تخفیف بگیرید. گزینه‌ی دیگر، اپلیکیشین Hotel Tonight است.

 ‌از رزروهای کنسل شده استفاده کنید

از رزروهای کنسل شده‌ی دیگران استفاده کنید تا بتوانید بیشتر صرفه‌جویی کنید. وب‌سایت «رومر»(Roomer) و برخی از اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا اتاق‌هایی را که دیگران رزرو کرده ولی قادر به استفاده از آن‌ها نیستند را با تخفیف زیادی برای خود رزرو کنید. حتی اگر اتاقی را گرفته‌اید که قابل پس دادن نیست، می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن یا سایت، بخشی از پول خود را پس بگیرید. پیشنهاد «رومر» این است که اتاق را حداقل ۲۰% کمتر از نرخ بازار قیمت‌گذاری کنید.

رزرو

 از رزرو اتاق بدون مشخص کردن هتل نترسید

اگر از سایت‌هایی مثل «هات وایر» (Hotwire) و «پرایس لاین» (Priceline) برای رزرو اتاق استفاده کنید، ممکن است حتی بیشتر از ۶۰% تخفیف بگیرید؛ با این تفاوت که تا زمانی که رزرو خود را تایید نکرده و پرداخت نکرده‌اید، نمی‌دانید اقامت‌تان در کدام هتل خواهد بود. در بخش «قیمت‌های عالی» (Hot Rate) سایت هات وایر، قیمت هتل، میزان تخفیف، محل استقرار هتل و مشخصات هتل را خواهید دید.

به هنگام اقامت در هتل، از غذای رایگان یا تخفیف‌دار استفاده کنید

برخی از هتل‌ها برا میهمانان خود غذای رایگان نیز در نظر می‌گیرند. بنابراین در صورت اقامت در این هتل‌ها می‌توانید در هزینه‌ی غذا صرفه‌جویی کنید. هتل‌هایی نظیر «کامفورت این» (Comfort Inn) و «همپتون» (Hampton) به میهمانان خود صبحانه‌ی گرم رایگان ارائه می‌دهند، «امبسی سوئیتز» (Embassy Suites)، صبح‌ها صبحانه‌ی کامل و شب‌ها نوشیدنی رایگان سرو می‌کند. در هتل «هالیدی این» (Holiday Inn) نیز کودکان زیر ۱۲ سال می‌توانند در رستوران هتل رایگان غذا بخورند. هم‌چنین از پرسنل هتل بپرسید که آیا قراردادی با رستوران‌های اطراف برای ارائه تخفیف به مشتریان هتل دارند یا خیر.

رستوران

 با پرسنل مهربان و سخاوت‌مند باشید

به‌هنگام ورود به هتل، با پرسنل آن مهربان باشید. برخورد خوب با پرسنل باعث می‌شود آن‌ها نیز با شما خوب برخورد کنند. به‌علاوه ممکن است بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی، اتاق بهتری به شما بدهند.اگر قرار است در هتلی در یک کشور خارجی اقامت داشته باشید، علاوه بر ادب و احترام، سعی کنید با پرسنل هتل به زبان محلی آن کشور سخن بگویید.

از WiFi رایگان استفاده کنید

به رغم اینکه بسیاری از هتل‌ها به میهمانان خود WiFi رایگان ارائه می‌دهند، برخی دیگر در ازای دریافت ۱۰ تا ۱۵ دلار امکان دسترسی به اینترنت را در اتاق‌های خود به شما ارائه می‌دهند. البته در صورتی که جزو اعضای هتل باشید، امکان استفاده رایگان از اینترنت را خواهید داشت.در صورتی‌که از شبکه اینترنت بر روی تلفن همراه خود شبکه اینترنت قوی و کارآمدی داشته باشید، می‌توانید آن را به صورت hotspot مورد استفاده قرار دهید.

وای فای

 زودتر از ساعت مقرر وارد هتل نشوید

با مراجعه به سایت هتل یا تماس با آن، از ساعت دقیق ورود به هتل آگاه شوید. در غیر این‌صورت ممکن است به‌خاطر ورود زودتر از موعد به هتل، مجبور به پرداخت هزینه شوید. هزینه‌ی ورود پیش از موعد به هتل، یکی از جدیدترین هزینه‌هایی است که هتل‌ها به مشتریان خود تحمیل می‌کنند.

 بیش از حد انعام ندهید

اتحادیه‌ی هتل‌ها و مراکز اقامتی امریکا به میهمانان هتل‌ها توصیه می‌کند تا به مستخدمین هتل‌ها مبلغی بین ۱ تا ۵ دلار انعام داده شود. با این وجود، پیش از دادن انعام به کسی که اتاق را تمیز می‌کند، مطمئن شوید که آیا هزینه‌ی نظافت و خانه‌داری اتاق شما در صورت‌حساب آمده است یا خیر.

سرویس اتاق

 از سرویس اتاق استفاده نکنید

معمولا مبلغی که برای سرویس در اتاق پرداخت می‌شود بسیار بالا است. نه تنها برای سرویسی که در اتاق دریافت می‌کنید شارژ می‌شوید، بلکه لازم است به کسی که سرویس شما را می‌آورد هم انعام بدهید. به‌علاوه، قیمت خوراکی‌هایی که در اتاق سرو می‌شود، گران‌تر از همان خوراکی در رستوران هتل است. اگر خیلی خسته هستید و نمی‌توانید به رستوران هتل بروید، از پرسنل بپرسید که کدام یک از رستوران‌های اطراف هتل برای رساندن غذا به هتل، پیک دارند. شماره‌ی آن‌ها را از هتل گرفته یا سایت آن‌ها را چک کنید تا ببینید کدام یک غذای بهتر است و قیمت مناسب‌تری دارند.

 حق پارکینگ کمتری بپردازید

در پایتخت‌ شهرهای بزرگ، برخی از هتل‌ها نرخ‌های ظالمانه‌ای را بابت پارکینگ از میهمانان خود می‌گیرند. ممکن است در اطراف هتل پارکینگی باشد که قیمت ارزان‌تری به نسبت هتل داشته‌باشد.

امانات هتل

 چمدان‎‌هایتان را به امانات هتل تحویل ندهید

اگر با هدف این‌که دیر اتاق خود را تخلیه نکنید، وسایل‌تان را به امانات هتل تحویل بدهید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافه شوید. یکی از هزینه‌های جدیدی که هتل‌ها از میهمانان خود دریافت می‌کنند، هزینه‌ی نگهداری چمدان در اتاق امانات است. پس قبل از تحویل دادن چمدان‌های خود به آن‌ها، از نرخ احتمالی این کار اطمینان یابید.

مطالب مرتبط:

منبع Southern Living

دیدگاه