زیباترین شهرهای چین (قسمت دوم)

مریم غفاری
مریم غفاری یکشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
زیباترین شهرهای چین (قسمت دوم)

چین با جمعیتی نزدیک به یک میلیارد، همواره ما را به یاد شهرهای شلوغ و پر‌جمعیت می‌اندازد. اما حقیقت این است که این کشور پهناور، شهرهایی زیبا، خلوت و سر‌شار از آرامش نیز دارد. برای آشنایی با این شهر‌ها با کجارو همراه باشید.

همان‌طور که در قسمت اول این مقاله گفتیم، چین برخلاف جمعیت زیاد خود، شهرهایی کوچک و خلوت نیز دارد که مقصد مناسبی برای گردشگرانی است که عاشق تاریخ و طبیعت چین، اما از شلوغی بیزار هستند. حال می‌خواهیم به ادامه‌ی معرفی این شهر‌ها بپردازیم:

۶. تنگلی (Tongli)

«تنگلی» یکی دیگر از شهر‌های آبی استان «جیانگسو» است و با فاصله‌ی کمی در غرب شهر «ژوژوانگ» قرار دارد. تنگلی توسط پنج دریاچه احاطه شده، به همین خاطر شهر توسط کانال‌هایی به چند بخش تقسیم شده است. این شهر از هفت جزیره تشکیل شده است که با ۴۹ پل به هم متصل می‌شوند. اکثر این پل‌ها قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارند. شما می‌توانید در این شهر قایق «گوندولا» اجاره کنید و این شهر زیبا را از روی آب تماشا کنید.

تنگلی

این را هم فراموش نکنید که حتما توقفی در باغ  Tuisi Yuan (باغ تفکر و بازسازی ذهن) داشته باشید. این باغ، بخشی از مجموعه باغ‌های کلاسیک و سنتی Suzhou است که در سال ۲۰۰۰ به فهرست میراث جهانی یونسکو، اضافه شده‌اند.

باغ سنتی چین

۷. دان هوانگ (Dunhuang)

این روستا در بخش به نسبت سر‌سبز صحرای Gobi در شمال غربی چین قرار دارد. دان هوانگ که در زمان‌های گذشته یکی از مهم‌ترین توقفگاه‌های جاده‌ی ابریشم بود، امروزه مکان مناسبی برای تمامی شیفتگان تاریخ و تمدن است.

دان هوانگ

حداقل ۲۴۱ آثار تاریخی در داخل و اطراف شهر وجود دارد. یکی از این آثار تاریخی، بتکده‌ی وایت هورس(White Horse Pagoda) است که در خارج شهر قرار دارد. در مورد این بنا گفته می‌شود که در سال ۳۸۲ به منظور گرامیداشت اسب راهبه‌ی بودایی که کتاب مقدس را از Kucha به «دان هوآنگ» آورده بود، ساخته شده است. همچنین در حوالی شهر، غار «موگای» که به ثبت یونسکو رسیده، گنجینه‌ای است که جلوه‌گر هنر بودایی می‌باشد.غار موگای

۸. جزیره گولانگیو (Gulangyu Island)

این جزیره‌ی کوچک در نزدیکی شهر Xiamen واقع است. نام این شهر از ترکیب دو واژه‌‌ی چینی بوجود آمده است؛ «gu» به معنی طبل و «lang» به معنی امواج. این نام‌گذاری به این علت است که این شهر به صداهای طبل گونه‌ای که از برخورد آب با صخره‌ها ایجاد می‌شود، معروف است. جزیره‌ی کوچک و آرامش‌بخش گولانگیو، توسط وزارت گردشگری چین به عنوان یکی از برترین مکان‌های گردشگری چین انتخاب شده است که این تصمیم بیش‌تر به خاطر زیبایی‌های معماری آن است. از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به موزه‌ی پیانو (Piano Museum) و باغ شوژوآنگ (Shuzhuang Garden) اشاره کرد. همچنین می‌توانید برای دیدن چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر و سواحل آن به بالاترین نقطه‌ی جزیره یعنی Sunlight Rock بروید.

جزیره گولانگیو

۹. هنگکان (Hongcun)

ممکن است فیلم‌بازها «هنگکان» را بهتر از سایر افراد بشناسند. این شهر کوچک باستانی در استان «آن هوی» چین و در دامنه‌های مه‌آلود کوهستان «هوآنگ شوآنگ» واقع است. در این شهر معماری زیبای سلسله‌ی «مینگ» و «چینگ» کاملا مشهود است و ویژگی‌های تاریخی و عرفانی‌ای که در فیلم‌های برنده‌ی جایزه‌ی اسکار به تصویر کشیده شده‌اند، به خوبی احساس می‌شود. بخش اعظم بناهای این شهر که به ثبت یونسکو رسیده‌اند، در حاشیه‌ی دریاچه‌ی معروف شهر که به شکل حلال ماه است، متمرکز اند.

هنگکان

از مکان های محلی این شهر می‌توان به عمارت بزرگ Chengzi Hall اشاره کرد. این بنا در سال ۱۸۵۵ ساخته شده و به سنگ‌ها و چوب‌های حکاکی شده، مزین شده است. در حال حاضر از این مکان به عنوان موزه استفاده می‌شود.

۱۰.دالی (Dali)

«دالی» شهر قدیمی و کوچکی است که در حاشیه‌ی دریاچه‌ی Erhai قرار دارد. این شهر به زیبایی‌های طبیعی و معادن مرمر محلیش معروف است. دروازه‌های شهر و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و خانه‌های سنتی Bai ، همه و همه، شما را به چین باستان می‌برند. از دیگر چشم‌انداز‌های شهر می‌توان به «سه بتکده‌ی معبد چانگ شنگ» که قدمت آن‌ها به قرن ۹ و ۱۰ میلادی بازمی‌گردد، اشاره کرد.

دالی

از صنایع‌دستی این شهر هم می‌توان به کار‌های هنری ساخته‌شده از مرمر و لباس‌های سنتی  Bai اشاره کرد.

یکی دیگر از مواردی که حتما باید در دالی تجربه کنید، سنت خوش‌آمد گویی مردم  Bai است؛ به این گونه که در سه نوبت برای شما چای می‌آورند: چای تلخ، چای شیرین، چای بعد از غذا!

 

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه