سفر ارزان به سئول، کره جنوبی (قسمت اول)

بهاره غنچه
بهاره غنچه جمعه، ۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
سفر ارزان به سئول، کره جنوبی (قسمت اول)

سئول پایتخت کره‌جنوبی یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای آسیا، مقصد گردشگری ارزان‌قیمتی برای مسافران نخواهد بود. اگر شما قصد سفر به این شهر را دارید نگران نباشید با کجارو همراه باشید تا با هزینه‌ی کم سفر کنید.

کره‌جنوبی کشور مدرن و صنعتی محبوب آسیایی که این روزها صنعت گردشگری آن حرف اول را می‌زند جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. از بازدید مناظر طبیعی و محیط‌های سرسبز گرفته تا موزه‌ها و کاخ‌ها و چشیدن طعم غذاهای منحصربه فرد آن‌ها، همگی در برنامه‌ی گردشگری مسافران به این کشور قرار دارد اما این شهر تجملاتی هزینه‌ی بالایی نیز برای گردش بر مسافران خود تحمیل می‌کند به همین دلیل است که از آن به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای آسیا نام می‌برند. در این مقاله ۱۰ نکته‌ی ساده راه به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید سفر ارزانی را در سئول پایتخت کره جنوبی تجربه کنید.

۱- در مکان های ارزان‌قیمت اقامت کنید.

اولین قدم برای کم‌تر هزینه کردن در این سفر انتخاب محل اقامت ارزان‌قیمت است. در فهرست زیر برخی از مکان‌های اقامتی ارزان‌قیمت مشخص شده‌اند. قبل از سفر این مکان‌های اقامتی مناسب را بررسی کنید و بهترین گزینه را متناسب با هزینه مورد نظرتان انتخاب کنید.

جیم‌جیل‌بانگ (Jjimjilbang)

جیم‌جیل‌بانگ در حقیقت سوناهایی هستند که این امکان را فراهم می‌کنند تا شب را در آنجا استراحت کنید. این سوناها به غیر از استخر و حمام آب‌گرم محل خواب نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. وسایل مورد نیاز خواب نیز تهیه شده‌اند. در این مکان هم می‌توانید در سالن و در کنار جمعیت شب را سپری کنید و هم می‌توانید اتاقک‌های کوچک انفرادی را برای خواب انتخاب کنید. البته که ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم تمام مدت اقامت خود را در این مکان سپری کنید. برای یک شب اقامت و یا زمانی که پروازتان نزدیک است و به صرفه نیست هتل رزرو کنید این مکان انتخاب مناسبی خواهد بود. هزینه یک شب اقامت مبلغی معادل ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

جیم جیل بانگ

گوشیوان (Goshiwon)

به کوچک‌ترین اتاق‌های مهمان‌پذیر در کره‌جنوبی، گوشیوان می‌گویند. این اتاق‌ها معمولا دارای یک تخت،‌ کمد و میز هستند و معمولا آشپزخانه و دستشویی نیز در راهروها به صورت عمومی برای تمامی مسافران قرار دارد. معمولا دانشجویان و یا شهرستانی‌هایی که در طول هفته در پایتخت کار می‌کنند در این اتاقک‌ها اقامت دارند و چون برای استفاده مردم بومی کره‌جنوبی است قیمت بسیار پایینی دارند. اگر تصمیم دارید مدت طولانی در سئول گردش کنید این اتاقک‌ها با هزینه‌ی ماهیانه حدودا ۷۰ هزار تومان انتخاب مناسبی خواهند بود.

گوشیوان

خوابگاه‌ها

گزینه‌ی دیگر خوابگاه ها و مهمان‌پذیرهای کوچک هستند که هر شب هزینه ای معادل ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دارند.

ایربی‌ان‌بی (AirBnB)

وب‌سایت ایربی‌ان‌بی در سئول نیز به شدت طرفدار دارد و شما می‌توانید با استفاده از این وب‌سایت محل اقامت ارزان‌قیمتی را از مردم کره‌ی‌جنوبی اجاره کنید. معمولا آپارتمان‌های کوچک و اتاقک‌های مناسبی را می‌توان از اینجا پیدا کرد که روزانه قیمتی حدود ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان دارند. البته اگر دنبال مکان شیک‌تر و راحت‌تری برای اقامت می‌گردید، می‌توانید با هزینه‌ی بالاتری از همین وب‌سایت گزینه‌ی مناسب‌تری را انتخاب کنید.

هتل‌ها

در محدوده‌ی شهر هتل‌های بسیاری هستند که به طور میانگین هتل‌های متوسط هر شب حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان هزینه دارند. متناسب با محل و رتبه‌ی هتل، هزینه می‌تواند بیشتر هم باشد.

هانوک (Hanok)

اگر به دنبال تجربه‌ی سبک سنتی از زندگی کره هستید احتمالا خانه‌های سنتی هانوک با ساختاری قدیمی، سقف‌های کاشی‌کاری شده و دیوارهای چوبی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اقامت در این خانه‌ها هر شب هزینه‌ای معادل ۱۳۰ تا ۳۳۰ هزار تومان دارد.

هانوک

۲- از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید.

رفت‌و‌آمد در شهر و ما بین استان ها

برای صرفه‌جویی در مخارج خود سعی کنید همانند خود کره ای‌ها از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید. از کارت‌های پرداخت (T-Money) استفاده کنید این کارت‌ها را به راحتی در فروشگاه‌هایی مثل (GS۲۵)، (CU) ،(۷-Eleven) ،(Mini Stop) و یا ایستگاه‌های مترو می توانید خریداری کنید و از آن‌ها در اتوبوس و مترو به جای پرداخت پول نقدی استفاده کنید که ارزان‌تر خواهد بود.

کارت اتوبوس کره جنوبی

نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی مترو شهر سئول این است که نه تنها تمام پایتخت بلکه به استان‌هایی چون اینچئون، چونگنام و گانگوون دسترسی دارد. متروهای پرسرعتی که مناطق زیادی را تحت پوشش قرار داده‌اند و با هزینه‌ی کم می‌توانند انتخاب مناسبی برای گردش در شهر و یا حتی بین استان‌ها باشد.

استفاده از تاکسی‌ها نیز انتخاب مناسبی خواهد بود از نظر هزینه اما ترافیک شلوغ شهری می‌تواند مانع اصلی برای استفاده از این وسیله حمل‌و‌نقل باشد.

بیشتر بخوانید:

رفت‌و‌آمد به فرودگاه

برای رفت‌و‌آمد به فرودگاه می‌توانید از شبکه‌های قطار سئول (AREX) که معمولا از دو نوع سریع‌السیر و معمولی هستند استفاده کنید. قطارهای معمولی به دلیل توقف در تمامی ایستگاه‌ها ارزان‌قیمت‌تر هستند و تنها چند دقیقه زمان می‌برد تا از فرودگاه به سئول برسید.

اتوبوس‌های (Deluxe) با قیمت مناسب، توقف‌های کم و صندلی‌های راحت می‌تواند گزینه‌ی مناسب دیگری برای رفت‌و‌آمد به فرودگاه باشد.

قطار کره جنوبی

۳- از رستوران‌های محلی و غذاهای خیابانی استفاده کنید.

غذا خوردن در سئول یکی از کارهای ارزان‌قیمت است به شرط آنکه به رستوران‌های محلی خود مردم شهر بروید.

رستوران‌های محلی

قیمت هر پرس غذا در غذاخوری‌های کوچک کنار خیابان‌ها که معمولا در مناطق مسکونی قرار دارند حدودا ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان است. معمولا مردم کره‌جنوبی در خارج از منزل غذا می‌خورند چرا که آپارتمان‌های بسیار کوچکی برای زندگی دارند به همین دلیل غذاها قیمت پایینی دارند. غذای کره‌ای با گوشت در رستوران‌های محلی قیمتی معادل ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان دارد که در کنار این غذا، آب و مخلفات نیز به رایگان تهیه می‌شود.

دو‌ل‌سوت‌ بی‌بیم‌باب (Dolsot bibimbap):

یکی از غذاهای مناسب و خوش‌طعم دول سوت بی‌بیم‌باب است که از برنج و سبزیجات تازه تهیه می‌شود.

دول سوت بی بیم باب

سون‌دوبوجی گه (Sundubu jjigae):

سوپ خوش‌طعمی از توفو لوبیای فشرده شده، قارچ، سبزیجات و خوراکی‌های دریایی مثل میگو است که در کنار کاسه‌ای از برنج سرو می‌شود.

سون دوبوجی گه

کیمچی ماندو (Kimchi mandu):

این نوع کیمچی از کلم فلفل‌زده شده که طعم تندی دارد تهیه می شود. این وعده غذایی معمولا در کنار سایر غذاها سرو می‌شود و قیمت مناسبی دارد.

کیمچی ماندو

چام‌چی کیمچی بوک‌اوم‌باب (Chamchi kimchi bokkeumbap):

برنج سرخ شده همراه با کیمچی، جلبک‌دریایی و تخم‌مرغ که وعده غذایی کاملی خواهد بود.

چامچی کیمچی

ماندو گوک (Mandu guk):

سوپ سبزیجات همراه با تخم‌مرغ و جلبک‌دریایی است.

ماندو گوک

اومو رایس (Omurice):

برنج سرخ شده همراه با سس گوجه‌فرنگی و تخم‌مرغ است.

اومو رایس

رامیون (Ramyeon) :

رشته‌های رامیون در سوپ داغ و تند که اگر تکه‌ای پنیر به آن اضافه کنید خوش‌طعم‌تر خواهد شد.

رامیون

یکی از مشکلات این رستوران‌های محلی این است که تماما غذاهای کره‌ای سرو می‌کنند که ممکن است متناسب با ذائقه گردشگران نباشد و هم‌چنین منوهای آنها کاملا به زبان کره‌ای نوشته شده که اگر با این زبان آشنا نباشید باید با اشاره به ظرف غذای دیگران غذای خود را سفارش دهید.

دکه‌های غذافروشی

گزینه‌ی مناسب دیگر برای غذا، دکه‌های غذافروشی در کنار خیابان‌ها هستند.

توک‌بوکی (Tteokbokki):

کیک‌های برنجی که با سس فلفل شیرین سرو می‌شوند.

توک بوکی

اودنگ (Odeng):

کیک ماهی پخته شده در سرکه است.

اودنگ

تویی‌گیم (Twigim):

مجموعه‌ای از تنقلات که شامل چیپس‌های سیب زمینی، تخم‌مرغ، ماهی و ... است.

تویی گیم

کیم‌باب (Kimbap):

رول‌های برنج که با سبزیجاتی چون خیار، اسفناج، هویچ و تربچه سرو می‌شود و در کنار آن گوشت گاو و یا ماهی نیز می‌گذارند.

کیم باب

هوتوک (Hotteok):

پنکیک‌های مغزدار شیرین دارچینی که بسیار خوش طعم هستند.

هوتوک

بیشتر این غذاها ۲ تا ۱۰ هزار تومان قیمت دارند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک میان‌وعده استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع That Backpacker

دیدگاه