بهترین مقاصد گردشگری خانوادگی در اروپا کدامند؟

بهاره غنچه
بهاره غنچه شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
بهترین مقاصد گردشگری خانوادگی در اروپا کدامند؟

گذارندن تعطیلات در کنار خانواده همراه با کودک یا نوجوان گاه خارج از مرزهای فرهنگی می‌تواند نگرانی‌هایی برای والدین ایجاد کند، با کجارو همراه باشید تا ۱۰ شهر مناسب در اروپا را برای گردش در کنار خانواده‌تان بشناسید.

گاهی تصمیم به سفر خارج از کشور برای خانواده‌هایی که کودک یا نوجوانی در سنین حساس دارند می‌تواند دغدغه‌آفرین باشد و نگرانی از تفاوت‌های فرهنگی ممکن هست آن‌ها را از تصمیم به سفر خارج از کشور منصرف کند اما اگر اروپا را برای سفر انتخاب کرده‌اید، نگران نباشید. شهرهایی در اروپا هستند که برای تعطیلات خانوادگی می‌توانند مقاصد گردشگری بی‌نظیری باشند. مکان‌های دیدنی بسیار و متناسب با تمامی سن‌ها، خانواده‌ها را برای یک تعطیلات و گردش مناسب جذب خواهند کرد. بدون دغدغه با فرزندتان در هر سنی می‌توانید در این شهرها به گردش بپردازید و تجربیات و خاطرات خوشی را برای خانواده‌تان رقم بزنید.

۱. لندن

لندن پایتخت انگلستان با پارک‌ها و شهربازی‌های بسیار، موزه‌ها و زمین‌های بازی می‌تواند برای یک گردش خانوادگی مقصد مناسبی باشد به‌خصوص اگر یک نوجوان همراه دارید. اکثر موزه‌ها در این شهر ورودی نداشته و رایگان هستند. برج لندن و گاردهای سلطنتی این شهر نیز تاریخ را برای شما به نمایش می‌گذارد.

لندن

۲. آمستردام

آمستردام، پایتخت هلند مناسب‌ترین شهر برای کودکان است. کافی‌شاپ‌ها، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری در خیابان‌های شهر، موزه ون‌ گوگ و تماشای آثار این هنرمند، بازدید از خانه‌ی آنه فرانک و خواندن داستان زندگی این نویسنده در طی جنگ جهانی دوم، همگی از جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند. فراموش نکنید که غذاهای هلندی را نیز امتحان کنید. این شهر رایج‌ترین مقصد گردشگری برای اروپاییان است.

آمستردام

۳. کپنهاگ

جالب است بدانید در کپنهاگ داستان‌های شاد دیزنی جایگاهی ندارند، افسانه‌های این شهر کمی جذاب‌تر اما داستانی مخوف‌تر دارند، از مجسمه‌ی پری دریایی غمگین در ساحل گرفته تا برج جادویی گرد که راه‌پله‌ای تاریک و تنگ دارد، همگی بازگو‌کننده‌ی داستان‌های مخوف جادویی هستند که می‌توانند ذهن شما در تخیلات غرق کنند. باغ گل‌ها، شهربازی، دریاچه، رستوران‌های بی‌نظیر و قلعه‌های تاریخی تنها بخشی از جاذبه‌های کپنهاگ پایتخت دانمارک هستند.

کوپنهاگ

۴. زالتسبورگ

اگر اهل موسیقی هستید حتما نام جشنواره موسیقی این شهر در اتریش را شنیده‌اید. با خانواده به این شهر سفر کنید. اسب‌سواری کنید و به موسیقی این شهر گوش دهید. از کاخ هلبورن، ویلای شخصی شاهزاده قرن هفدهم این کشور دیدن کنید.

زالتسبورگ

۵. ریکیاویک

ریکیاویک پایتخت ایسلند که فاصله کمی تا مدار قطبی دارد. با وجود اسب‌های ایسلندی، تماشای نهنگ‌ها، شفق شمالی، شهربازی‌های کودکان و چشمه‌های آب گرم می‌تواند مقصد گردشگری مناسبی برای تفریح در کنار خانواده باشد.

ریکیاویک

۶. رم

رم، این پایتخت باستانی با غذاهای فوق‌العاده، مکان‌های دیدنی تاریخی می‌تواند محل مناسبی برای تعطیلات باشد. پیتزاهای رمی در کنار سفر به دیگر شهرهای ایتالیا، ناپل و واتیکان، بازدید از تماشاخانه کولوسئوم که آن را از نبرد گلادیاتورها می‌شناسیم، می‌تواند ایتالیا و پایتخت آن رم را به‌عنوان مقصد مناسبی برای تفریح در کنار با خانواده معرفی کند.

رم

۷. مونیخ

اگر کودک شما طرفدار دیزنی است، در مونیخ به قلعه نوی‌شوان‌شتاین سری بزنید تا داستان زیبای خفته برایتان زنده شود. عروسک‌های دست‌ساز سنتی، موزه‌ی اسباب‌بازی‌ها، موزه‌ی دویچه که قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌ی علمی در جهان است، شهربازی‌های متعدد همگی می‌توانند شما را برای داشتن یک سفر هیجان‌انگیز همراهی کنند.

مونیخ

۸. بارسلونا

از زیباترین شهرهای مدیترانه می‌توان بارسلونا در اسپانیا را نام برد. سواحل بی‌نظیر، آفتاب گرم تابستان می‌توانند شما را برای دوری از شلوغی به این شهر دعوت کنند تا تعطیلات آرامی را تجربه کنید.

بارسلونا

۹. استکهلم

اگر به‌دنبال سفر ارزان قیمت در کنار کودک‌تان هستید استکهلم، پایتخت سوئد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. شهربازی‌های مهیج، کاخ‌های سلطنتی، کشتی‌ها و بندر‌ها همگی می‌توانند تجربه‌ی سفر خاطره‌انگیزی را برایتان رقم بزنند.

استکهلم

۱۰. دوبروونیک

آب‌های فیروزه‌ای دریای آدریاتیک را از این شهر در کرواسی تماشا کنید. این شهر تاریخی در کنار سواحل دریا می‌تواند تجربه‌ی قایق‌سواری و گشت‌و‌گذار مهیجی را برایتان فراهم کند.

دوبروونیک

مطالب مرتبط:

منبع Telegraph

دیدگاه