زوج اروپایی با ماشین برقی به ایران آمدند

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
زوج اروپایی با ماشین برقی به ایران آمدند

زوج سوئیسی-آلمانی با یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی جهان به ایران سفر کردند.

یک زوج سوئیسی-آلمانی به تازگی با یکی از  سریع‌ترین خودروهای برقی جهان به ایران سفر کرده بودند و بعد از خارج شدن از کشورمان، مسیر آسیای مرکزی را پیش گرفتند. انگیزه‌ی سفر برقی این زوج فراتر از تست یک خودروی متفاوت است. آن‌ها می‌خواهند به همه نشان دهند که می‌توان با کمترین آسیب به محیط زیست،  سفری آسان برای بهتر دیدن کشورها در شرایطی معمولی داشت.

آن‌ها در تابستان سال ۲۰۱۶، مدلی از خودروی  برقی «تسلا» را اجاره را اجاره کرده و از ایتالیا به سمت اتریش، اسلواکی و بعد پرتغال راهی شدند. آن‌ها در این سفر پی بردند که از این خودرو می‌توانند به عنوان یک چادرخواب دو نفره استفاده کنند. همچنین ماجراجویی برقی امکان آن را می‌دهد سفری پاک به سایر کشورها را تجربه کنند. 

سفر زوج اروپایی با خودروی برقی به ایران

این زوج برنامه‌ریزی سفر به ایران و آسیا را از اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز کردند و حدود ۵۰ روز قبل،  از سوئیس راه افتادند و از هلند، اتریش، اسلونی، بوسنی و هرزگوین، مونته‌نگرو، کوزوو، آلبانی، بلغارستان، ترکیه، گرجستان و ارمنستان عبور کردند و بعد هم به ایران رسیدند.

این زوج حدود ۴ هفته در ایران بودند و از مرز شمال غرب وارد کشور شده و از  تبریز، ارومیه، مراغه، زنجان، رشت، گچسر، تهران، قم، کاشان، اصفهان، نائین، گرگان، پارک جنگلی گلستان، بجنورد و شیروان دیدن کردند. آنها تصاویری از جایگاه‌های شارژ این خودرو در ایران را منتشر کرده‌اند تا خیال دغدغه‌مندها را از این بابت آسوده کنند. بندیکت زیر یکی از تصاویر منتشرشده‌ی خود نوشته است:

تا به امروز با کمی بردباری و صبر با افراد روشنفکر و با انگیزه روبه‌رو شدیم که کمک زیادی به ما کردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه